

Lijepi interijeri odavno više nisu rezervirani isključivo za privatne prostore. Sve veći broj tvrtki prepoznaje važnost dobro promišljenog radnog okruženja jer upravo ono može biti ključan faktor u stvaranju produktivne atmosfere, kvalitetne timske dinamike i prepoznatljivog brend identiteta. Uredi danas ne smiju biti samo funkcionalni, oni moraju inspirirati, poticati fokus, suradnju i osjećaj pripadnosti.
Upravo takav pristup njeguje DC&T, hrvatski studio specijaliziran za dizajn i izgradnju poslovnih interijera, koji se ističe svojim integriranim Design + Build modelom. DC&T je multidisciplinarna ekipa koja vodi projekte od prvih skica do završnog detalja, kombinirajući estetiku s besprijekornom funkcionalnošću. Njihovo iskustvo, koje uključuje i višegodišnji rad na zahtjevnim projektima na Bliskom istoku, oblikovalo ih je u pouzdanog partnera za sve one koji žele ured koji odgovara tempu i potrebama suvremenog poslovanja.

Zagrebački ured pretvoren u prostor produktivnosti
Najnoviji projekt koji potpisuju, redizajn zagrebačkog ureda WPP Medije, pravi je primjer kako dizajn može riješiti konkretne probleme poput buke i manjka fokusa, a istovremeno unijeti novu energiju u svakodnevni radni ritam. Na čelu tima je Dubravka Kovačević koja u industriji gdje i dalje dominiraju muškarci gradi svoj put s drugačijom vrstom autoriteta – onom koja se ne temelji na dominaciji, nego na razumijevanju. Dubravka svojim radom pokazuje da žene u arhitekturi i građevinskom sektoru nisu iznimka, već prijeko potrebna ravnoteža. Kroz svoj pristup – koji kombinira strateško promišljanje s emocionalnom inteligencijom – donosi novu vrstu liderstva koje se ne libi biti autentično.
Dubravka Kovačević i njezin DC&T tim u ovom su projektu pokazali kako se precizno planiranje, empatija i vrhunski dizajn mogu spojiti u prostor koji ne samo da izgleda odlično već i aktivno doprinosi uspjehu tima koji u njemu radi. U nastavku donosimo priču o tome kako je ovaj zagrebački ured, u svega 60 dana, pretvoren u dinamično i funkcionalno radno okruženje, u kojem svaki kvadrat ima svrhu, a svaki detalj priču. Evo što nam je sve otkrila Dubravka, COO DC&T tima.

Upoznajte nas s projektom – kako je izgledao brief i što je bio cilj?
Klijent je imao vrlo jasnu potrebu – transformirati postojeći open-space ured u prostor koji potiče bolju timsku kulturu, omogućava fokusirani rad i smanjuje akustične probleme, koji su bili jedno od glavnih ograničenja starog prostora. Brief je uključivao stvaranje više funkcionalnih zona. Cilj je bio dobiti jasno strukturiran, ali fluidan prostor koji prati dinamiku rada njihovog tima. Kao rezultat, dobili smo: dvije sobe za sastanke, dva focus rooma, dva phone bootha, jedan project room i blagovaonicu – koju prethodno nisu imali.

Projekt je izveden u iznimno kratkom roku – 60 dana. Kako ste to uspjeli?
Iskreno? Kombinacijom detaljnog planiranja, vrhunske izvedbe i odlične suradnje s klijenticom s njihove strane. Tajming je bio strog. Cijeli tim bio je na work-from-home režimu samo tijekom izvođenja radova, dakle tih 60 dana. Nije bilo prostora za pogreške, sve se moralo precizno koordinirati – od tehničkih rješenja do namještaja koji je stizao iz nekoliko zemalja. Iza kulisa to je bio intenzivan tempo, ali rezultat govori sam za sebe.

Koji su bili najveći izazovi u ovom projektu?
Osim rokova, veliki izazov bio je redizajnirati prostor koji ostaje isti po kvadraturi, ali mora nuditi višestruko veću funkcionalnost. Morali smo pažljivo balansirati privatnost i kolaboraciju, zadržati protočnost prostora i istovremeno dramatično poboljšati akustiku. Također, bilo je važno da se dizajn uklopi u vizualni identitet brenda, ali da pritom prostor ne izgleda sterilno ili “korporativno” u lošem smislu.

Kako ste pristupili izboru boja i materijala?
Boje smo birali u suradnji s klijentom, usklađujući ih s njihovim brendingom, ali i psihologijom boja u radnom okruženju. U prostoru dominiraju nijanse zelene i plave, koje djeluju smirujuće i koncentrirajuće. Detalji u jarkim bojama, poput narančastih akustičnih panela i taburea, unose dozu dinamike. Koristili smo prirodne materijale poput drva u phone boothovima jer daju toplinu i stvaraju dojam sigurnosti u prostoru gdje se često obavlja važna i osjetljiva komunikacija.

Koji vam je najdraži dio projekta?
Blagovaonica. Prije su djelatnici jeli za radnim stolovima, a sada imaju prostor za zajedničke pauze i neformalne razgovore. To možda na prvu zvuči kao detalj, ali u smislu građenja timske kulture – to je ključna zona. Također, feedback koji smo dobili nakon useljenja bio je izvanredan. Koriste sve zone, buka je svedena na minimum, a produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika su značajno porasli. Za nas kao tim, to je najveće priznanje.

Journalova publika cijeni održivost – kako ste to integrirali u projekt?
Radili smo s lokalnim dobavljačima gdje god je to bilo moguće, birali materijale s certifikatima o održivosti, a rasvjeta je energetski učinkovita. Također, fleksibilnost prostora smanjuje potrebu za preinakama u budućnosti – što je svojevrsna održivost u dizajnu.

Kako izgleda empatično vođenje kompleksnog projekta iz vaše perspektive?
Za mene to znači aktivno slušanje klijenta, ali i tima. Ne vodim iz ega, već iz cilja. Bitno mi je da svi znaju zašto nešto radimo, ne samo što i kako. Kada vodite tim kroz projekt u kojem nema prostora za kašnjenje, emocije postaju jednako važne kao Gantt grafikon. Zahvaljujući svojoj empatiji i preciznosti, žena može napraviti ključnu razliku.

Kako definirate uspjeh u svom poslu?
Za mene je uspjeh kad klijent poželi s nama raditi ponovno. Kad ne govorimo samo o “dobro odrađenom projektu”, nego o suradnji koja ostavi trag – profesionalno i ljudski. Prostor koji klijent voli je naravno važan, ali još mi je važnije da bih s istim ljudima opet sjela za stol, bez zadrške. To mi govori da smo se čuli, razumjeli i zajedno stvorili nešto smisleno.

Kad govorimo o ženama u ovakvim ulogama – treba li “ne pokazivati emocije” da bi vas se doživjelo “ozbiljno”?
To je zastarjeli narativ. Emocije nisu slabost, nego alat – ako znaš s njima raditi. Meni empatija pomaže da prepoznam napetost u timu, da osjetim kad je klijentu teško donijeti odluku, ili kad netko u mom timu “puca” pod pritiskom. Ozbiljnost nije odsutnost emocija, nego sposobnost da ih usmjeriš u pravom trenutku. I vjerujem da žene tu imaju prirodnu prednost, ako se usude biti ono što jesu – i vode iz toga.

Što vam je važno kao ženi na poziciji vodstva u industriji kojom i dalje dominiraju muškarci?
Važno mi je da mogu voditi na svoj način, bez potrebe da kopiram muške obrasce. Ne trebam “glasnije pričati” da bi me se čulo, niti glumiti distancu da bi me se shvaćalo ozbiljno. Umjesto toga, biram jasnoću, odgovornost i međusobno povjerenje. Kad žena vodi projekt, često se podrazumijeva da mora biti “mekša” ili “tvrđa” od nekoga – a meni je važno da budem točna. Da kažem stvari onako kako jesu, bez uljepšavanja, ali i bez dramatizacije. I vjerujem da to klijenti i tim osjete.

Što ovaj projekt govori o DC&T-u?
Da znamo voditi dizajn i izvedbu u istom dahu – estetski, operativno i ljudski. Radimo urede u kojima ljudi žele raditi, a firme žele rasti. I to je naša misija.

Foto: Marko Mihaljević