#allaboutchange: BUQELE je sinonim za održiv, inovativan i kreativan dizajn

Održivost i slow fashion izrazito su važni, ne samo kao stanje uma, već kao kolektivna odluka kojom kao pojedinci utječemo na našu okolinu. Masovna industrija odjeće, osim što je izrazito štetna za okoliš zbog kemikalija koje se koriste u proizvodnji, ostavlja toliko otpada koji se gomila i u zemljama trećeg svijeta (gdje je i najviše tvornica) stvara velik problem. Svaka naša odluka, makar ona bila najmanja koju možemo donijeti, itekako utječe na opću sliku svijeta i naše stanje. Ostavljanje loših navika, briga o zdravlju, recikliranje pa i pametno promišljanje o modi, rade veliku promjenu koja je našem društvu nužna. #allaboutchange platforma okuplja upravo takve ideje i bavi se pričama i pojedincima koji te promjene i čine. Jedna od njih je i Matea Bručić, vlasnica brenda BUQELE. Na jednom mjestu, uz specifične kolekcije i kreacije po mjeri brenda Buqele, mogu se naći i modni dodaci (torbice, ruksaci, nakit), te kućni dekorativni proizvodi (jastuci, tepisi, vaze, visilice za biljke) isključivo od ekoloških i prirodnih materijala, u suradnji s domaćim dizajnericama u sklopu istoimenog kolektiva.

  • Tko čini brend BUQELE i kako je počela vaša priča?

BUQELE je sinonim za inovativan i kreativan dizajn, koji u srži ima esenciju minimalizma i elegancije. Sam brend je nastao kao inspiracija strane riječi kameleon – životinje koja svojom kožom vrši adaptaciju u okolini. Kako je moj moto: ˝odjeća je čovjekova druga koža˝, sve se jako lijepo uklopilo. Brend je službeno osnovan 2017.godine. Sjećam se trenutka kada sam s duplom diplomom (hrvatskom s Tekstilno-tehnološkog fakulteta te francuskom ENSAIT- distribution fashion management) hrabro krenula prema Zavodu za zapošljavanje. Također se sjećam i svojeg prvog razgovora s jednom od savjetnica kojoj sam tada bila dodijeljena. Moje zanimanje nije postojalo u sistemu poslova, čak niti pod nekom od kategorija. Bila je to vrlo poražavajuća spoznaja, a ni u potrazi posla nisam imala puno sreće.

Jednostavno ne postoji razvijena modna i tekstilna industrija koja u Hrvatskoj može zaposliti ljude mojeg ili sličnih zanimanja, iako za tim itekako postoji potreba. Meni je to bio okidač i odlučila sam da je vrijeme za nešto drugo. Nešto veće. Uvijek sam bila kreativac i netko tko voli raditi sam i voditi sve dijelove nekog projekta i posla. Shvatila sam vrlo brzo da se ne uklapam u postojeće ˝kalupe˝ i filozofije rada drugih, stoga je sljedeći logičan korak za mene bilo osnivanje vlastitog brenda.

  • Pokrenuli ste i BUQELE kolektiv, objasnite nam malo koncept i koji brendovi su uključeni u njega?

Modni kolektiv koji radi nešto manje od godinu dana, pod imenom BUQELE House of Fashion, a kojeg možete pronaći u Draškovićevoj 16, nastao je iz potrebe i želje mojih klijenata. Kao modnog stilista često su me tražili za savjet, primjerice koje modne dodatke upariti uz Buqele proizvode. I sama, s godinama, u izradi novih kreacija, tražim cjelokupnu sliku. Pod geslom Gesammtkunstwerk-a, želja mi je bila ujediniti modu u svim aspektima, jer je moda za mene umjetnost i moj medij izražavanja i komunikacije sa svijetom. Kada kreiram svaki predmet, odmah mu pronalazim i nadopunjujem sve ostale aspekte; u vidu nakita, torbi, cipela ili pak dekorativnog tekstila i proizvoda. Ono što me najviše vodilo za potezanjem domaćih dizajnera i domaće ručne proizvodnje je ujedno i umreženje, ugodna radna atmosfera i pružanje prilike ženama u ovim poljima poslovanja kojima je možda i radi nedostatka financija, znanja i iskustva rada s klijentima, potreban oslonac. Oslonac, koji je meni u počecima strašno nedostajao i zato ga želim pružiti ovim divnim mladim ženama koje stoje iza svog kvalitetnoga rada.

Prva je došla La Petlja ( vl. Bernarda Janeš). Bernarda svoju ljubav za heklanim proizvodima gaji već nekoliko godina. Prepoznatljiva je po unikatnim odjevnim predmetima i modnim dodatcima iz ekološki prihvatljivih prirodnih sirovina, poput peruanske vune, svile ili pak pamuka. Njezine zimske pulovere i veste odlično smo ukomponirali u novu jesensko zimsku Buqele kolekciju. Potom je došla Ivana i brand JUNK Jewellery. Ivanin nakit je ručno rađen i odiše radošću i veseljem. Energične boje ili pak minimalistički monokromatski komadi ogrlica i naušnica, jedni su od najtraženijih u Buqele House of Fashion. Tu su i Trewolo, mladi par koji zajedno izrađuju reciklirane drvene torbice, nakit, te ostale drvene predmete po željama kupca. Karlo i Andrea zaslužni su i za dizajnerske stepenice kojima povezujemo svoje lijepo dvorište sa showroom-om u kojem dragi posjetitelji uživaju i u ovim jesenskim danima, a u kojem smo imali i službeno otvorenje! Lunita.hr brend je iza kojeg stoji Ena Mašić a koja je prepoznatljiva po svojim žičanim kreacijama i zidnim ukrasima. Posebnu pažnju klijenti usmjeravaju na njena žičana imena koja daruju najmilijima. Goga Pavlek je grafička dizajnerica koja pokriva sav vizual iza kolektiva. Osim naših kolegica, mnogobrojne tvrtke zadovoljno posluju u izradi vizuala ili gotovih proizvoda s Goginim uslugama. Grafike uokvirene u pozlaćene hrastove okvire iz kolekcije Good Luck su apsolutan must have za sreću u nadolazećoj godini! Uskoro planiramo lansiranje i nove kolekcije s njenim popularnim motivom Maneki Neko u suradnji s Buqele. Septem Rosae (u prijevodu Sedam ruža) je mladi eko brend kojeg čine sestre blizanke Tea i Sara! Izmjenjuju se u izradi motiva tehnikama linoreza i prirodnog otiskivanja motiva na prirodne materijale, a njihove ruksake s ručno vezenim tradicionalnim hrvatskim motivima smatraju prepoznatljivim identitetom brenda. Najnovije članice su i Šuljice – perspektivan brand koji isključivo izrađuje ženske košulje od certificiranog pamuka i multifunkcionalnog kroja, te Fantea macrame brend koji iznova oduševljava tehnikama macramea i ekološkim tekstilnim proizvodima za dom,ured ili pak evente poput vjenčanja za koje neki primjerci mogu dosezati i do 4 metra širine, a Mateja ih mjesecima strpljivo izrađuje svojim rukama.

  • Koje su glavne vrijednosti vašeg brenda?

Kvaliteta, dugotrajnost, autentičnost te prije svega limitirani komadi, koji, kada se prodaju, ne nastaju novi. Svaki kupac Buqele proizvoda zna da je on jedinstven i da ih nema mnogo. Od samog početka rada, sve na Buqele je drugačije. Za mene je drugačije dobro i dobro je imati svoj način izražavanja. Izražavanje je svojevrsna bit egzistencije pojedinca. Odjeća je za mene više od samog komada tkanine i boje. Svaki kupac uz proizvod dobiva 1 na 1 pojašnjenja, što mu i kako stoji, na građu, posao ili pak karakterne crte.

Osobine i držanje tijela puno govore o osobi. A odjeća je tu da istakne ono što nosioc želi, odnosno potisne u drugi plan što ne želi. Apsolutno smatram da nosiocu treba pobuđivati osjećaj ugode. Davati mu snagu izražavanja. Također kroz nekoliko riječi često izmjenjujem i dodatne informacije održavanja samog proizvoda. Na našim deklaracijskim etiketama kupac može pronaći i sate rada utrošenog u ljubljeni komad odjeće koji je naručio od Buqele, a kojeg osobno rukama izrađujem u Buqele House of Fashionu. U samom showroom-u u sklopu izložbenog dijela postoji i korner gdje su smješteni i moji strojevi i pribor. Principom open spacea svojim posjetiocima pružam apsolutnu modnu poslasticu. Smatram da kada kupac razumije ono što kupuje, da samim time više cijeni cijeli krug od izrade, potražnje, ljubavi i energije koje jedna osoba pretače u predmet i prenosi na drugu. Animal i eko friendly proizvodi su još jedna vrijednost iza koje stojim od samog početka zbog osobnih uvjerenja i ljubavi prema svim živim bićima i planetu na kojem živimo. Vaši dragi čupavci uvijek su dobrodošli u Buqele.

  • Okrenuti ste održivosti, koliko je to jednostavno/zahtjevno u fashion svijetu i kako kupci, ali i scena reagiraju na vaš način rada?

Zastupljen dugogodišnji mentalitet masovnom i brzom modom i konstantnim konzumerizmom je boljka na kojoj radim dugogodišnjom edukacijom svojih klijenata i pratitelja. Mislim da svjesni kupci sve više naginju svjesnoj i istinskoj kupnji kvalitetnog proizvoda od svojih lokalnih proizvođača. U pandemijskom vremenu to se je još više pokazalo kao odličan izbor. Kada stojiš iza svoje vizije duhom i tijelom, onda je to jedini put za tebe i ništa nije teško. Još uvijek postoje mnogobrojne sitnice na kojima se može poraditi s vremenom, a u tome i je bit, rasti i učiti tijekom cijelog stvaralaštva i života. Strano tržište je Buqele i naš koncept prihvatilo prije nekoliko godina, ali unazad dvije vidim da su nastale znatne promjene i na domaćem!

  • Što vas motivira zašto smatrate da se razlikujete od drugih?

Motivira me i inspirira potreba i ˝problem˝ kojeg nastojim riješiti u svakoj novoj kolekciji. Prva kolekcija VENUS, koja je bila predstavljena na Beogradskoj modnoj sceni i BAFE prije nekoliko godina imala je motiv snažne žene i borbe za njihovu jednakost, posebice u poslovnim sektorima našeg društva. Ponukana nedavnim zdravstvenim izazovima, nekoliko godina sam razvijala capsule kolekciju Chameleon koja je bila prepoznatljiva po interaktivnoj tekstilnoj površini s obzirom na količinu svjetlosti i temperaturi okoliša u kojem se nosioc nalazi. Jakne su svijetlile u mraku napunjene sunčevom svjetlošću, bluze i majice su mijenjale intenzitete boja i motiva s obzirom na tjelesnu i vanjsku temperaturu.
Nastojim promijeniti, svakom novom kreacijom sam dizajn, funkcionalnost i igru čula samog kupca/nosioca odjevnog predmeta. Sve što predstavlja izazov u realizaciji ili je nečija želja samo na papiru, postaje moja opsesija za izradom gotovog proizvoda. Motivacija koju dobivam zadovoljstvom, srećom i pohvalama klijenata i dalje je najveće gorivo koje me motivira za daljnji rad. Vidim promjene u životima ljudi oko sebe koje sam dotakla svojim radom, a voljela bih vidjeti i jači otisak na cijelo društvo na putu prema održivosti i samoosviještenosti.

  • Koliko je za modu važno da je ona održiva?

U mojoj viziji, održivost je jedna stepenica potrebna u svim aspektima života. Po tome je logično da je prisutna i u modi, odnosno odjeći. Proces i proizvodnja koja stvara nešto oku ugodno a u pozadini truje okoliš u kojem živimo, sigurno nije dobra na duge staze. Ako bolje pogledate oko sebe, pronaći ćete mnoge proizvode na bazi tekstilnih sirovina, koje mogu imati novi život i nakon isteka roka prvobitne namjene. Svojom aktivnošću i izborima ćete promijeniti i vlastiti pogled na svoj život i njegovu kvalitetu, a time i svoju moć kupca/potrošača i trenutno stanje masovne proizvodnje. Smatram da je bitno okrenuti se održivim prirodnim izvorima energije. Krivo je mišljenje da su moderne tkanine i umjetne sirovine negativne. Nije problem njihova razgradnja koliko kratak ˝rok upotrebe˝- njihova izdržljivost i otpornost trebaju svoju pravilnu namjenu, te pravilan odabir korištenja. Ako se kupac vodi za onime što mu zaista treba i educira se, a edukacije u današnje vrijeme globalne povezanosti doista ima, onda će pronaći i održivost, multifunkcionalnost, pronaći će i filozofiju minimalizma i mindfulnesaa. Drugim riječima, sve je povezano. Jedan modni brand prati trend i osluškuje kupce, stoga ako kupac naginje za ekološki i funkcijom promišljen proizvod, a da ne spominjemo etičnu proizvodnju i ljudska prava, sama industrija će pokleknuti i početi mijenjati okorjele stare metode i operacije rada.

  • Vi niste fokusirani samo na modu već je i u vašem showroomu sve hrvatski dizajn, koliko vam je to sve važno i smatrate li se dijelom neke nove struje svijesti?

Vjerujem da smo među pionirima novih smjerova izražavanja na modnoj sceni. Posebice na regionalnoj i domaćoj. Za razliku od drugih brendova i modnih imena, doista se nadam da će ostali slijediti ili kopirati naš način rada. Za dobrobit svih, a ne samo materijalne koristi. Gledajte na dizajn kao sladoled. Volite okus čokolade, ali zar nije odlično što postoji toliko različitih boja, mirisa i okusa? Sastojaka koji su sebi svojstveni i po kojima su prepoznatljivi? Mislim da je hrvatska moda puno kvalitetnija nego što se o njoj misli. Na nama je da to i dokazujemo dugotrajnim radom i kvalitetom koje kod naših dizajnera u kolektivu ne nedostaje. Sve što pronađete u Buqele House of Fashion je isključivo hrvatski ručni rad. Nastojimo i sirovine dobaviti od lokalnih proizvođača koliko god je to moguće. Ovim putem pozivam i proizvođače da se usude i otisnu u proizvodnju kvalitetnih sirovina kojima neće nedostajati nas potrošača, a čiji klijenti sve više cijene kvalitetu i dugovječnost, pomalo nostalgično, kao u neka stara vintage vremena.

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Martina Movrić

1