
Ispred Meštrovićevog paviljona, popularne “Džamije” ovih je dana poprilična gužva. Razlog tomu je sjajna izložba “Prostoria 10” koja se održava u sklopu novog kulturnog gradskog programa “Artupunktura”. Izložba je otvorena povodom desete godišnjice ovoga brenda, a za javnost je otvorena do ovoga petka, 8.listopada 2021. Kao dodatni izložbeni program ispred paviljona postavljena je i privremena prostorna instalacija „Prostoria Net“ koju dizajnira Numen/ForUse, a koja je postala glavni hit, pogotovo najmlađima.
“Prostoria 10”
Izložba prikazuje raznolikost dinamičnog razvoja Prostorije kao dizajn-brenda namještaja sa snažnom proizvođačkom kulturom.
„Ususret našoj 10. obljetnici svijet je usporio na način koji nitko nije mogao zamisliti. Pandemija koronavirusa ugrozila je ljudsko zdravlje i globalnu ekonomiju te nas prisilila na povlačenje u domove. Tako smo i mi postupili. Na neki smo se način “začahurili” u svojoj tvornici, jer ona je naš dom. Kao i svi drugi, mi smo također o svemu temeljito promislili te smo se ogoljeli do srži. Ova će izložba predstaviti od čega smo sazdani i kroz njezin ćete postav imati priliku doživjeti sam brend mnogo dublje”, rekli su iz Prostorije uoči otvorenja izložbe.
Revisting Architecture
Na izložbi je po prvi puta predstavljen fotografski projekt Revisting Architecture, realiziran u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba i javnim institucijama obuhvaćenim projektom.
“Naime, malo gdje u svijetu postoji tako čvrsto ukorijenjena tradicija modernističke arhitekture kao što je to slučaj u Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske. Radi se o nasljeđu koje je temelj i inspiracija jeziku dizajna naših proizvoda. Zato smo pokrenuli ovo fotografsko istraživanje koje ilustrira kako se odabrani produkti formalno ili teksturalno referiraju na ambijente u kojima su fotografirani, nekad naglašavajući svoje podrijetlo, a drugi puta svoju suvremenost.“ – naglasio je Tomislav Knezović, vlasnik Prostorije.

Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski
Fotografije predstavljaju Koncertnu dvoranu Vatroslav Lisinski (1958.-1973)., jednu od zagrebačkih urbanih ikona koju su projektirali arhitekti Marijan Haberle, Minka Jurković i Tanja Zdvořak. Njeno geometrijski elementarno, potpuno ostakljeno tijelo djeluje kao klasična minimalistička gesta. No, riječ je o tipološkoj inovaciji čiji se smisao raspoznaje tek noću, kada se upale svjetla prije izvedbe i kada se iza staklene fasade raspoznaju posjetitelji kako se kreću i druže po čitavoj zgradi. Njezina je arhitektura svedena na esencijalno: stupovi i vidljivi elementi konstrukcije su od neožbukanog betona, pregrade u interijeru su od industrijskog stakla, a tek u detaljima pojavljuje se drvo. Izostaju zasebni umjetnički artefakti, no raskošni stakleni lusteri su poput lebdećih sistemskih skulpture i oni stvaraju kontrapunkt asketizmu arhitekture. Sama dvorana je poput drvene kutije koja odiše toplinom, s lagano distorziranom geometrijom koja doprinosi i formalnom bogatstvu i akustici. Raskoš i prestiž zgrade proizlaze iz krajnje discipline „čistog prostora“ koji slavi događaje koje zgrada udomljuje.

Snimljen i film
Deseta obljetnica bila je i povod za snimanje filma koji prikazuje Prostorijin razvoj u međunarodni dizajn-brend namještaja sa snažnom proizvođačkom kulturom.
Otvorenost za razvoj i promjene, upornost i istraživački duh vođen stvaranjem novih vrijednosti kontinuirani je proces u Prostoriji, sazrio u naslijeđe. Naš industrijski kompleks, koliko god golem bio, u svojoj je osnovi kreativna radionica u kojoj su proteklih deset godina mnogi izrasli u vrsne majstore. Majstore koji su učili od dizajnera i dizajnere koji su učili od majstora prolazeći višemjesečne, a ponekad i višegodišnje procese razvoja pojedinog proizvoda. Ono što je nastajalo nisu samo proizvodi, već i živo znanje te suradnički odnosi unutar tima kao jezgre djelovanja Prostorije. Iako je dizajn korjenito definirao naš portfolio proizvoda i identitet brenda, on je primarno prihvaćen kao metoda za postizanje autentičnosti i cjelokupne kakvoće proizvoda. Dizajn nas je potaknuo na daljnja istraživanja proizvodnih tehnologija i različitih mogućnosti koje materijali mogu pružiti. Riječi su kojima iz Prostorije opisuju film koji je radila agencija Kurppa Hosk.
Foto: Prostoria.eu