Jedna od najzanimljivijih meksičkih umjetnica izlaže u Francuskom paviljonu

Jedna od najzanimljivijih meksičkih umjetnica
izlaže u Francuskom paviljonu

francuski-paviljon-organ-vida-slider

Studentski centar u Zagrebu godinu započinje otvorenjem samostalne izložbe Sutura istaknute meksičke umjetnice Terese Margolles koje će se održati 18. siječnja u Francuskom paviljonu.

Teresa Margolles u Francuskom paviljonu

Teresa Margolles jedna je od najzanimljivijih meksičkih umjetnica svjetske reputacije, njezin je rad međunarodno prepoznat i priznat te izlagan u svim važnijim institucijama i na manifestacijama poput Venecijanskog bijenala, Manifeste, Guggenheima, MUAC-a, itd. Ovo joj je prvo samostalno izlaganje u Istočnoj Europi.

teresa margolles

Na zagrebačkoj izložbi Sutura autorica ispunja Francuski paviljon balončićima u varijaciji instalacije Zrak, svog najpoznatijeg djela, te predstavlja dvije nove produkcije nastale u korelaciji s lokalnom scenom i uzimajući u obzir lokalne specifičnosti. Jedan od njih nastaje u suradnji s članovima zagrebačke LGBT zajednice koji su ujedinili platna koja su skupila ostatke brutalnosti nedavnih ubojstava triju transrodnih prostitutki u Ciudad Juarezu, inače protagonistica autoričinih ranijih radova.

Radovi na izložbi

Ta akcija žalovanja, u kojoj oni posuđuju svoje vrijeme i tijela kako bi se odrekli zločina u kontekstu ekstremnog nasilja u Meksiku, istovremeno otvara emocionalan registar koji će manifestirati politički i ideološki okvir okoliša, u kojemu njihova vlastita tijela postaju podložna nasilnim djelovanjima. Dok je drugi rad fotografski diptih i video nastao u rujnu 2017. Štoviše, trava raste, gdje dokumentira akciju uklanjanja bilja koje je prekrivalo stare tračnice vlaka u dvorištu Studentskog centra, tim činom Margolles vraća u prvobitno stanje rijetko spominjanu epizodu povijesti centra iz vremena Drugog svjetskog rata.

Stovice, trava raste

Stovice, trava raste

Margolles stvara snažna umjetnička djela koja problematiziraju socijalne i ekonomske norme društva koje smrt – nasilnu, onu drugih i drugačijih – prihvaća kao normalnost. Njezin izričaj je prvenstveno hrabar, ona propituje, ali i krši društvene i umjetničke konvencije. Kroz svoj dugogodišnji rad razvila je jedinstven umjetnički jezik kako bi kroz suptilne geste dala glas nasilno ušutkanim žrtvama.

Kustosice izložbe su Karla Pudar i Alejandra Labastida u suradnji s Martom Kiš, kustosicom Francuskog paviljona.

Stovice, trava raste

Stovice, trava raste

Učitati još
Zatvori