Journal intervju: otkrili smo tajnu uspjeha Prostorijine Polygon fotelje
Journal intervju: otkrili smo tajnu uspjeha Prostorijine Polygon fotelje

Journal intervju: otkrili smo tajnu uspjeha
Prostorijine Polygon fotelje

Nepunih jedanaest godina prošlo je od pokretanja hrvatske tvrtke dizajnerskog namještaja Prostoria. Svoj su deseti rođendan proslavili na najljepši mogući način – izložbom u Meštrovićevom paviljonu u listopadu prošle godine. U desetljeću rada iza njih je preko 30 obitelji proizvoda, kako ih oni vole zvati, od kojih su mnoge dobile prestižne svjetske nagrade. Svake godine iz njihove tvornice izlaze nove kolekcije koje nikada nisu razočarale. Kao ni njihova moderna tvornica koja se nalazi u sv. Križu Začretju.

 

Tako su i nedavno, na sajmu u Milanu, predstavili svoje dvije nove kolekcije – Sabot i Rostum za koje kažu da su pravi modularni sustavi idealni za današnje vrijeme stalnih promjena i brzog tempa života. Osim toga jako nas je zanimalo koja je tajna najpoznatijeg Prostorijinog komada – Polygon fotelje. S obzirom na to da njihov namještaj krasi razne interijere diljem Hrvatske, ali i svijeta htjeli smo saznati na koji su projekt najviše ponosni.

Zbog svega toga sjeli smo s njihovom art direktoricom i project managericom Ivom Šilović koja je dala odgovore na našu radoznalost. Udobno se smjestite i uživajte u razgovoru koji vam donosimo u nastavku.

Proslavili ste 10 godina postojanja Prostorije kojeg je obilježila izložba u zagrebačkom Meštrovićevom paviljonu. Kako ste zadovoljni odazivom i koliko je vremena bilo potrebno za pripremu desetog rođendana?

Proslava 10 godina postojanja Prostorije bila je vrlo važna za nas i uložili smo puno truda u koncept izložbe i u izradu postava. Unajmili smo najljepši izložbeni prostor u Zagrebu, na prelijepoj i za grad važnoj lokaciji i pokazalo se ponovo da kad se nešto doista dobro napravi da to ima odgovarajući odziv. Pripremali smo se za to cijelu godinu. Okupili smo niz suradnika i iskoristili njihova znanja i ideje. U Hrvatskoj ima puno talentiranih i sposobnih ljudi i predivno je moći ih okupiti na jednom projektu. Naš je dojam da je tih 14 dana koliko je trajala izložba, cijeli grad sudjelovao u tome a Džamija je bila puna ljudi cijelo vrijeme.

Prizor oduševljenih ljudi koji sjede na travnjaku ispred Paviljona u namještaju Prostorije teško zaboravljamo. Još teže količinu dječice koja su se igrala na vrlo neobičnom trampolinu. Kakvu su sudbinu dočekali svi ti proizvodi i gdje se danas nalaze? Jeste li razmišljali da ih na trajno postavite negdje u gradu?

Naši proizvodi vrlo brzo nađu svoje mjesto, u našem showroomu ili u kućama kupaca. Sve što je proizvedeno je našlo trajnu primjenu. Što se tiče vanjske instalacije Prostoria Net od Numen/For Use nju smo rastavili i planiramo ju postaviti pored naših proizvodnih hala, gdje se nalaze i naši uredi uprave.

Koje su Prostorijine tri najveće prednosti na tržištu u odnosu na konkurenciju?

Naše prednosti su dobar dizajn, kvaliteta i odlična usluga. Važno nam je i doista se trudimo da u svim segmentima poslovanja budemo odlični. Sve je jednako važno!

Talijani i Skandinavci su možda i najprepoznatljiviji po pitanju namještaja u svijetu. Koliko vam je teško stati uz bok takvim najboljim svjetskim brendovima?

Na početku je naravno bilo teško. Međutim, kad su vidjeli da smo tu na sceni, da kontinuirano stvaramo nove zanimljive i kvalitetne proizvode, da više nismo „mlada nada“, nego ozbiljan brand. Činjenica da nismo „još jedan danski brand“ tako je kod nekih čak i donosila prednost.

Što mislite da vas je dovelo do današnjeg uspjeha? Jesu li to ljudi, kvaliteta sirovina, dobra priča ili nešto sasvim drugo?

Puno je faktora. Izuzetno je važno stremiti kvaliteti u svakom segmentu. To donosi rezultate i biva prepoznato. Mi kontinuirano ulažemo u razvoj novog dizajna, u razvoj proizvodnje, u sve bolje materijale te kroz to rastemo mi sami i rastu naši dosezi.

Kada bi se zbrojili svi modeli proizvoda otkad Prostoria postoji, o kojem bi se broju radilo?

Trenutno u kolekciji imamo 35 obitelji proizvoda od kojih neke imaju i po 30 proizvoda. Uglavnom ono što napravimo i zadržimo u kolekciji. Tek nekolicina proizvoda sa samog početka su povučeni iz standardne kolekcije.

Obožavamo vašu Polygon stolicu za koju mislimo i da je zaštitni znak Prostorije. Koja je tajna uspjeha Polygona?

Kad bi znali koja je točno tajna uspješnog proizvoda onda bi se svaki dan mogli proizvesti takvi proizvodi. Možemo nagađati, ali teško je točno reći. Radi se o foteljici s vrlo izraženim karakterom, koja je malo pomalo uspjela osvojiti ljude. Ona je i suvremena i retro i jednostavno plijeni svojom posebnošću, ali i udobnošću i primjenjivošću.

Kod vas se radi punom parom i ne stajete. Tako ste nedavno predstavili dvije nove kolekcije – Sabot i Rostum na sajmu u Milanu. Otkrijte nam nešto više o njima!

Kako su nam tehnološke mogućnosti u međuvremenu narasle, odlučili smo se ovaj put na suradnju s renomiranim svjetskim dizajnerom Benjaminom Hubertom iz Londona želeći stvoriti modularnu sofu koja će odražavati moment u kojem danas Prostoria jest. Važno nam je otvoriti još jedan novi segment primjene u sferu namještaja za uredske i javne prostore. Rostrum i Sabot su pravi modularni sustavi koji pružaju mogućnosti dodatne opreme, zamjene i preslagivanja modula, kako bi odgovorili na brzi tempo života i stalne promjene. Također, kod tih proizvoda korištene su i visoke tehnologije lijevanja pjene, aluminija i plastike koje do sada nisu bile u našem vokabularu. To je doista jedna velika stepenica naprijed kojom se stavljamo uz bok najozbiljnijim proizvođačima namještaja u svijetu.

Da možete odabrati samo jedan Prostorijin komad namještaja za svoju nekretninu, koji bi to bio i zašto?

To je teško pitanje. Imam svoje favorite, ali odabir namještaja je uvijek pitanje konteksta i specifičnih zahtjeva. Vjerojatno bih se odlučila za Polygon foteljicu i Combine sofu.

Iznimno ste prepoznati i van Hrvatske. Koliki udio čini domaće, a koliki strano tržište?

Mi smo od početka bili podjednako orijentirani na strana tržišta kao i na domaće. Ulagali smo u izlaganje na svim svjetski relevantnim sajmovi i gradili mrežu kupaca. To je rezultiralo time da danas imamo preko 1.000 kupaca u više od 60 zemalja svijeta. Izvoz čini oko 80% našeg prometa.

Na koje ste hrvatske projekte, koji su odabrali vaše proizvode za svoje interijere, najviše ponosni?

Jako smo ponosni na suradnju s našim arhitektonskim studijima kao i s domaćim investitorima. To je najbolji oblik suradnje jer iz njega često nastaju novi proizvodi, rađaju se nove ideje. Već na samom početku smo imali jednu vrlo značajnu suradnju s 3LHD studijem, na projektu hotela Palace u Dubrovniku, za koji je Grupa dizajnirala Monk Za nas je to bio veliki izazov iz kojeg smo puno naučili, ostvarili sjajnu referencu i dobili odličnu kolekciju koja je dan danas izuzetno dobro prodavana. Nakon toga je uslijedio još niz projekata s istim projektantima i investitorima ali i s mnogim drugima.

Kako vidite napredak Prostorije u narednom razdoblju od pet godina?

Prostoria će nastaviti rasti jednakim tempom. Neprestano ulažemo u nove pogone i nove proizvodne kapacitete, tako da već i danas proizvodimo gotovo sve sami u našoj tvornici. I u tom smjeru ćemo i nastaviti.

Radimo na sve boljoj organizaciji poslovanja i proizvodnih procesa, a kolekciju proizvoda ćemo nastaviti razvijati i popunjavati. Prostoria je sad ušla u zreliju fazu razvoja i ovo je presudan period za potvrđivanje kvalitete i temelja koje smo postavili.

Foto: Prostoria, Instagram

Učitati još
Zatvori