Divna keramika Tee Radić krasi luksuzni novi hotel na Hvaru

Izrađivati nešto vlastitim rukama, osnovati brend, otići u svom smjeru, raditi ono što voliš – i uspjeti, sigurno je najveći životni užitak. Čini se kako se danas sve više ljudi upravo okreće sebi, svojim talentima i ljubavima. Potrebno je odabrati savršen tajming, nešto što ljudi uistinu vole i koriste, osvojiti svojim vizualnim dojmom i ostati na sceni. Jedan od brendova koji je uspio pomiriti sve navedeno je Terra Ceramica, iza koje stoji kiparica i keramičarka Tea Radić. U njene šalice zaljubili smo se na prvi pogled, a kroz godine one su, kao i sva ostala keramika koju izrađuje, postale prepoznatljive u cijelom svijetu.

Tein rad prepoznali su i u Maslina Resortu, luksuznom turističkom kompleksu s pet zvjezdica koji je ovog ljeta otvoren na otoku Hvaru, a čiju smo vam priču donijeli prije mjesec dana. Smješten u istoimenom zaljevu, Maslina Resort okružen je maslinicima i terasastim vinogradima te se prostire na dva hektara bujne borove šume s pogledom na kristalno Jadransko more. S 50 soba i tri vile, Maslina u svojoj srži ima wellness, obitelj, kulinarstvo, kulturnu baštinu i autentičnost. Luksuzan je to projekt iza kojeg stoje francuski investitori, kći i otac Maud i Daniel Truchi, i trenutno je najskuplja hotelska investiciji na ovom otoku.

Splitski arhitekt Tomislav Alujević potpisuje projekt, a na njemu mu se pridružilo i dvoje stručnjaka iz Pariza. Za dizajn interijera zaslužna je Leonie Alma Mason, dok uređenje krajobraza potpisuje Thomas Seconde.

Svima njima pridružila se i Tea koja je za hotel dizajnirala i napravila cijelu seriju proizvoda. O čemu se točno radi, pitali smo Teu koja nam je ispričala sve o tome.

  • Za početak, reci nam kako je uopće došlo do suradnje Terre i Maslina Resorta? Je li riječ o tvojoj prvoj suradnji takvog tipa?

Kontaktirala me Andrea Malada, ona je bila jedna od ljudi koji su radili i koordinirali projekt Masline. Potom su su uslijedili sastanci na kojima smo dogovarali sve detalje vezane za suradnju, a tu su bili prisutni od investitorice Maud Truchi preko dizajnerice interijera Leonie Alma Mason na dalje. Da budem iskrena, skoro sam odbila suradnju. Mislila sam da će to za mene biti prevelik zalogaj, s obzirom da sam se spremala za nadolazeću sezonu i imala ugovorene poslove za brojne galerije. Tada još nije bilo naznaka onog što nas je dočekalo u trećem mjesecu, a vezano za koronu i sve što je ona sa sobom donijela.

Kolekcija je obuhvaćala puno različitih komada keramike i to je za mene bio jedan od najvećih izazova. Svaki komad je trebao prvenstveno zadovoljiti funkcionalnu komponentu, ali i estetsku koja je bila podjednako bitna. Maksimalna posvećenost po pitanju dizajna. Ovaj projekt je za mene bio jedan bitan i hrabar iskorak u novu strukturu znanja/iskustva, kao i nove načine razmišljanja o keramici u funkciji jednog kompleksa kao što je to hotel. U konačnici neprocjenjivo iskustvo!

  • Od čega se sve kolekcija koju si radila za hotel sastoji? Koje Terra predmete možemo naći u hotelu?

Osim pojedinih komada keramike koja je išla u sobe hotela – šalice za kavu i dio kupaonskog inventara – veći dio kolekcije obogatio je prostore Pharomatiq Spa, koji je ključna ideologija resorta. Od većih i manjih keramičkih zdjela za manikuru i masažu preko bočica za aromaterapijska ulja.

  • Od čega su predmeti izrađeni i kako su dizajnirani? 

Jedan od važnih uvjeta je bio da komadi budu izdržljivi pa su stoga rađeni od kamenine koja se pali na visokim temperaturama i kao takvi su otporniji na mehaničke udarce.

  • U čemu si pronašla inspiraciju?

Inspiraciju sam našla u minimalističkim formama i organskim oblicima, dok su boje neutralne, zemljane, tople. Njihova vizija je bila jasna, a u isto vrijeme je savršeno odgovarala estetici koju Terra ima. U Maslini nema pretjerivanja. Sve je umjereno, uravnoteženo i skladno. Sve je uređeno u mediteranskom s blagim utjecajem francuskog stila.

  • S kojim si se sve izazovima suočila na ovako velikom projektu?

Kako je projekt bio odrađivan u jeku pandemije i za vrijeme lockdowna, moj najveći strah je bila nemogućnost nabavke materijala potrebnih za rad. Cijelo vrijeme sam bila u kontaktu s dobavljačima te sam gline, glazure i sve ostale sirovine uspjela nabaviti na vrijeme, obzirom da je u jednom periodu zbilja vladala nestašica. Sada kad se sjetim, zbilja mi je nerealno!

Sve ostale izazove je nekako ta pandemija pogurala sa strane. Rok isporuke se stalno pomicao obzirom da je uzročno-posljednično kasnilo sve – tako i predviđen datum otvaranja resorta. Već sam spomenula strah koji sam u startu imala, a to je bilo da neću stići sve na vrijeme odraditi i da je to prevelik zalogaj za mene. Možda najveća lekcija koju sam iz suradnje izvukla jest da ne podcjenjujem sebe i da mogu više no što mislim. Neke granice koje postavimo, zbilja imaju u podlozi samo strah i ništa drugo.

  • Imaš li već neke nove suradnje na vidiku? 

Tijekom ove godine započela sam suradnju sa većim brojem galerija i to je nešto što me veseli. Novo tržište je uvijek izazov samo po sebi. Za sada je Terra jako lijepo prihvaćena, nadam se da će tako ostati i u idućoj godini te nastaviti u pozitivnom smjeru.

  • S obzirom da nam je Božić sve bliže, pripremaš li možda neku božićnu kolekciju?

Imala sam planove kao i svake godine, ali onda se dogodi ‘život’…  Obzirom na opseg posla koji imam u predblagdanskom periodu, na žalost nemam vremena ni prostora za realizaciju planirane kolekcije. No, ideja ne nedostaje tako da ću jedan dio, koji je bio planiran za kraj ove godine, ostaviti za najljepši početak iduće. Neću puno govoriti, samo ću reći da je u pitanju hommage jednom našem kiparu. Veselim se procesu koji me čeka u realiziranju te ideje koja me već neko vrijeme zaokuplja.

Nekako, uvijek je vremena malo, a ideja puno. U tom vašaru ideja treba filtrirati one dobre od onih loših (jer, nisu sve ideje dobre) i kroz tu selekciju smanjiti buku. Kada se jedna ideja bori s drugom, trećom, četvrtom jako je teško naći fokus, a bez njega… Teško.

Foto: Kate Ševo

0