Retrospektiva poznatog hrvatskog kipara u Modernoj galeriji

Retrospektiva poznatog hrvatskog
kipara u Modernoj galeriji

Moderna galerija je ugostila retrospektivu kipara Matka Mijića

U utorak 30. listopada, u 19 sati u Modernoj galeriji otvorena je retrospektivna izložba kipara Matka Mijića koju imate priliku posjetiti do 25. studenog 2018.

Izložba koju je Moderna galerija priredila na reprezentativnom prvom katu Vranyczanyjeve palače, u autorskoj koncepciji povjesničarke umjetnosti Margarite Sveštarov Šimat prezentira javnosti stotinjak umjetnikovih objekata, instalacija, asamblaža i ostvarenja u monumentalnoj samostojećoj plastici nastalih u posljednjih četrdesetak godina.

Izložbu prati katalog s tekstovima Ive Šimata Banova, umjetnikovog monografa i povjesničarke umjetnosti Margarite Sveštarov Šimat:

Već zarana, prije polaska u Školu primijenjenih umjetnosti u Splitu uočljiv je njegov senzibilitet prema nadrealnom, zadržan kroz sva stvaralačka razdoblja. Sklon je manirističkom izrazu melankolije i heterogenosti koja u djelo uvodi svojstva oblika iz različitih umjetničkih rodova, materijala i rukopisa. Čitav njegov opus u znakovima, oblicima i sadržaju svojevrsna je posveta ljudima, kulturalnom i mitskom podneblju.

Matko Mijić rođen je u Splitu 21. rujna 1955. godine. Osnovnu školu završio je u Milni na Braču, a Srednju školu za primijenjenu umjetnost u Splitu. Na Fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beogradu diplomirao je na katedri kiparstva 1981. Redoviti je profesor u trajnom zvanju na odsjeku kiparstva Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu.

Njegov prvi kiparski ciklus u bronci Čekanja (1980-1992) u obliku retabla i poliptiha s dominantnom ženskom figurom kao kiparskom jezgrom, još uvijek pripada prostoru tijela skulpture, ali i mobilne konstrukcije koja se poigrava negativom i pozitivom volumena te u virtuoznoj igri svijetla i sjena zaziva sunčani ili apolinijski mit otočnog sredozemlja.

Godine 1985. seli se s otoka Brača u Trogir. Skulpturu zamjenjuju artefakti, čudesni „predmeti„ objedinjeni u ciklusu Putovanja (1990) kojeg punim intenzitetom stvara do 2000. Svojevrsna je to arheologija sjećanja u kojemu se sve čini poznatim jer na nešto nalikuje, ali je disfunkcionalno te postaje simulacrum, a kipar Mijić artifex ciklusa Ex voto, Hallstattski sni, Brodovi za osobna mora i more… (2000).

Matko Mijić
Barbara (iz ciklusa Putovanje), 2002.
Fotografija iz foto arhive umjetnika Matka Mijića

Instalacija Stol – dok smo čekali… gozba je nejestivih predmeta simboličnog jezika, svojevrsni work in progres koji se i sada nastavlja odjekujući glađu nadrealne imaginacije.

Matko Mijić
Stol dok smo čekali, work in progress …
Fotografija iz foto arhive umjetnika Matka Mijića

Kao zaključak koji nudi ova retrospektivna izložba predstavljajući četiri desetljeća stvaralaštva Matka Mijića „alkemičara“ i artifexa simulacruma moguće je o svim njegovim nastojanjima i dosezima napisati – parafrazirajući renesansnog humanista i filozofa Marsilia Ficina – kako je tragao za odgovorom na pitanje „Što je posljednja zagonetka?“ nalazeći odgovor kako je to „Snaga pretvaranja jedne stvari u drugu“.

Fotografije izložbe: Goran Vranić©Moderna galerija, Zagreb

Učitati još
Zatvori