Filmovi koji će vas odvesti u Pariz

Ponoć u Parizu

Ponoć u Parizu

Pariz je poznat kao grad ljubavi, umjetnosti, romanse, laganih, pitkih užitaka, vrhunske gastronomije, sira i vina. Prekrasan je u svako doba, a ako ste odlučili provesti odmor tijekom zimskih blagdana i praznika u ovom najromantičnijem gradu, bilo bi dobro da se osim turistički i filmski pripremite.

Pariz ima tu jednu određenu vibraciju, kao da komunicira sa svojim građanima, a i posjetiteljima, na jednoj povišenoj, tankoćutnijoj frekvenciji. On donosi atmosferu koja zna opiti i zbog koje mu se iznova (skoro) svi vraćaju. Tu atmosferu vjerno dočaravaju filmovi čija se, bez obzira na različite žanrove, radnja odvija na nekim najpoznatijim, no i šarmantno skrivenim pariškim lokacijama.

Amélie je francuska romantična komedija sa blagim dodirom fantazije iz 2001. koju je režirao Jean-Pierre Jeunet. Priča se vrti oko mlade djevojke iz naslova koja traži ljubav sebi i drugima u Parizu. Film je stekao visoku reputaciju i međunarodni uspjeh te je postao jedan od najpoznatijih ostvarenja francuske kinematografije. Zanimljivo je da je Filmski festival u Cannesu je odbio uključiti film u svoj program i nominirati ga za Zlatnu palmu jer nije bio dovoljno zanimljiv. Kao posljedicu, primio je puno kritika i prosvjednih nota iz cijele Francuske.

Psihološka drama Tri boje: Plavo slavnoga poljskog redatelja Krzystofa Kieslowskoga dojmljiv je, potresan pa čak i neobičan film. Iako je sam redatelj isticao da mu je namjera bila prikazati neka posebna unutarnja stanja u kojima se mogu naći ljudi nakon teških emocionalnih gubitaka, činjenica je da film nosi izrazitu političku poruku. Naime, kao i ostali dijelovi trilogije, filmski naslov referira se na slavnu krilaticu Francuske revolucije ‘Sloboda, jednakost, bratstvo’, što u ovom kontekstu dovodi u pitanje postojanje tih vrijednosti u današnjoj Europi.

Nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija, izvrsna romantična drama Prije sumraka osebujnog Richarda Linklatera, režisera sklonog niskoproračunskim projektima, eksperimentiranju i kreiranju toplih i humanih životnih priča s realistički postuliranim protagonistima, iznimno je uspio nastavak njegovog žanrovski srodnog filma Prije svitanja iz 1994. godine. Riječ je o naglašeno emotivnom, atmosferičnom i vrlo sugestivno intimistički intoniranom ostvarenju, u kojem Linklater dugim kadrovima i vožnjama kamere iznimno efektno kreira cjelinu prividno realiziranu u stvarnom vremenu.

Lepršava i neodoljiva romantična komedija Francuski poljubac rijedak je primjer svog žanra jer bez trenutka patetike istovremeno uspijeva biti beskrajno šarmantna, smiješna, zabavna i dirljiva. Scenarij Adama Brooksa je odličan, režija Lawrencea Kasadana vjerno slijedi odličan niz, dok su vom zabavnom filmu u duhu američkih ljubavnih komedija iz tridesetih godina, u kojima su ljubavne pustolovine doživljavali parovi koje je samo nevjerojatna sudbina mogla spojiti, poseban šarm dali dvoje glavnih glumaca – M. Ryan i K. Kline.

midnight-in-paris

Midnight in Paris

Ponoć u Parizu komedija je s elementima fantazije, reditelja i scenarista Woodyja Allena koja se bavi nostalgijom prije svega, a onda i povijesnim razdobljem moderne u Parizu. Radnja prati uspješnog pisca Gila koji muku muči sa svojim prvim romanom. On se zaljubi u Pariz i misli da se tamo trebaju odseliti nakon što se vjenčaju, no njegova zaručnica Inez ne dijeli njegov pogled na taj grad. Kada Inez jednu noć ode na plesnjak, Gil otkrije najveću inspiraciju za pisanje romana – ponoćne šetnje po Parizu.

Bande à Part

Bande à Part

Bande à Part je Nouvelle vague film slavnog režisera Jean-Luc Godarda. Film je adaptacija romana iz 1958., američke spisateljice Dolores Hitchens. Godard je film opisao kao spoj Alise u zemlji čudesa i Franza Kafke. U filmu glumi odlična Ana Krina, jedna od glumica koja je obilježila francuski novi val.

Među iznimnim filmovima Woodyja Allena posebno mjesto zauzima film Svi kažu volim te, prvi i zasad jedini potpuno neočekivani mjuzikl u Allenovu opusu, rađen po uzoru na klasične hollywoodske mjuzikle između tridesetih i pedesetih godina. Naslov filma posuđen je od pjesme iz filma ‘Horse Feather’ braće Marx, čijem se lideru Grouchu odaje posebna počast u jednoj sekvenci, a spomenimo i da je lik mlade Amerikanke u Europi mali hommage velikom književniku Henryju Jamesu.

Moulin Rouge je romantični mjuzikl iz 2001. godine kojeg je režirao, producirao i napisao Baz Luhrmann. U filmu se mladi engleski pjesnik Christian (Ewan McGregor) zaljubi u smrtno bolesnu zvijezdu Moulin Rougea, glumicu i kurtizanu Satine (Nicole Kidman). Nominiran je u 8 kategorija za prestižnu filmsku nagradu Oscar uključujući one za najbolji film i najbolju glavnu glumicu te je osvojio dvije nagrade – za najbolju scenografiju i kostimografiju. Moulin Rouge je prvi mjuzikl koji je bio nominiran za Oscara za najbolji film nakon punih 10 godina.

Pariz, volim te omnibus je posvećen najrazličitijim oblicima i vrstama ljubavi, ali i raznolikosti kvartova glavnog francuskog grada. Na filmu je radilo čak dvadeset režisera, od kojih je svatko režirao po jednu (za njega karakterističnu) priču. Braća Coen su uvukla nedužnog Stevea Buscemija u svađu dečka i djevojke na stanici metroa, dok Gus Van Sant dočarava zaljubljivanje uz simpatičan nesporazum…

Ratatouille je animirani film američkog animacijskog studija Pixar iz 2007. godine. Osvojio je velik broj nagrada, između ostalog Oscara i Zlatni globus u kategoriji najboljeg animiranog filma. Šarmantna priča o štakoru i njegovom pothvatu kuhanja ratatouillea kako bi spasio rad restorana i svog chefa.

Julie & Julia odlična je drama i komedija o Juliji Child te kako je inspirirala Julie Powell u kuhanju i pisanju kuharice. Meryl Streep, Amy Adams i Stanley Tucci užitak su za gledati u ovom filmu.

Julie & Julia

Julie & Julia

Julie & Julia

Julie & Julia

Foto: Screenshot

0