Journal.hr pokrenuo je gastro projekt WE LOVE LOCAL

WE LOVE LOCAL naziv je novog hvalevrijednog projekta koji pokrećemo ovih dana, uz dragocjenu podršku dvojice vrhunskih chefova, znalaca i gastronomskih vizionara Marina Medaka, vlasnika kultnog Rougemarina i Rudolfa Štefana, vlasnika restorana Pelegrini i domaćina Chefs’ Stagea te marketinške agencije ALERT.

Lansiranje ove društveno korisne platforme koja povezuje male lokalne uzgajivače i proizvođače hrane s restoranima koji serviraju najbolja jela pripremljena od lokalnih namirnica omogućila je hrvatska tvrtka NORD PRODUKT kojoj je uz pokretače projekta krajnji cilj rast i jačanje malih proizvođača te prepoznavanje i promocija izvrsnosti hrvatskog kulinarstva, ali i podrška svim malim lokalnim proizvođačima autohtonih proizvoda.

Svoj novi uzbudljivi projekt nazvali su WE LOVE LOCAL jer cijeli tim već živi tu filozofiju. Svi oni se slažu kako obroci koji se poslužuju u restoranima trebaju biti zavodljive i aromatične eksplozije okusa, teksturom bogate priče o plodnoj zemlji, oku ugodne posvete tradiciji i nutritivne poslastice za um i nepce. I, najvažnije, smatraju kako obroci trebaju biti spravljeni od lokalno uzgojenih namirnica.

Naziv je na engleskom jeziku kako bi se u sljedećim fazama projekta lokalna gastronomija još više približila turistima koji posjećuju našu zemlju.

Oni svi već žive filozofiju WE LOVE LOCAL

Projekt WE LOVE LOCAL inicirali su marketinški znalci agencije ALERT koji su i sami zaljubljenici u lokalnu hranu, život i ljude, te okupili partnere koje su prepoznali vrijednost projekta te dobili podršku portala Journal.hr, istinskih ljubitelja svega dobrog, lokalnog i lijepog. Svim svojim znanjem i dobrom voljom podržali su ih chefovi koji dijele taj pogled na gastro svijet, Marin Medak i Rudolf Štefan, zaljubljenici u filozofiju WE LOVE LOCAL koji su je živjeli i prije nego je dobila ime.

MlinZZa chefa Marina Medaka na Chefs’ Stageu u Šibeniku

Marin Medak, chef i vlasnik niza zagrebačkih restorana, od kojih je najpoznatiji RougeMarin, je u posljednjih deset godina iz korijena izmijenio zagrebačku gastronomsku scenu. Potpuno je posvećen kulinarstvu i, zanimljivo, ima svoju liniju ručno rađenih čokolada i vrhunsku mesnicu. Uvijek ukorak sa svjetskim trendovima, smatra kako je važno imati izvrsnu lokalnu sezonsku namirnicu te da je put gastronomskog uspjeha za Hrvatsku revitalizirati selo, jer bez kvalitetnog i održivog izvora namirnica ne može biti ni dobre hrane na tanjuru. Povodom lansiranja projekta izjavio je: „Danas biti „KUHAR“ = je biti „CHEF“ (šef) što znači da ljudima možeš iskreno preporučiti što da jedu i gdje da kupuju povrće, voće, meso, jaja, što skuhati kad su prehlađeni, tko uzgaja domaće piliće, jaja, kako ispeći bezglutenski kruh, od koga kupiti domaće meso, tko peče kruh bez industrijskog kvasca, kako si složiti dijetu za: teretanu, mršavljenje ili debljanje, promatrati „Gluten sekte“,…iskreno svaki dan nekome nešto „šefujemo“.

Od prvog dana mog kuhanja pokušavam se izboriti za LOKALNU namirnicu iz razloga što sam odrastao na selu s vrhunskim sezonskim namirnicama koje su bile kvrgave, pjegave, izbušene od puževa, insekata i nikom to nije smetalo jer su bile zdrave, zrele, sočne i ukusne.

We Love Local je projekt koji ima moju 100%-nu podršku s kojom želim pomoći malim domaćim OPG-ima i pionirima novog hrvatskog sela koji će iznova udariti temelje identitetu naše gastronomije. Jesti sezonske namirnice je bitno  jer se danas stvaraju nova hibridna i genetski modificirana sjemena s kojima se želi omogućiti da tijekom čitave godine imamo namirnice kojima nije mjesto u  srcu zime i to ne znamo sve dok iste ne probamo i shvatimo da imaju okus po ribi ili da ne trunu mjesecima u frižiderima ili se kao jagode iz uvoza pretvore u pljesnivu sluz od dućana do našeg doma.”

Inače, Marin Medak trenutno radi na uspostavljanju „Farm to table“  koncepta s  farmom koju vode njegov brat i majka na ušću delte Neretve te tvrdi na mu nije nimalo lako te je upravo to razlog što smatra da MORA podržati lokalne male proizvođače koji nemaju siguran plasman svojih proizvoda. Razlozi tome su različiti – ili su mali ili su posijali povrće za koje nitko od otkupljivača nije nikad čuo pa ga ne žele otkupiti, a oni ga nemaju nikome drugom prodati. Smatra da je baš zato ovaj projekt genijalan te će pružiti priliku velikom broju obitelji koji imaju drugačiji pogled na svijet od onog kalibriranog iz intenzivnog uzgoja s hibridnim sjemenima i povrćem koje nije vidjelo zemlje ni sunca.

Rudolf Štefan je chef i vlasnik šibenskog restorana Pelegrini, jednog od najboljih restorana u Hrvatskoj kojem je priznanje dao i Michelin ovjenčavši ga svojom zvjezdicom. Rudolf je pozitivac i vizionar. Pokrenuo je fantastičan međunarodni kongres Chefs´ Stage koji se održava u Šibeniku i osnovao zakladu Budi Foodie koja mladim kuharskim talentima omogućava usavršavanje na prestižnim kulinarskim institutima svjetskog glasa. Vjeruje u lokalne namirnice, male proizvođače, autentičnu ponudu, te čuvanje prirodnih resursa za buduće generacije.

“U manifestu naše gastronomske platforme Chefs’ Stage jedan od glavnih ciljeva je kreirati i sustavno povećavati mrežu malih proizvođača – distributera – restorana. Već smo u prvoj godini napravili značajni korak u tom smjeru, ali to je tek početak. Pozdravljamo svaku inicijativu koja ide u tom smjeru te cijenimo trud svih onih koji žele pomoći da mali proizvođači postanu stup hrvatske gastronomije”, rekao je Rudolf Štefan.

Rudolf Štefan

Povezujemo salatu – od gredice do zdjele restorana

Brojni su razlozi zašto podržati male lokalne uzgajivače. Krenimo s najočitijim, onim koji svi itekako znamo prepoznati: zato da bismo uživali u hrani koja je svježa, koja je jako kratko putovala od zemlje do stola i koja ima fantastičan okus. Ne morate uopće znati koliko vremena je prošlo od trenutka kada je hrana ubrana do trenutka kada ste je u slast pojeli, ali osjetit ćete to u svakom zalogaju – to ničime ne možete zamijeniti.

Ostali razlozi za podršku malim lokalnim uzgajivačima hrane su jednako važni. Lokalno uzgojene namirnice osnova su kvalitetne prehrane i zdrave, nutritivno bogatije, svježije i jeftinije od onih koje do nas dugo putuju. Uzgajivači lokalne hrane mogu živjeti životnim stilom koji vole, u skladu s prirodom, a plasiranjem proizvoda lokalnim restoranima mogu osigurati sredstva za život svojim obiteljima i sebi. Restorani imaju na raspolaganju najbolje namirnice i pouzdanog partnera s kojim mogu graditi svoju kvalitetu. Kupci jedu zdravo, domaće, svježe ubrano i za to plaćaju nižu cijenu. Lokalne zajednice se s vremenom ekonomski osnažuju. Puno je razloga i svi su međusobno povezani.

I svijet voli lokalno

Globalni trendovi govore kako je svijet pomalo umoran od masovne proizvodnje i hrane koja je štetna za zdravlje pa se fokus polako prebacuje na lokalno i sezonsko. Mala smo zemlja i naša prilika da zasjamo u uzbudljivoj i održivoj budućnosti gastronomije i turizma je stavljanje naglaska na vrhunsku kvalitetu i autentičnu lokalnu gastro ponudu.

Posebnost našeg kulinarstva dolazi iz tradicionalno uzgojenih lokalnih namirnica i raznolikosti povijesnih utjecaja na našu autohtonu kuhinju. Svoje gastronomske tragove na nas su kroz stoljeća ostavile Venecija, Austro-Ugarska, Francuska i Turska i to je ono što nas krasi. Naša autentičnost je zapravo povijest Europe.

Svoje mjesto pod globalnim suncem možemo pronaći tako da se okrenemo onome što već imamo, što je duboko naše, gotovo neodvojivo od nas samih. Naš posao je ispričati gastronomsku priču o autentičnosti koja je protkana tragovima povijesti i o kvaliteti koja se temelji na tek ubranoj lokalnoj namirnici, pripremljenoj najmodernijim svjetskim kulinarskim tehnikama.

Sve uvijek počinje sa zašto

„Primjećujem predivan trend povratka korijenima među ljudima koje poznajem, u krugu svojih prijatelja i obitelji. Sve više kuhamo i sve više tražimo pravu, izvornu hranu. Pazimo na svoje zdravlje i na porijeklo namirnica koje stavljamo na stol. Ponovno cijenimo domaća jaja, na obližnjem selu uzgojene pašne životinje i sezonsko povrće koje je raslo na suncu, kiši i vjetru. Sad to već prerasta u ozbiljan pokret u društvu. Moji prijatelji proizvode svoja vina, maslinova ulja, povrće i zimnice i svi odreda su zaljubljeni u to što rade i sretni jer žive u skladu s prirodom. Kao da smo se, u neku ruku, vratili doma. I kod kuće i u restoranima. Od vrhunskih lokalnih namirnica i finih krepkih jela mi je jedino draže tu božanstvenu hranu pojesti u dobrom društvu, u krugu obitelji i prijatelja“, rekla je Lana Bedeković Rosandić, uspješna menadžerica iz Alerta i jedna od pokretačica ovoga projekta.

Pokretačima platforme WE LOVE LOCAL želja je poticati zdrave prehrambene navike pa će u sklopu projekta održavati i edukacije koje će širiti svijest o važnosti kvalitetne prehrane za optimalno zdravlje. Komplementarno, promovirat će se hrvatski proizvođači koji su srodni djelatnosti proizvodnje hrane kako bi se zatvorio krug. Projekt će imati i svoju web stranicu kao mjesto povezivanja za sve zainteresirane kako bi se upoznali, učili, surađivali i sudjelovali u svim aktivnostima.

Iva Radić, prva dama utjecajnog portala Journal.hr i jedna od pokretačica projekta, ispričala je – „Divno je što smo uz bok svjetskim trendovima i što ponovno otkrivamo svoja zaboravljena blaga i slavimo ljepotu jednostavnosti i izvornosti. Slikovito, bit će to platforma za povezivanje uzgajivača najhrskavije i najsočnije salate s vlasnikom restorana u kojem se poslužuje samo najbolje. Uspješnom uzgajivaču treba tržište, uspješnom restoranu treba s ljubavlju uzgojen proizvod, a gostima restorana treba najbolja i najljepša hrana na tanjuru. Nama, zajednici, trebaju dobri projekti, razlozi da ljudi ostanu, dobra budućnost za nove generacije, dobra budućnost za našu djecu.“

Pozivamo vas da se i vi pridružite ovoj ukusnoj, ali i društveno korisnoj promjeni. Jedite bolje, zavolite lokalno!

 

Foto: Mateja Vrčković, Nino Stojić (Chefs’ Stage)

4