Kreativni duo iz Vukovara koji naše ideje pretvara u predivnu stvarnost

Kreativni duo iz Vukovara koji naše ideje
pretvara u predivnu stvarnost

Nikada nije kasno da se u životu počnete baviti onim što volite, a sjajna priča Cvjetnog studija Čarolija iz Vukovara može vam biti inspiracija. Kako odlučiti pokrenuti poslovanje i pretvoriti hobi u posao i pritom se odhrvati svim problemima koje je sa sobom donjela pandemija, saznali smo u zanimljivom razgovoru s vlasnicama studija.

  • Kako je počela priča cvjetnog studija Čarolija?

Mi smo Dijana Panić-Klajić i Mirjana Kopf. Suvlasnice Cvjetnog studija Čarolija iz Vukovara. Možemo slobodno reći da je naša priča započela iz čiste želje i ljubavi prema aranžiranju, dekoriranju i stvaranju nečeg novog. Iskustva nismo imale. Naša priča je pomalo luckasta. Nas smo dvije suvlasnice ovog obrta. Niti jedna nije školovana u tom smjeru. Dijana je po struci trgovac, a ja (Mirjana) sam inženjer prometa. Tako da je ovo bio popriličan iskorak u nešto novo. Interes oko aranžiranja i dekoriranja prati nas cijelog života, ali uvijek je to bio hobi. Tek nakon što smo se upoznale i uvidjele da imamo podjednak interes i ljubav prema cvijeću došle smo na ideju da nešto novo i drugačije otvorimo i u našem Vukovaru. Vođene tom željom prvo smo završile tečaj za cvjećara/aranžera i položile potrebne ispite u Obrtničkoj komori. Nakon toga uslijedila je potraga za poslovnim prostorom i tu su se dalje nekako kockice same posložile. Postojimo već dvije godine te smo nakon prve godine poslovanja zaposlile i našu djelatnicu Natašu. Naši dragi Vukovarci su nas s radošću prihvatili jer slične stvari osim aranžiranja cvijeća (slatki poklon paketi, aranžirani plišanci za naše najmlađe, aranžiranje poklona i slično) ne radi nitko u okolici.

  • Što vas je sve mučilo tijekom vrhunca pandemije? Koji su bili najveći problemi s kojima ste se susretali?

Naš najveći problem je bio taj što kao i svi nismo mogli raditi, a posla je bilo i tražili su nas. Tu je možda bila najviše i izražena potražnja za dostavom. Ljudi se nisu mogli posjećivati, ali poslati nekome dostavu cvijeća za rođendan, godišnjicu ili slično je ljudima puno značilo. Čim smo imali mogućnost ponovno raditi osjetilo se da imamo popriličan pad prometa no to se kroz koji mjesec malo stabiliziralo.

  • Koliko ste morali biti inovativni vezano za svoje poslovanje?

S obzirom na to da ni jedna od nas nije klasičan tip, mogu reći da nam i nije puno trebalo. To često postane jasno svima koji nas posjete. Prvo čime smo se vodile i pri uređenju interijera našeg studija je bilo da to ne može biti nešto klasično i nezanimljivo. Zato nam i često ljudi dođu u studio samo kako bi s vremena na vrijeme pogledali kako smo ga ovaj put preokrenuli i što novo ima. Zaista imamo puno ideja koje svakodnevno isplivavaju na površinu. Najveći problem kojeg imamo je vrijeme. Njega nikad nemamo dovoljno za sve ono što bi željele napraviti na poslovnom planu. Tu dolazi do izražaja i to da je meni (Mirjani) to drugi posao te onda svoje popodnevne sate jedino mogu posvetiti cvjećarstvu.

  • Jeste li imali dodatne potrebe za korištenjem, primjerice, aplikacija kako biste si olakšali rad za vrijeme pandemije?

Naš posao je tako formiran da mi sve svojim rukama moramo odraditi i onda nam takve stvari jednostavno ne pomažu. Osim društvenih mreža na kojima imamo profile te nas ljudi tamo najčešće i kontaktiraju. Tamo također mogu pogledati i naše radove što nam olakšava komunikaciju i sami tijek narudžbe. Više puta smo već razgovarale da bi nam trebala nekakva aplikacija u obliku umreženog kalendara jer kad dođe gužva (većinom vikendi) sve tri zaprimamo narudžbe i s Facebook stranice, Instagrama, privatnih, a i sa službenog mobitela. Tada zna nastati kaos, ali sve to za sada uspješno odrađujemo. Ono što nam uvelike olakšava posao je usluga fiskal od A1 Hrvatska bez koje ne bismo mogli izdavati račune.

  • Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?

Iskreno, najviše bi voljele kada bi bile u mogućnosti zaposliti još jednu osobu. Posla stvarno ima i nije nam nepoznanica do ranih jutarnjih sati ostati u radnji i pripremati vjenčane dekoracije. Tako da bi nam još jedan par ruku to sigurno olakšao. Također uz to s obzirom na to da se mi ne bavimo samo cvjetnim dekoracijama, od velike pomoći bi nam bili i neki strojevi poput rezača i slično. No i to ćemo u budućnosti vjerujem uspješno riješiti.

  • Jesu li možda postojale neke prednosti poslovanja tijekom korone koje biste voljeli zadržati i u budućnosti?

Jedina dobra stvar je što su se naši kupci donekle naviknuli da sve što žele kod nas kupiti naruče na vrijeme te se tako ne stvara gužva jer smo prostorom ograničeni.

  • Koji su vam planovi za budućnost?

Proširenje naše djelatnosti, usavršavanje i daljnje edukacije na koje na žalost nismo mogli ići radi epidemije te zapošljavanje još jedne osobe.

Osim usavršavanja i edukacija, iznimno je važno olakšati si poslovanje na sve moguće načine, a digitalizacija nam to u ovom trenutku omogućuje. A1 Hrvatska nudi različite mogućnosti za sve poslovne objekte, a na vamaje samo da odaberete onu koja najviše odgovara vašem poslovanju.

Foto: Cvjetni studio Čarolija

Učitati još
Zatvori