Nadogradnja novigradskog hotela Cittar pretvorila ga je u jednu od najpoželjnijih istarskih destinacija

Nadogradnja poznatog obiteljskog hotela Cittar u istarskom Novigradu kojom se postojeći smještajni kapacitet povećao za 10 soba, te bogatim wellness prostorijama s bazenom, počela je vrlo burno. Naime, prilikom iskopa temelja depandanse otkriveni su bedemi daleko stariji od onih danas vidljivih, unutar kojih je smješten stari dio hotela. Pretpostavlja se da je riječ o zidinama kasnoantičkog postanka, a pronađeni su i brojni drugi vrijedni nalazi, među kojima nakit i uporabni predmeti. Kako bi se nalazište sačuvalo bilo je potrebno preporojektirati prizemlje i suteren nadogradnje hotela, što je utjecalo na rokove koji su morali biti prolongirani. 

Nadogradnja se naslanja na već postojeći Hotel Cittar

Novi objekt hotela Cittar jednostavne je poligonalne forme koja se naslanja na na stari dio oivčen gradskim zidinama. Njegova fasada betonske boje i gotovo futuristička forma ne prkose prošlosti, nego se na nju nadovezuju u igri kontrasta. Tim odnosima formiran je i interijer u kojem su zidovi ukošeni u odnosu na pravilnu jezgru stepeništa.interpretirajući je na suvremeni način. Uglačani, istrošeni kamen kao simbol povijesnoga u novom je dijelu zamijenjen gres keramikom u wellnessu i kupaonicama koja simulira vrijeme i utjecaje koje je lokacija izdržala. Keramika je izuzetno jaka, dominantna, no u velikim kupaonicama hotela i spa zoni ona postaje koprena, presijecana plavetnilom bazena ili zelenilom koje se uvlači kroz prozore i finim, bijelim  plohama sanitarija biranih po svojoj luksuznoj jednostavnosti i četvrtastim formama koje prate konture objekta,“ tumači nam arhitektica Violeta Beljić Kušić. 

Vanjska jednostavnost u unutrašnjosti dobija dinamiku ne samo skošenim zidovima, već i špigliranim zatamnjenim staklima koja su aplicirana na fronte ormara i obostrano na kupaonskim vratima. Osim što gostu omogućuju pogled na cijelu figuru, stvaraju iluziju skrivenih prostora i dubina, intenzivirajući doživljaj prostorije. 

Raskošne i funkcionalne sobe

Kreveti su visokog uzglavlja do stropa, kraljevskog formata, a modernih parafraza u načinu tapeciranja i skrivene LED rasvjete koja pruža intimnu svjetlost u večernjim satima. Spušteni strop ocrtava njihove konture i oivčen je rasvjetom koja kreira igru svjetlosti i sjena prema gore, dok visilice kod uzglavlja suprotstavljaju taj pravac rasapa svjetlosti i gotovo pravocrtno bacaju svjetlost prema dolje. Fini, teški zastori zaklanjaju prirodnu svjetlost, ali i konturiraju pogled na van, dok su u kupaonicama prozori zastrti ekstra tankim rolo mehanizmima ugrađenim na okvir prozora. Tkanina je vodootporna s efektom koji omogućuje pogled van, ali ne izvana prema unutra. 

Plohe radnog stola, nosača za kofere ili ugradbenog mini bara od tamne su karakale, dok je kupaonska stolarija od antracit laminama, suvremenog materijala kojeg krasi otpornost da vodu, kemikalije i udarce, a svojom teksturom može sugerirati i neobrađeni kamen. U dvije kupaonice smješteni su samostojeći umivaonici uz veliku vanjsku staklenu plohu s koje se proteže pogled. Atrakciju uokviruju viseća ogledala i svjetiljke Meta koje se rotiranjem mogu prilagoditi mjestu željenog dodira svjetlosti.  

U sobama su chevron hrastovi parketi, obrađeni uljem. Njihov format i prirodnost predstavljaju luksuznu prostirku sobe, svakako bolju od one koju bi mogao pridonijeti tepison. 

Podesti stubišta markirani su ekstra velikim formatima gresa u oniksu koji se prelijeva od bež do zelenkastih tonova u svojoj zadivljujućoj alegoriji. Poveznica su prostora wellnessa i ulaza sa sobama.  

Sve je podređeno odmoru i uživanju

„Wellness je smješten na dvije etaže, gdje su bazen i jaccuzzi u nivou s terasom za blagovanje i lounge, tako da se ta dva prostora, vanjski i unutarnji, a oba hedonistička, sažimaju u jednu cjelinu, jedno vidno polje. Ne postoje granice, kult je jedino čovjek i njegov užitak i odmor,“ govori nam arhitektica Violeta B. Kušić. „Iako je parcela u svojem gabaritu mala, unutarnjim odrednicama ostvaruje vrlo luksuzne kapacitete.“ 

Iz zone bazena i jacuzzija vode stube u bogato opremljen wellnes čiji sadržaji zadivljuju i hotele daleko većih smještajnih kapaciteta. Sauna, parna kupelj, tuševi, prostori za masažu, odmor i kozmetičke usluge. Igra natur drveta, gres keramike motiva pradavnog kamena, stakla i mozaika naglašavaju volumene koji su sve samo ne pravilni. 

Zbog ograničenih visina etaža trebalo je znalački integrirati silno strojarstvo koje iziskuju vlažni prostori ili potrebe u sobama. Tragovi prodora cijevi vidljivi su kao grede, no potpuno uklopljeni u vizuale. 

Arhitektica Violeta Beljić Kušić posebno je ponosna na odnos s investitoricom Katjušom Cittar koji je bio motivirajuć, otvoren i prijateljski. Nadovezivanje se manifestira u samoj uspješnosti projekta. Zajedničkom analitikom napuštena je ideja investitorice o nešto klasičnijem interijeru, što posebno veseli Violetu čiji rukopis inklinira suvremenom. 

A kad ju pitamo ima li dizajnerskih predmeta, odgovara nam: “Nije postojala intencija za total designom hotela. No, svakako je hotel dizajnerski. Većina namještaja i opreme je custom made, što je rezultat promišljanja i procesa od dizajna i proizvodnje. Slike je za hotel izradla talijanska umjetnica Maura Rovatti. Signalizaciju je dizajnirao moj brat Vlatko Beljić, a zahvaljujući suprugu investitorice Ivanu Cattalanu imali smo pristup kvalitetnim brandovima, poput keramike Ava ili sanitarije Gessi i Globo. Tepih tvrke Karpi na ulazu u depandansu odabrala sam u zagrebačkom ShowMe Room, a kupaonska staklena vrata Piana u Vrata Dizajn. Rasvjetna tijela Zava Luce također su vrhunski proizvodi iza kojih stoje dizajnerska imena. No, nismo željeli bit rastrošni, niti takva obilježja uzeti kao motiv.“  

Foto: Hotel Cittar

0