Journal Man: Svi koncerti u regiji na koje ćete htjeti ići ovog proljeća

Journal Man: Svi koncerti u regiji na koje
ćete htjeti ići ovog proljeća

Do ljetnih glazbenih festivala dijeli nas svega mjesec dana, no bez obzira imali već spremne karte, plan putovanja i fiksni dogovor s ekipom, u tjednima ispred nas čekaju nas genijalni koncerti koji će svakako obilježiti predfestivalsku sezonu.

Die Ärzte

U svojih gotovo 20 godina postojanja, Močvara je bila poprište mnogobrojnih kulturnih događanja, među njima i puno onih koji su zaslužili svoje mjesto u domaćoj glazbenoj povijesti. Nastupali su tako u njoj potpuno nepoznati izvođači koji su kasnije postali svjetski poznati kao i aktualne zvijezde nezavisne scene. Ali ovaj koncert bit će zaista po mnogo čemu jedinstven. U goste nam po prvi puta dolaze kultni Nijemci Die Ärzte!

Ovi punkeri osnovani su još davne 1982. godine u Berlinu i tijekom godina postali, na potpuno iznenađenje svih, jedan od najvećih njemačkih bendova svih vremena. Od početaka karijere prožete skandalima i cenzurom, čvrstim političkim i socijalnim stavovima (poznati po svojoj borbi protiv rasizma i nacizma), Die Ärzte su u Njemačkoj prodali nevjerojatnih gotovo 8 miliona albuma! Također, prometnuli su se i u jednu od najvećih koncertnih atrakcija u zemljama njemačkog govornog područja gdje su dosegnuli stadionski status.

Njihovoj posljednoj turneji održanoj 2012/2013. svjedočilo je više od 800.000 posjetitelja! Nakon dugih 5 godina bez turneja, Die Ärzte su odlučili iduće godine nastupiti na 4 odabrana festivala te su headlineri na Rock am Ring, Rock am Park, Nova Rock i St. Gallen gdje će ih ukupno pogledati nekoliko stotina tisuća ljudi. No, isto tako, odlučili su odsvirati i nekoliko pomno odabranih klupskih koncerata i odabrali su upravo…Močvaru!!!

Ovaj koncert je zaista veliko priznanje i potvrda dugogodišnjeg odličnog rada kluba, a ujedno i jedinstvena povijesna prilika pogledati stadionski bend na vrhuncu karijere u klupskom okruženju.

Svaka ulaznica je personalizirana i vezana uz osobni dokument kupca kako bi se onemogućila preprodaja. Sukladno tome apeliramo da ne nasjedate na razne moguće pokušaje prodaje ulaznica koje se mogu pojaviti. One su sigurno krivotvorene i nećete moći ući u klub.

Ljeto u MSU

U novoj sezoni LJETA U MSU očekuje vas 6 nezaboravnih koncerata najboljih rock i art bendova regije na atraktivnim lokacijama – krovu, garaži i na platou kod tobogana Muzeja suvremene umjetnosti! Jedinstveni multimedijalni program već šesto ljeto za redom tradicionalno subotama donosi spoj vrhunskih umjetničkih sadržaja po načelu čak „5 u 1“: glazba, film, izložbe, performansi i književna čitanja!

Ulaznice za manifestaciju Ljeto u MSU 2019 možete kupiti putem sustava EVENTIM, a od 2.5. i na recepciji MSU-a od utorka do nedjelje od 11 do 18 sati i subotom od 11 do 20 sati. Broj ulaznica je ograničen, a cijena za svaki pojedinačni koncert plus još 4 dodatna popratna programa je i dalje nevjerojatnih 85 kn!

Kries

World music/etno atrakcija Kries u subotu 8.6. otvara novo izdanje Ljeta u MSU! Ulaznice možete u pretprodaji po cijeni od 85 kn kupiti preko eventim.hr sustava, dok će od 2.5. biti dostupne i na blagajni MSU-a.

Kries je odličan primjer uspješne simbioze tradicijske i moderne glazbe. Naslonjen na arhaične hrvatske napjeve i nošen šamanskom energijom pjevača Mojmira Novakovića, Kries svojim instrumentima povezuju prošlost (gajde, lijerica, udaraljke, kaval…) sa sadašnjošću (gitara, bas, bubnjevi).

Bend je nastao 2003. godine, a sljedeće godine objavljuje album „Ivo i Mara“. Drugi album, „Kocijani“, objavljen je 2008., a producirao ga je Martin Swan (Mouth Music). Nakon duže pauze, 2017. je objavljen „Selo na okuke/Village tracks“ za britansku izdavačku kuću Riverboat Records. Album je dobio odlične recenzije u fRoots, Songlinesu i ostalim vodećim world music medijima, a bio je dva mjeseca prisutan i na top listi World Music Charts Europe.

Kries ima kultni status u Hrvatskoj, a svirali su i na mnogim poznatim svjetskim festivalima – Sziget (Mađarska), Roots&Blues (Kanada), Rainforest (Borneo), Penang (Malezija), Druga Godba (Slovenija), Celtic Connections (Scotland), Colours of Ostrava (Češka), RTE (Irska), Kultur Shock (Švicarska), ITB (Njemačka).

Laibach

Nastali su 1. lipnja 1980. godine u slovenskom industrijskom gradu Trbovlju. Ime su uzeli po njemačkom nazivu za Ljubljanu.

Laibach je prvi koncert održao u siječanju 1982. u Ljubljani. Iste godine na smotri “Novi rock” u Ljubljani događa se incident, jer je njihovog frontmena, Tomaža Hostnika, netko pogodio bocom u lice. Tomaž je krajem iste godine počinio samoubojstvo. Još jedan provokativan nastup imali su u Zagrebu, kada su na platnu tijekom koncerta prikazali lik J. B. Tita i muški spolni organ. Poznata je njihova provokativna scenografija (crne vreće iz kojih su virile ruke i noge lutaka) u kultnom disko klubu FV-u koja se poklopila s zrakoplovnom nesrećom Adria Airwaysa na Korzici.No, nisu se previše obazirali na to pa ubrzo kreću na veliku turneju s engleskim sastavom Last Few Days. Ta je turneja izazvala veliku pozornost europskih medija, koji nisu očekivali provokativne nastupe benda koji dolazi iz socijalističke zemlje.

Nakon europskog uspjeha počinju upotrebljavati znakovlje Trećeg Reicha, što izaziva burne prosvjede u cijeloj zemlji. U početku su pjevali na njemačkom jeziku, ali su se kasnije opredijelili za engleski jezik. 1984. godine preselili su se u London, a glume čak i u filmu Stanleya Kubricka, Full Metal Jacket.

Svoj prvi album objavili su 1985. godine, ali zbog zabrane na ploči nije bio ispisan naziv grupe, već samo njihov simbol. Kasnije potpisuju ugovor s engleskom producentskom kućom, Mute Records, koja izdaje njihov album “Opus Dei”. Zbog uporabe tog naziva tužila ih je istoimena katolička institucija, ali je Laibach dobio spor.

Desetogodišnjicu postojanja obilježili su prvim koncertom u rodnom gradu 21. prosinca 1990. Tom su prilikom objavili osnivanje vlastite utopijske države koja ima svoju zastavu, novac i putovnicu. Svoja viđenja događanja na prostorima SFRJ početkom 90-ih, izdaju na albumu “NATO”, na kojem se nalazila i tema “Marš na Drinu” kojom su provocirali zagrebačku i sarajevsku publiku.

Za 27 godina postojanja, Laibach je često mijenjao članove, ali nikada se nisu služili osobnim imenima, već su svaki od njih bili Laibach. Sami sebe ne smatraju kontroverznima iako su njihovu cijelu karijeru obilježili skandali i incidenti.

Ljeto u MSU-u dovodi ih 15. lipnja na već poznati koncertni krov u Zagrebu.

Borghesia

Slovenački pioniri elektronske muzike i video umjetnosti se vraćaju sa novim studijskim albumom ‘“Proti kapitulaciji”. Duo Aldo Ivančič i Dario Seraval je u Jugoslaviji osemdesetih godina uspio stvoriti vlastiti audio-vizuelni jezik, koji je doprineo rascvjetu europske electronic body music scene. Njihova izdanja za nezavisne izdavače PIAS smatraju se za jedne od vrhunaca mračnih elektronskih zvukova 80. godina. Svoju viziju seksapilnog i jezivog EBM-a je Borghesia zamrznula na kraju prošlog milenija. Novu epizodu počela je pisati 2009. godine sa proširenom postavom. Povratnički album “And Man Created God” (Metropolis Records, 2014) predstavljao je stilski preokret prema žanrski neopterečenom zvuku, koji je pokazivao bezuslovno ljubav do istorije muzike. U tom duhu je nastajala i nova ploča.

Koncert je na rasporedu 22. lipnja u sklopu festivala Ljeto u MSU-u.

Disciplin A Kitschme u Močvari

Disciplin A Kitschme nakon četiri godine ponovo dolazi u Močvaru odsvirati ekskluzivni koncert povodom recentnih reizdanja “londonske faze” benda. Albume “I Think I See Myself On CCTV” (1996.), “Heavy Bass Blues” (1998.) i “Refresh Your Senses. NOW!” (2001.) na tržište je ponovo vratio Mascom Records u formi dvostrukih vinilnih izdanja i cd box seta “Ove Ruke Nisu Male… 4 (These Two Hands Are Not Too Small)”, a Disciplin A Kitschme će se na ovom koncertu i samo za ovu priliku, uz neizbježni set “najlepših hitova” vratiti i materijalu iz devedesetih kada su svijetu predstavili kombinaciju junglea, drum’n’bassa i bluesa s kakvom se do tada nije susreo.

Disciplina kičme je u Jugoslaviji osamdesetih prešla put od često neshvaćenog, ali kultnog benda čiji su rani albumi objavljivani u minimalnim nezavisnim nakladama do benda koji je 1991. godine glasno (Buka u modi!) kucao na vrata mainstreama istovremeno bez ikakvih kompromisa objavljujući ploču “Nova iznenađenja za nova pokolenja”, po mnogima jedan od najboljih albuma snimljenih u bivšoj državi. No, jednako kao i Disciplina na vrata mainstreama, tako je i rat kucao na vrata Jugoslavije i ubrzo nakon toga postava benda u kojoj su u tom trenutku, uz temeljnog bas + glas Dušana Kojića – Koju, bili i beogradski trubač Zerkman te zagrepčani Kuzma (saksofon, ex-Film) i Gulić (bubanj, ex-Haustor) biva fizički onemogućena nastaviti daljnji rad. Koja početkom 1992. godine odlazi u London gdje, nakon nekoliko godina sviranja u pubovima, okružen novim pravim ljudima uskrsava “new and improved” Disciplin A Kitschme.

Legendarna londonska formacija Disciplin A Kitschme s radom je krenula tijekom 1994. godine, jednako radikalna kao i u prethodnoj inkarnaciji, i odmah biva zapažena na lokalnoj klupskoj sceni. Bez trubača, Koja je postavu držao minimalnom, kao na prvom albumu benda “Sviđa mi se da ti ne bude prijatno” (1983.). Nevjerojatni bubnjar Beat (Peter Warren) i soul pjevačica Gofie Bebe s Kojom kreću u do tada nečuvenu avanturu u kojoj tada tek nastajajući jungle i drum’n’bass sviraju na živim instrumentima, a sve to pomiješano s vječnim Kojinim blues, hard rock, Motown i funk utjecajima.

Stari hitovi Discipline kičme, odsvirani u novom ruhu i na engleskom jeziku tih su godina rasplesavali tisuće slušalaca – od Londona i Amsterdama, do Čateža i Tokija. Tako su 1998. godine, prije nego je Disciplin A Kitschme odvirala svoj prvi “ponovni” zagrebački koncert, autobusi prevozili stotine mladih Hrvata željnih Kojinih heavy bass uzbuđenja u Čatež, malo mjesto na granici Hrvatske i Slovenije na novi susret starih prijatelja.

Nakon prvog albuma “I Think I See Myself On CCTV” Disciplin A Kitschme u londonskom On-U Sound studiju Adriana Sherwooda, uz pomoć legendarnog gitarista i producenta Skip McDonalda snima još jedan album – “Heavy Bass Blues”.

Nekoliko novih i nekoliko starih pjesama u novom ruhu, prikazuju bend kao jedinstvenu pojavu na londonskoj klupskoj sceni. Ali, kako je britanskom muzičkom tržištu mjerilo uspjeha više uniformiranost, a manje jedinstvenost, Koja se nakon trećeg albuma “Refresh Your Senses. NOW!”, snimljenog s novim mladim drum’n’bass bubnjarem Will Parkerom, vraća u Beograd i tu staje priča o londonskoj, a nastavlja se priča o ponovo beogradskoj Disciplin A Kitschme priči kakvu i danas poznajemo.

Koja je u Beogradu sa Disciplin A Kitschme snimio još 3 albuma, a posljednji od njih – “Opet.” mnogi proglašavaju za jedan od najboljih koji je bend snimio uz novu i izvrsnu postavu koju uz Koju čine i Vul na bubnjevima, Manja na vokalu (RIP) i Djeke na usnoj harmonici.

Kako su pjesme iz londonske faze Disciplin A Kitschme vremenom sve manje bile zastupljene na koncertnom repertoaru benda, reizdavanje ovih albuma sjajna je prilika da se podsjetimo vremena kad je naš pokazao njihovima kako se “na ruke” svira muzika za ples. Now we’re talking bass!

Upad u pretprodaji: 80 kn, na dan događanja na blagajni kluba: 100 kn.

Pretprodajna mjesta: entrio.hr/outlets
Online prodaja ulaznica: bit.ly/DAK-mochvara

Black Lips

U srijedu 12.06.2019. THE BLACK LIPS – kraljevi pshodeličnog underground garage rocka, vraćaju se u Zagreb, ovaj put u Vintage Industrial prateći tragove velikog Jona Spencera.

Nabrijani peterac vraća se u Zagreb nakon 12 godina, a sa sobom donose diskografiju sa osam studijskih albuma i preko 10-ak dodatnih raznih izdanja.

Osnovani su 1999. godine kada se dogodio i veliki incident u Coloradu u školi Columbine – sigurno se sjećate dokumentarca ‘Bowling for Columbine’ čuvenog redatelja Michael Moorea koji opisuje taj incident, a školstvo je nakon tog incidenta postrožilo sigurnosne mjere gdje su glazbenici iz Black Lips navedeni kao ‘subkulturna opasnost’ i time izbačeni iz škole.

No, to im je dalo samo još dodatne energije da sve što rade, rade još bolje. I dalje uporno čuvaju i njeguju divlju energiju srednjoškolskih propaliteta koju su uspjeli pretvoriti u estetiku, nadograđenu fantastičnim izuzetno filmičnim spotovima.

Njihovi su koncerti prava orgija egzibicionizma, tinejdžerski tulum začinjen pljuvanjem jedan drugome u usta, žvaljakanjem, uriniranjem, paljenjem istrumenata, tučnjavama s publikom i grozomornim dozama alkohola i droge.

Glazba im, međutim, nikada nije bila u drugom planu i svaki od osam regularnih albuma podjednako je zanimljiv. Koliko god to otrcano zvučalo, Black Lipsi doista na vlastiti, originalan način reintepretiraju ostavštinu 60-ih. Tu su plengave prljave gitare na rubu raštimanosti, tu su plemenski vokali, vrištanje, deranje, falšanje i sve ostalo što garage rock i dalje čini zanimljivim.

Black Rebel Motorcycle Club

Veza BRMC-a i Zagreba definitivno spada u jednu od posebnijih rock priča ovih krajeva. Bend je 23. lipnja 2004. trebao nastupiti kao predgrupa Lenny Kravitzu u Domu sportova, ali je koncert otkazan tog dana zbog Lennyjeve bolesti. Black Rebel banda tada je dovukla svoj backline na trg između dvorane i hotela Panorame i odsvirala polusatni set, ali akcija nije stala na tome. Nakon brzog dogovora s menadžmentom grupa se preselila u Močvaru i izvela jedan od onih nastupa o kojima se pričalo još mjesecima. Garažni psihodelični rock pakao koji je u jednom trenu, zbog tehničkih problema, čak postao unplugged svirka s članovima benda koji svirali stojeći među publikom u krcatom klubu…

BRMC su doslovce eksplodirali na globalnoj glazbenoj sceni u posljednjem pravom hypeu rock muzike, početkom 2000-tih. Debi „B.R.M.C.“, gotovo sat vremena dug album objavljen za Virgin izbacio ih je među najjača nova imena, podjednako zahvaljujući moćnim singlovima, od kojih je prednjačio „Spread Your Love“, kao i „kings of cool“ imageu koji se dobro slagao s imenom benda. Ime su, naime, preuzeli od motociklističke bande Marona Brandoa iz klasika „Divljak“. Jednako jak tempo držali su i sa sljedeća dva zapažena izdanja – „Take Them On, On Your Own“ i „“Howl“ – koja su predstavljali jaki songovi „We’re All In Love“, „Stop“ i „Shuffle Your Feet“.

Poslije nešto slabijih albuma BRMC ovu su godinu zakucali izvanrednim materijalom „Wrong Creatures“ s kojeg je skinuto čak četiri singla, “Little Thing Gone Wild”, “Haunt”, “Question of Faith” i “King of Bones” te u sklopu čije svjetske turneje će stati i u Tvornici 13. lipnja.Ulaznice u prodaju kreću po prvoj cijeni od 150 kn. Na dan koncerta za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn.

Goran Bare & Majke

Početkom lipnja ove godine na ŠRC Šalata u Zagrebu, sprema se veliki, spektakularni koncert jednog od naših najvećih i najcijenjenijih glazbenika ovih prostora.

Naime, Goran Bare, naš rock propovjednik i pjesnik neuništive karizme, s bendom Majke, 1. lipnja na ovoj zagrebačkoj lokaciji na otvorenom sprema koncert za pamćenje kao krunu turneje hvaljenog albuma “Nuspojave” s kojim su osvojili glazbenu kritiku. Ono što je posebnost čitavog koncerta je informacija da će im se na pozornici na nekolicini pjesama pridružiti i orkestar sastavljen od 25 glazbenika.

Foo Fighters

Foo Fighters, američke rock legende, premijerno dolaze na ove prostore u srijedu 19. lipnja 2019. godine i to u pulsku Arenu. Jedan od najvećih rock bandova posljednjih 20 godina, stadionska atrakcija u svakom dijelu svijeta, za svoj premijerni nastup u regiji odabrao je možda i najljepši koncertni prostor kojeg ovaj dio Europe ima. Na izrazito ekskluzivnom nastupu, s brojem ulaznica ograničenim na samo 7.000 Foo Fighters će odsvirati svoj puni samostalni cjelovečernji koncert, trajanja minimalno 2 i pol sata.

Jedno od najznačajnijih inozemnih rock gostovanja u novijoj hrvatskoj povijesti, uz bok koncertima U2 i Metallice u Zagrebu, aposlutna je poslastica za sve ljubitelje rock glazbe, kako zbog statusa i veličine Foo Fightersa, tako i zbog same lokacije na kojoj će se koncert održati.

Dave Grohl, bivši bubnjar Nirvane, osnovao je Foo Fighterse 1994., nakon smrti Kurt Cobaina i neko vrijeme bio jedini službeni član. U sljedećim sezonama kroz bend je prošlo nekoliko članova, nakon kojih se, nešto prije 2000. iskristalizirala postava koju su uz Grohla činili Nate Mendel (bas), Chris Shiflett (gitara) i Taylor Hawkins (bubnjevi). Njih je 2006. pojačao Pat Smear, Nirvanin touring guitarist i kratkotrajni član Fightersa sredinom 90tih te klavijaturist Rami Jaffee koji s bendom surađuje od 2005., ali je 2017. postao punopravan član.

U 24 godine dugoj povijesti Foo Fighters su objavili 9 studijskih albuma, osvojili 12 Grammy nagrada, i samo u SAD-u prodali preko 14 milijuna albuma. Headlineri su svih najvećih svjetskih festivala, a na samostalnim koncertima nižu impresivne brojke posjete. Tako su ranije ove godine na londonskom Olimpijskom stadionu u 2 koncerta skupili ukupno 140.000 ljudi. Njihov posljednji studijski album, “Concrete and Gold”, objavljen 2017., odveo ih je na nekoliko globalnih stadionskih turneja. Ovu godinu band je započeo na rasprodanoj seriji nastupa po Australiji i Novom Zelandu, a kroz ljeto su svirali pomno odabrane stadione i legendarne dvorane poput Madison Square Gardena u New Yorku, Fenway Parka u Bostonu ili Wrigley Field u Chicagu. Ljeto su završili na Cal Jam festivalu u okolici Los Angelesa, na festivalu koji je pokrenuo sam band i na kojem uz njih svake godine sviraju njihovi prijatelji i kolege iz srodnih bandova.

Foto: promo, Unsplash

Učitati još
Zatvori