Intervju s osnivačicom udruge ‘Kosa Ljubavi’: Biljana Bjelajac Poznić

bjelajac balaban2

Biljana Bjelajac Poznić i Iva Balaban

Iako djeluje nešto manje od godinu dana, hrvatska udruga ‘Kosa ljubavi’ već je dobro poznata većini hrvatske javnosti. Prikupljanje donacija u obliku kose i novaca za izradu prirodnih vlasulja koje se poklanjaju djeci oboljeloj od malignih bolesti, dovelo je udrugu do priznanja Ponos Hrvatske, a i trenutno aktualne, velike humanitarne kampanje ‘Budi jaka’ koju ‘Kosa ljubavi’ provodi u partnerstvu s brendovima dm-drogerie markt i Pantene. Akcija, čija je ambasadorica Iva Balaban i u kojoj se sudjeluje kupnjom Pantene proizvoda u dm trgovinama, traje do kraja ožujka, a u međuvremenu smo popričali s osnivačicom udruge, Biljanom Bjelajac Poznić.

Prošle godine pokrenuli ste jedan izuzetno plemeniti projekt, u hrvatskoj javnosti danas već dobro poznat kao ‘Kosa ljubavi’. Kako je sve započelo i što vas je potaknulo na humanitarno djelovanje?

Sve je krenulo početkom prošle godine. Ideja je nastala kada se kolegica Marijana htjela ošišati i poslati kosu u Kaliforniju. Shvativši kako kod nas u Hrvatskoj nema organiziranog sakupljanja prirodne kose od koje se izrađuju vlasulje za oboljele, rekla sam joj da ne šalje kosu nigdje, jer ću pokrenuti isto to i kod nas. Grupu na Facebooku otvorila sam 22. travnja prošle godine i dala joj ime ‘Kosa Ljubavi’. Shvativši kako nećemo moći u potpunosti djelovati kao mali građani, krajem svibnja iste godine predali smo papire za udrugu. Na humano djelo me potaknuo, kako ja to volim reći, „netko od gore“, tko mi je rekao „ti ćeš to napraviti“. Slijedila sam taj poziv i nisam pogriješila. I ono što također volim reći, da se opet rodim učinila bih isto.

budi jaka

Biljana Bjelajac Poznić i Iva Balaban

Odlučili ste bolesnoj djeci vratiti osmijeh na lice, a u tome su vam se početkom veljače kampanjom ‘Budi jaka’ pridružili i brendovi Pantene i dm-drogerie markt. Što za vas kao udrugu znači ova suradnja i kakve su povratne reakcije potrošača koji kupnjom Pantene proizvoda u dm prodavaonicama sudjeluju u akciji?

Dobiti naklonost i podršku tako velikih brendova je stvarno nešto posebno. Puno nam znači podrška i cijela kampanja ‘Budi jaka’. Ljudi su znali za nas, ali ovim projektom te marketing i PR podrškom koju smo dobile, vjerujem kako sada nema niti jedne osobe u Hrvatskoj koja ne zna za ‘Kosu ljubavi’ i za naš rad. Velika je stvar dobiti povjerenje ovako velikih brendova, ali i Ive Balaban, divne ambasadorice projekta koja je i sama ošišala dio svoje kose i svima oboljelima koji čekaju svoju vlasulju dala veliku nadu. I sve što mogu još jednom reći je veliko hvala Ivi, Panteneu i dm-u na svemu.

Osim kupnjom Pantene proizvoda, na koje sve načine zainteresirani mogu sudjelovati i doprinijeti radu udruge, a naposljetku i pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija – djeci oboljeloj od malignih i autoimunih bolesti?

Svi zainteresirani mogu se uključiti doniranjem kose ili novčanom donacijom. Na našim stranicama dostupan je i broj žiro računa. Uključiti se mogu i gradovi te pojedinci dobre volje, i to na način da organiziraju šišanje uz novčani prilog. Novac je trenutno ono što nam je prijeko potrebno kako bismo mogli isplatiti sve vlasulje i financirati sami rad udruge. Troškovi udruge su i zahvalnice koje dajemo dječici i slanje putem pošte.

iva balaban2

Kampanja ‘Budi jaka’

Koji su kriteriji za doniranje same kose, po čemu je inicijativa ‘Kosa ljubavi’ i prepoznata u javnosti?

Kriteriji su sljedeći; kosa koja se šiša mora biti minimalno 20 centimetara dugačka, smije biti obojana i smije biti stara. Bitno je da je očuvana, da nije prašnjava i oštećena.

Izraditi vlasulju nije lako. Koji je njen trošak i koliko traje proces izrade?

Istina, izrada vlasulje nije jednostavna. To je isključivo ručni rad. Vrlo cijenjen posao, a u Hrvatskoj je na izumiranju. Izrada jedne vlasulje traje od 80 do 110 radnih sati, a nas kao udrugu košta 5.000 kn. To znači da vlasuljarke doprinose projektu i poklanjaju svoj dio satnice, jer rad na jednoj vlasulji inače košta 6.500 kuna.

Kolikom broju djece ste već stavili osmijeh na lice personaliziranom vlasuljom? Na koje trenutke u svom radu ste najponosniji? Koji trenuci su vas najviše dotaknuli i zauvijek se urezali u vaše pamćenje?

Do sada je predano 7 vlasulja, što smatramo velikim uspjehom za tako kratko vrijeme i s malo vrijednih ruku. Svaka predaja vlasulje je posebna. Svaka životna priča je posebna. Teško je izdvojiti trenutke, no izdvojit ću trenutak koji je bio moj prvi susret s oboljelom. Nikada nisam bila u kontaktu s oboljelima, niti sam imala iskustva ikakvog, no prvi susret bio je s Antoniom. Antonia je posebna, uz nju ide i priča kako je donirala kosu sama sebi. Ošišala se za ‘Kosu Ljubavi’ te ubrzo saznala kako je ona oboljela. Pored nje, u posebnom pamćenju će mi ostati predaja vlasulje malenoj Petri. Njezin osmijeh bio je poseban. Sreća i uzbuđenje, sve na jednome mjestu.

Najponosnija sam na to što smo uspjele zahvaljujući donatorima i njihovim donacijama, što kose, a što financija. Ponosna sam na naše vlasuljarke koje ja zovem ‘pčelice’, jer rade i ne odustaju. Ponosna sam na sve ljude koji su se uključili u rad ‘Kose ljubavi’.

budi jaka2

Rad udruge je jedno emotivno putovanje, koje pred sobom ima još mnoge izazove. Što ste si zacrtale kao ciljeve za budućnost koje ćete nastojiti ostvariti?

Emocije su uvijek prisutne i često se borim s njima. Cilj je jednaki kao i do sada. Da u što kraćem roku izdamo što više vlasulja. Da svaku možemo platiti. Nastavimo li ovako, bit će to super!

Foto: PR

0