Ines stoji iza najraskošnijih dubrovačkih događanja i vjenčanja. Razgovarali smo s njom o luksuznoj event industriji
Ines stoji iza najraskošnijih dubrovačkih događanja i vjenčanja. Razgovarali smo s njom o luksuznoj event industriji

Ines stoji iza najraskošnijih dubrovačkih događanja i vjenčanja. Razgovarali smo s njom o luksuznoj event industriji

Ako želite u Dubrovniku imati event o kojemu će se mjesecima, pa čak i godinama poslije pričati, na atraktivnoj lokaciji uz obilje glamura, s new level dizajnom, individualnim pristupom i detaljima promišljenim do najsitnijih nijansi, a budžet vam je potpuno nebitna stavka, gotovo je neupitno koga ćete angažirati za organizaciju tog eventa. Odgovor je Ines Nanić u čijem je vlasništvu agencija za luksuzne evente ‘Dubrovnik Event’ (@inesdubrovnikevent). Liderica u organiziranju luksuznih evenata, među kojima prednjače luksuzna vjenčanja, ne samo u Dubrovniku i Hrvatskoj već i na nekim stranim tržištima, još je 2008. godine pokrenula svoju tvrtku uvidjevši koliko je to unosna industrija i koliko su strani klijenti zainteresirani i oduševljeni Dubrovnikom kao atraktivnom lokacijom ne samo za vjenčanja već i za razne druge privatne i poslovne evente. Ne samo da je uspješna event menadžerica, već održava razne radionice i savjetovanja na temu luksuzne event industrije, a također je i predsjednica strukovnog udruženja organizatora vjenčanja pri HGK-u Dubrovačko-neretvanske županije.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Na kavi s Ines Nanić

Iza nje je sada već na tisuće uspješnih evenata i još više zadovoljnih klijenata sa svih strana svijeta, ali i brojnih ne tako atraktivnih izazova zadnjih godina koje je donijela pandemija. Ova godina je napokon u rangu najuspješnijih godina, a najzaposleniji u agenciji su u razdoblju od proljeća do kasne jeseni, pa Ines i njezin tim tjedno odrade čak po nekoliko evenata. Unatoč tako prenatrpanom rasporedu, uspjeli smo za Journal.hr porazgovarati s Ines o nekim novim izazovima i trendovima, zanimljivim lokacijama, ali i o neobičnim zahtjevima klijenata.        

Prilikom organiziranja bilo kakvih evenata, uvijek su joj najveći izazov ljudi, odnosno klijenti i njihova očekivanja. – Jako mi je bitno dati im do znanja što se ovdje može raditi, a što ne. Dubrovnik je ipak dosta limitiran s nekim odrednicama koje bi trebale biti sastavni dio luksuznih tržišta. Na primjer, ne možemo više raditi vatromete, ne možemo na terasama i lokacijama u povijesnoj jezgri imati bendove sa live glazbom… Nekako se pred klijentima izvlačimo na ljepotu, kulturu i povijest, na iznimne lokacije, ali naravno da bi bilo puno bolje i uspješnije da u Dubrovniku imamo malo više orijentiran event mindset. Prepoznavanje svih aspekata event industrije, a što je prisutno u svim u najjačim event destinacijama diljem svijeta, poput Monaka, Pariza, Venecije, Rima ili New Yorka, moglo bi biti prisutno i ovdje, ali nema dovoljno volje i interesa za to.

To je ozbiljna industrija u koju je uključen jako velik broj lokalnih poduzetnika.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić

Eventi su postali svojevrsni statusni simbol

Interes za vjenčanja i evente u Dubrovniku jako je velik, no Ines opet spominje taj lokalni event mindset, konkretno i neke atraktivne lokacije koje su potpuno zatvorile vrata luksuznim eventima. – Neke od tih lokacija su Villa Šeherezada, Vrt palmi hotela Excelsior, Grand Villa Argentina…Te su lokacije za luksuzne klijente bile jako zanimljive, ali su zatvorile vrata vjenčanjima i eventima, nebitno o kojem se budžetu radi. Čini mi se da je Dubrovnik u potpunosti postao grad ekstrema, gdje se donose odluke bez ikakvih konzultacija sa ljudima iz event industrije. Mogu čak reći da smo u godinama kada smo tek počinjali organizirati takve evente, puno bolje i kvalitetnije komucirali, zajedno radili ponude i donosili odluke, a sada je to postala stvar pojedinaca koji ne shvaćaju koliko dalekosežne mogu biti takve odluke, osvrće se Ines na ne tako sjajne aspekte svog posla.

Ističe kako bi bilo bolje da imaju i veću potporu Grada Dubrovnika, da postoji bolja komunikacija i logistika što se tiče kreiranja brenda Dubrovnika kao destinacije za luksuzne evente. – Ako jedan naš klijent ovdje slavi rođendan, vjenčanje ili bar mitzvah, i sa sobom dovede 70 do 150 ljudi koji ovdje borave tri do pet dana u luksuznim hotelima ili u privatnom smještaju, hrane se u skupim restoranima, koriste usluge transfera, fotografa, cvjećara, kemijskih čistionica, vizažista, frizerskih salona, kozmetičkih salona, rasvjete… Onda bi to trebalo nešto značiti i za lokalnu upravu. Jako je puno ljudi involvirano u tu industriju, što konstantno ponavljam sve ove godine. Zato bi sve trebalo biti na jednoj višoj razini. To je ozbiljna industrija u koju je uključen jako velik broj lokalnih poduzetnika. 

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Sa svojim timom pokušava svaki event učiniti drugačijim, personalizirati ga, reflektirati na event preference, želje, kao i životni stil samih klijenata. – To zahtjeva jako puno komunikacije s klijentima što je nekada otežano, jer oni žive na drugom kraju svijeta, žive neke druge živote i rijetko kada se upoznamo prije samog eventa. Odradimo minimalno 30-ak sati zooma sa svakim našim klijentom. U početku je to isključivo upoznavanje, pokušavamo potom saznati što više informacija o njima, što vole, što ne vole, čime se bave, što rade u slobodno vrijeme, na što su alergični, što su im lijepa sjećanja… A sve nam te informacije trebaju kako bi ih implementirali u njihov savršeni event.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines i njezin tim

Otkuda dolaze klijenti?

Najviše klijenata agencije ‘Dubrovnik Event’ je iz SAD-a, Velike Britanije, Kanade, Australije, Irske, Bliskog Istoka, iz bogatih arapskih zemalja… Nebitno o kakvim se eventima radi, sve češći trend zadnjih godina su new level glede dizajna, dekora, zabave, protoka eventa, same koordinacije i organizacije. – Eventi su postali svojevrsni statusni simbol pa radimo i dosta rođendanskih partyja. Imamo klijente iz Švicarske kojima već godinama radimo evente na koje oni dovedu 50-ak svojih prijatelja iz Švicarske na kojima jednostavno slave – život, što traje po nekoliko dana. Radili smo i nekoliko bar mitzvah za naše židovske klijente, potom kompletan dizajn i koncept evenata za razne tvrtke… Imamo ove godine dosta klijenata za evente visokog profila, trenutno radimo i organizaciju nekoliko baš ekskluzivnih vjenčanja, zatim na jako zanimljivim poslovnim, korporativnim projektima koji su odlučili napraviti dizajn svojih gala večera na jednoj skroz novoj razini.

Trenutno radimo i organizaciju nekoliko baš ekskluzivnih vjenčanja, zatim na jako zanimljivim poslovnim, korporativnim projektima koji su odlučili napraviti dizajn svojih gala večera na jednoj skroz novoj razini.

Dubrovnik je oduvijek jako zanimljiv i celebrityjima, a ove godine imaju nekoliko celebrity evenata. – Nažalost ne mogu govoriti o imenima, ali imamo baš dosta zanimljivih imena ove godine. Što se tiče stranih tržišta, godinama sam odbijala takve suradnje, jer su moja djeca još bila mala, no sada kada su malo veći, sve češće radim i na stranim tržištima. Često imamo klijente koji su toliko oduševljeni sa razinom naše usluge da nas često pitaju kada rade neke druge evente bilo gdje drugdje po svijetu, da li bi htjeli biti angažirani kao planeri usluge i u koordinaciji sa lokalnim agencijama, naprimjer u Monaku, Maroku, nekim egzotičnim destinacijama… Dosta često me zovu i u Crnu Goru. Lani sam radila i na organizaciji vjenčanja Đorđa Đokovića, brata Novaka Đokovića, za što su moja agencija i tim bili angažirani samo dva tjedna prije.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Koliko je zahtjevan posao organizatora ovakvih evenata?

Pitamo Ines koliko je zahtjevno voditi agenciju ‘Dubrovnik Event’. – Nekada je lakše, nekada teže. Uvijek kažem da smo moja tvrtka i ja dobri onoliko koliko je dobar cijeli moj tim, odnosno tim svih dobavaljača s kojima radimo i surađujemo. To su stupovi svega što sam napravila. Riječ je o jako probranoj selekciji ljudi, koji su najbolji u svom poslu, koji ne stavljaju sebe na prvo mjesto već isključivo klijente, koji su fleksibilni, koji razumiju da je to jedna živa materija u kojoj nema ništa fiksno. Nas je u firmi četvero, i to je neki maksimum. Prosječno radimo s 30-ak klijenata godišnje, s tim da većina naših klijenata želi evente koji traju dva do tri dana, tako da odradimo 100-tinjak evenata godišnje. Zimi rijetko radimo evente. Naši partneri su više od 50 tvrtki, uglavnom iz Dubrovnika, ponekad i iz Zagreba.

Otkriva nam da ima puno zanimljivih lokacija na kojima još nije organizirala nijedno vjenčanje ni event, a baš bi voljela. – To je definitivno Park Gradac. Cijeli prostor tog parka je toliko čaroban i magičan, doista bih voljela tamo nešto napraviti. Potom u Konavoskom polju, jer ima fantastičnih priča oko te lokacije. Često pratim rad svog kolege Koby Bar Yehude iz nagrađivane izraelske agencije KBYDesigns, koja organizira nezaboravne evente diljem svijeta, a s kojim sam imala prilike surađivati. Koby često koristi pustinje u Izraelu kao lokacije svojih evenata. Zašto ih koristi? Zato što od njih može napraviti sve ono što on želi. To je san svakog event dizajnera. Postoje razlike između planera i dizajnera, rijetko koja tvrtka ima i jedno i drugo. Rekla bih da smo mi još uvijek planeri, koliko god se trudimo biti i dizajneri. A recimo KBYDesigns je pravi primjer tvtke koja je to sve objedinila. Njihovi eventi su dreams come true bilo kojeg event planera, sviđa mi se što uvijek naprave nešto senzacionalno.

Uvijek kažem da smo moja tvrtka i ja dobri onoliko koliko je dobar cijeli moj tim, odnosno tim svih dobavaljača s kojima radimo i surađujemo.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Najneobičnije lokacije i zahtjevi

Najzahtjevnija lokacija na kojoj rade evente definitivno je tvrđava Lovrjenac. – Najviše zbog logistike. Lovrjenac nikada ne možemo dobiti na cijeli dan, jer tamo turisti još hodaju i razgledavaju tvrđavu tijekom pola dana dok mi postavljamo cvjetne instalacije za vjenčanje u vrijednosti od 10-ak tisuća eura. To je jako nezahvalno, ne samo zato što sve moramo prenijeti preko 209 skalina, već i zato što je logistika složena. Sve je to daleko od nekih idealnih uvjeta.

Najneobičniji zahtjev klijenata bila je svadbena večera jednog milijardera iz Dubaija koji je ženio svog sina i nikako mu nije mogao pronaći lokaciju koja mu se sviđa.  Onda smo došli na Stradun, jer smo išli na večeru u jedan restoran, a on me pitao zašto ga vodim u razgledavanje raznih lokacija, kada se upravo ovdje nalazi savršena lokacija. Htio je, naime,  zakupiti cijeli Stradun za svadbenu večeru za čak tisuću ljudi. Bilo mu je teško objasniti da se u Dubrovniku ipak ne može sve zakupiti i kupiti, jer takvi ljudi misle da novcem mogu baš sve kupiti. Na kraju su odlučili za vjenčanje unajmiti jedan kruzer na više dana i svaki dan su bili u nekom drugom gradu. Dolaze nam čak i takvi klijenti, no mi ovdje ipak nemamo logistiku za vjenčanje u trajanju od 5 dana za tisuću ljudi, a čak ni lokacije. Bilo je raznih situacija. Jedan klijent je čak tražio da se postavi lift koji vodi na Lovrjenac.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Kad novac nije stavka…

U agenciji ‘Dubrovnik Event’ susreću se zaista s raznim situacijama. – Nedavno smo imali jednu mladenku koja je dovela sa sobom svog osobnog frizera. Na ceremoniji vjenčanja je imala jednu frizuru, a onda je na večeru došla sa sasvim novom, gotovo neprepoznatljivom frizurom, s 20 cm manje kose. Frizer joj je napravio sasvim drugu frizuru. Imali smo i jednu mladenku koja se toliko iznervirala s veličinom svoje vjenčanice da je na kraju vjenčanja kada smo išli u klub, tražila škare. Pomogla sam joj da izreže vjenčanicu u vrijednosti od 10-ak tisuća eura tako da joj dužina bude iznad koljena. Rekla je da ju ionako neće više nositi i da joj ne pada napamet prodavati ju. To su ljudi kojima je novac zaista nebitna stavka.    

Prosječan trošak luksuznog vjenčanja po osobi je 2000 do 3000 eura, što znači da jedno kompletno vjenčanje, bez smještaja, bez avionskih karata, bez vjenčanice, odijela, prstenja i svih sličnih detalja, a na kojemu je oko 100 uzvanika, košta od 200.000 do 300.000 eura.

Prepustiti se rutini najveći je neprijatelj bilo kakvog napretka

Ines ne bi mogla raditi sve te uspješne projekte da u svemu nema jako veliku podršku svoje obitelji. – Moja dva sina Luka Petar i Maks i moj suprug Marin su mi zaista jako velika potpora u cijeloj ovoj priči.

Jako je proaktivna i otkriva nam da je organizacija vremena za nju u zadnje dvije godine dobila novu dimenziju. Budući da je veliki pobornik edukacije, nedavno je završila čak i magistarski studij Service in Leadership and Innovation na RIT Croatia u Zagrebu. – Jako sam ponosna i na taj dio mog života. Bilo mi je bitno izaći iz rutine, jer sam godinama htjela nastaviti edukaciju i u pandemiji sam odlučila da ću to napokon realizirati. Bilo je teško to sve ostvariti uz posao i obitelj, ali ipak sam uspjela. Prepustiti se rutini najveći je neprijatelj bilo kakvog napretka, zaključuje Ines Nanić.

Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events
Ines Nanić organizacija vjenčanja Dubrovnik Events

Foto: Saša Tomić, Fabijan Drnas, Nina Anić, Mihoci Studios, Veronica Arevalo, FotoAdria, Danilo & Sharon

Učitati još
Zatvori