Nova Toyota Yaris savršen je gradski automobil

Nova Toyota Yaris savršen je
gradski automobil

Toyota-Yaris-13

Planirala sam odraditi taj još jedan petak i sa svojom, kako je od milja zovem, vjernom Krntijom dostaviti par sitnica klijentima po raznim dijelovima grada i nagraditi se opuštajućim vikendom na Mrežnici. Boravak u bakinoj drvenoj kolibi s pogledom na slapove i šaš u posljednje vrijeme je jedino što me umiruje. Zapravo, tek nakon boravka u prirodi ponovo dobijem nadu da ćemo nakon ovog korona ludila opet normalno funkcionirati, jer snaga prirode svojom postojanosti to najbolje dokazuje.
I onda sam dobila taj telefonski poziv. Moram priznati da mi je trebao vremena shvatiti da nisu pogriješili broj i da sam zaista prije dva tjedna ostavila svoje podatke za nagradnu igru. Zapravo, totalno sam se iznenadila da sam napokon ja, baš ja nešto osvojila! Ne moja sestra, koja je na porodiljnom pa ima vremena ispunjavati sve moguće listiće i barem nam tri puta u obiteljsku WhatsApp grupu slati info o svojim dobitcima. Ili brat za kojeg sad već sumnjam da izmišlja sve te osvojene nagrade – perilicu, brendirani kaladont, uloške koji mu uopće ne trebaju, a jednom čak i farbanje kose u women’s only walk – in salonu.

Toyota-Yaris-6

Da, napokon sam JA nešto osvojila! I to, kako su rekli: test vožnju nove Toyote Yaris, čuda hrvatskog dizajna. Simpatičnoj gospođi Petri koja me nazvala trebala sam samo potvrditi da posjedujem važeću vozačku dozvolu. S obzirom na to da je kraj tjedna anđeoskim, umirujućim glasom The Petra priopćila mi je da ako želim: auto mogu vratiti tek prvi sljedeći radni dan, tj. imam ga za cijeli vikend iako to nije običaj?! Okej! Hvala! Može! Zaista mi je ovo ljepšalo dan jer Krntiji se ionako pale neke lampice, a HAK osiguranje na cesti mi je isteklo još prije tri tjedna. Petra Ljubazna i ja sve smo dogovorile u pet minuta: Krntija je dobila slobodan vikend na sunčanoj terasi Toyotinog parkirališta u Buzinu, a ključevi bliješteće crvenog Yarisa već su mi bili u rukama.

Toyota-Yaris-1

‘Arigatou Petra, vidimo se u ponedjeljak!’ – i to je bilo to – moja antistres avantura u tom je trenutku počela. Kako je prtljažnik prilično velik, ukupne zapremine od 286 litara, unutra su stale sve moje stvari ali i svi paketi posebnih peleta koje tata šalje susjedu. I sada, naravno, svi koji me dobro poznaju znaju da sam pretražila ‘cijeli Internet’ kako bi istražila sve pojedinosti o Yarisu, jer inače nevoljko vozim automobile koje ne poznajem. Jedina iznimka bilo je pijanstvo frendice Sanje Čijeprezimenespominjem i djevojačka Onekojanikadanepije.

Toyota-Yaris-2

Riječ je o četvrtoj generaciji – što je pozitivno jer da ovaj model ne valja ne bi ga nastavili proizvoditi – to mi je moram priznati bila prva misao. Inače, meni je sigurnost turbo bitna, bitnija od izgleda i nisam potpuna neznalica oko toga što se sada nudi na tržištu. Uostalom, mama me već par godina upozorava da započnem štednju s obzirom na to da se Krntiji približava odlazak na Vječna Lovišta, a već sada sam za cijenu popravaka mogla otplatiti barem trećinu novog vozila.

Toyota-Yaris-3

Postoji uvriježeno mišljenje da su japanski automobili najpouzdaniji, a u Hrvatskoj već više od 17.000 vozača ima baš Yaris – njihov najprodavaniji europski i hrvatski model. Novi Yaris, konstruiran tako da ponese titulu najsigurnijeg malog automobila na svijetu, došao je s naprednom hibridnom tehnologijom. Proizvodi se u Francuskoj, a dizajn je osmislio naš Slavonac Mario Majdandžić!

Toyota-Yaris-4

Potpuno nova Toyota Yaris tako je zapravo čudo hrvatskog dizajn, kažu: sada brža, sigurnija, štedljivija i još bolja za okoliš. Inspiraciju za novi izgled Naše Gore List pronašao je u japanskoj fora novogodišnjoj delikatesi Kuromame koja se radi od zrna grahorica, a kombinirajući je s elementima dizajna skulpture bika nastala je ova nova dinamična i čvrsta silueta redizajniranog Yarisa.

Toyota-Yaris-8

Lako za to, izgled je sjajan, ali nisam ni krenula, a tata me već zvao s pitanjima: hoću li moći sama do Mrežnice, da mama poručuje da možda bolje da ga vozim samo po Zagrebu, itd. … Ma na sve sam to navikla, glavni problem bio je taj što mi je baterija bila na izdisaju. No naravno, u Japancu je na raspolaganju bežični punjač pametnog telefona: dimenzija 150 s 80 mm dovoljno je velik da je na njega moguće postaviti zadnju generaciju mobilnih uređaja (btw kojeg trenutno nemam ali planiram imati).
Vratimo se na sigurnost jer vožnja autocestom Zagreb – Karlovac bilo je jedno potpuno novo iskustvo! Zapravo, uopće ne znam kako ću Krntiji saopćiti da ako me zaista voli, iako me samo živcira zadnjih par mjeseci, moramo uzeti predah jedna od druge.

Toyota-Yaris-10

Dakle, zavaljena u udobno sjedalo nebivjerovalikolikoprostranog Yarisa, moj prioritet – sigurnost u prometu – uz pomoć sustava Toyota Safety Sense na mene je djelovao kao sedativ nakon stresnog sastanka! Ozbiljno to mislim. Već prije dolaska na autocestu sustav je sam, automatikom, prepoznavao pješake i bicikliste, ali i opasnost od sudara s nadolazećim vozilima (tu mislim na ne – gospodinaOpelaša, registracije Krapina, kojeg ovim putem toplo pozdravljam).

Toyota-Yaris-12

Bila sam totalno cool unaprijed znajući da je Toyota koju vozim opremljena središnjim zračnim jastucima koji uz to, dobro je znati za budućnost, sprečavaju sudar vozača i suvozača prilikom bočnog sudara. Sve to je dio standardne opreme novog Yarisa. Na treći majčin zabrinuti poziv poručujem joj da progugla to ali i Yaris ‘još kruća karoserija za veću sigurnost’. Uglavnom, napredni sustavi pomoći vozaču tijekom cijele vožnje izvršavali su praćenje kolničkih crta, pružali pomoć u skretanju na križanju – što nažalost Krntija nikada neće moći. Preglednost je bila fantastična zbog toga što je ploča s instrumentima postavljena niže, a zbog prednjih sjedala koja su pomaknuta prema van dobiveno je puno prostora između vozača i suvozača, za još veću udobnost. Sanja idući puta ideš sa mnom!

Toyota-Yaris-9

I onda me otac nazove s pitanjem: jesi li nalila gorivo da imaš dosta za tamo i nazad? Ta kap mi je prelila čašu i poručujem mu: ‘Stari, JA vozim hibrida! Ne kužiš,plizzzzzzzz proguglaj – javim vam se kad stignem, ne zovite me više – ovo je trebao biti A N T I stres vikend!’

Uglavnom, novodizajnirani model – osim što je brži, sigurniji i štedljiviji – uvijek je spreman za pokret. I ne, to nije samo fraza. Toyota hibridi koriste dva pogonska izvora – klasični motor i elektromotor, koji rade neovisno jedan o drugome ali i u sinergiji. Za punjenje baterije koja pokreće e-motor nije potrebna utičnica, već se baterija automatski puni iz benzinskog motora ili pri svakom kočenju, usporavanju te puštanju papučice gasa. Dakle, svaki put kada zakočim, baterija se dopuni što je posebno idealno za gradsku vožnju tijekom koje se više od 50% vremena vozim ‘na struju’ koju je Yaris sam proizveo i to uz nultu emisiju štetnih plinova. Osim toga, novi Yaris dolazi s pet godina jamstva bez ograničenja i 10 godina jamstva na hibridnu bateriju te ‘Eurocare’ pomoć na cesti od 0 – 24 h.

Toyota-Yaris-5

Moj zaključak je da je riječ o savršenom gradskom automobilu kojeg je jednaki užitak voziti na otvorenoj cesti ili autocesti. Na kraju sam uspjela provesti savršen vikend na Mrežnici i besprijekorno sigurnu udobno putovanje do i s odredišta. Cijeli vikend je bilo lijepo vrijeme i uspjela sam napuniti svoje baterije – dok se za punjenje baterije Yarisa nisam morala brinuti. Uživala sam u zelenilu, opuštajućim šumovima slapova i uspjela se odmoriti. U posljednje vrijeme u mom slučaju to je moguće samo boravkom u prirodi pa vam zato poručujem da u svojoj mikro sredini učinite sve što možete da zaštite planet Zemlju – jedinu koju imamo.

Iskreno, Krntiju sam planirala zadržati još neko vrijeme, iako se često kvari i puno troši. Sada, nakon ovog vikenda, svi moji planovi su se promijenili. Preporučujem da i vaše prvo sljedeće putovanje bude upravo za upravljačem hibridnog modela s kojim ćete štedjeti vrijeme i novac, ali i niskim emisijama CO2 štititi planetu Zemlju.

Toyota-Yaris-7

Želim se uključiti u taj vlak, ponositi sjediti za upravljačem svojeg vozila i ne ostavljati masne mrlje na cesti. Sada smatram da sam i predugo čekala jer vozači hibrida već neko vrijeme su uzor zajednice dok ostali (slično poput mene do sada) tek planiraju ‘proguglati’ o kakvim je to vozilima riječ. Vozači hibrida za upravljačem štede novac i gorivo te doprinose očuvanju okoliša dok klasični benzinci i dizelaši imaju veće troškove održavanja, česti su posjetitelji benzinskih postaja i u konačnici ne čine dobro planeti.
U vrijeme radikalnih promjena u automobilskoj industriji novi Yaris pravi je odgovor na prioritete nas – kupaca malih automobila koji ne trebamo veliko vozilo ili si ne želimo ili ne možemo priuštiti veće. Prihvatljiva cijena, praktičnost, sigurnost i kvaliteta združeni s atraktivnim izgledom i zabavnim performansama objedinjeni su u novom Yarisu. Za više informacija posjetite web stranicu.

Foto: Mario Poje

Učitati još
Zatvori