Journal.hr
Hyggis sladoledi_Martina Movrić (1)

U mirovini su pronašli novu strast: Hyggis gelato je zagrebačka priča o ljubavi i sladoledu

Nakon gotovo tri desetljeća života u Beču, Renata i Ivo Peroš odlučili su se vratiti kući – i to ne da bi uživali u mirnoj mirovini, nego da bi pokrenuli posao o kojem su dugo maštali. Danas stoje iza brenda Hyggis, male zagrebačke priče o velikoj strasti prema majstorskom gelatu.

Sve je počelo gotovo slučajno, kada je Ivo radio na projektu LNG Croatia i ugostio kolegu iz Italije. Nakon brojnih zajedničkih večera u Zagrebu prije nekoliko godina, Talijan je imao samo jednu zamjerku: Sve je super, ali nema pravog gelata. Upravo iz te primjedbe rodila se ideja, a kasnije i odluka da Peroševi u mirovini postanu gelatieri.

Hladan užitak koji grije srce

Renata, koja je godinama radila u modi, odlučila je ostvariti svoj davni san i upisala prestižni Carpigiani Gelato University u Bologni. Tamo je učila od vrhunskih majstora i radila po deset sati dnevno u toskanskoj slastičarnici, usvajajući znanje koje danas pretače u svaki okus. Vrhunski gelato ne pripada industrijskoj masovnoj proizvodnji, već se rađa u malim serijama. Čarolija je u svježini, kvaliteti sastojaka i osjećaju koji majstor unosi u svaki recept. Nije dovoljno imati formulu, potreban je urođeni talent, smatra Renata.

Ime Hyggis dolazi iz skandinavskog koncepta hygge – onog toplog osjećaja ugode i druženja s dragim ljudima. Završetak ‘is’ u nordijskim jezicima znači sladoled, pa je Hyggis bio savršena igra riječi. Ime je toplo, jednostavno i puno značenja. Želimo mijenjati percepciju ljudi da je sladoled samo ljetni desert. Zašto ga ne bismo jeli i zimi, uz dobro društvo i ugodnu atmosferu?, objašnjava Ivo.

Male serije i vrhunska kvaliteta 

Njihova proizvodnja smještena je u Zagrebu, preko puta njihova doma, a sve rade sami – od pasteriziranja baza do kreiranja recepata. Baze ne kupuju, već ih rade od nule, koristeći sirovine koje pažljivo biraju i uvoze iz Italije, zemlje u kojoj gelato ima kultni status, a mlijeko nabavljaju iz Slovenije. Gelato je luksuzni, a ne industrijski proizvod. Riječ je o majstorskoj kreaciji od najboljih sastojaka, dodaje Ivo.

Hyggis trenutačno nudi 12 okusa – osam stalnih klasika poput pistacije, čokolade i vanilije, te četiri sezonska koja se mijenjaju prema inspiraciji i dostupnim namirnicama. Posebno su zanimljive njihove kombinacije poput kave s Amarettom ili gelata s maslinovim uljem. Sve nastaje u malim serijama, pažljivo balansirano kako bi okus bio pun.

Najdraži dio posla je kada osmislim novi okus i vidim reakcije ljudi. Nema boljeg osjećaja nego kad netko kaže da ga je baš naš gelato podsjetio na djetinjstvo ili na neko lijepo putovanje, otkriva Renata.

Kvalitetu su prepoznali i Talijani – Veleposlanstvo u Zagrebu ocijenio ih je prosjekom 4,3 od 5. Suradnju su već ostvarili s brojnim ugostiteljima, a redovito se mogu sresti i na zagrebačkim eventima. Hyggis gelato može se pronaći i u Esplanadi, u ljetnim mjesecima na njihovim simpatičnim kolicima u centru grada ispred Green Gold centra, a dostava putem webshopa funkcionira na kućnu adresu.

Svježina koja se osjeti

Iza cijelog projekta stoji tek mali tim – Renata i njezin pomoćnik u proizvodnji, Ivo u poslovnom dijelu i nekoliko dostavljača koji brinu da svježi gelato stigne na vrijeme. Upravo ta blizina, osobni dodir i činjenica da Peroševi kontroliraju svaki detalj daju Hyggisu poseban šarm.

U kratkom vremenu uspjeli su se izdvojiti na zagrebačkoj sceni, jer nude nešto što je rijetkost – gelato koji se ne proizvodi unaprijed i ne čeka u vitrini, nego nastaje tek nakon narudžbe. Takav pristup traži više truda, ali stvara razliku u kvaliteti koju kupci odmah prepoznaju.

Njihov gelato nije zamišljen kao brza usputna kuglica, nego kao mali ritual uživanja. Hyggis se pritom savršeno uklapa kao brend koji spaja talijansku tradiciju i skandinavsku filozofiju hyggea.

 

Foto: Martina Movrić