3 brza koraka do bolje organiziranosti i efektivnosti

S pravim dnevnim planom sve je moguće. Da biste postigli sve što želite, morate početi s jednostavnim prvim korakom organiziranja. Kada se osjećate neorganizirano i izgubljeno, borite se s realizacijom zadataka, a vaša planiranja i uspješnost ciljeva mogu pasti u drugi plan. U tim slučajevima je moguće da ćete izgubiti motivaciju da svoj raspored vratite na pravi put, što će vas usporiti, smanjiti efektivnost i efikasnost, a to zasigurno ne želite.

Biti organiziran znači svakodnevno aktivno djelovati na pobošljanju vještina. Također znači kreirati plan i ažurno voditi evidenciju o realiziranim zadacima. Biti organiziran znači i poštovati svoj plan, zapisivati ključne stvari i promjene rutine. Dakle, ako se pitate kako se organizirati (i ostati) organiziran pomoću dnevnog planera, donosimo tri brza koraka kako biste doveli u red svoj plan i  kako biste se vratili na pravi put s vašim planerom. Ono što je sigurno jest da ćete biti zadovoljni rezultatima.

1. KORAK: Uvjerite se da su prioriteti u fokusu

Jedini način na koji ćete se organizirati jest da točno znate što trebate učiniti i (pritom) ostati na pravom putu. Morat ćete stvoriti dugačak popis stvari koje privlače vašu pažnju na ovaj način, a zatim pokušati razumno predvidjeti  vrijeme. Ne biste trebali koristiti samo organizacijski sustav kada su u pitanju vaši radni zadaci, odnosno poslovni život, već biste to trebali proširiti i na život u vašem domu. Srećom, možete učiniti sve to i još više s planerom, tako da na početku upotrijebite lijevu stranu stranice pod naslovom Današnji plan kako biste razaznali sve važne stvari koje trebate učiniti.

Primjerice, radni rokovi ili kućne stvari o kojima brinete tijekom dana, važni podsjetnici, plaćanja, računi za slanje, sve što vam pomaže da ispunjavate sve bitne obveze vašeg dana i imate ih pod kontrolom, trebali bi ići ovdje – u vašu osobnu rubriku – PRIORITETNO! Post-it bilješke možete koristiti za praćenje važnih podsjetnika i različitih boja olovaka koje koristite kako bi se vaši planovi istaknuli. Jedan od najboljih načina da koristite ovaj dio planera je da planirate dan po satu i stvorite sustav potvrdnih okvira za označavanje kada ispunite te obaveze.

2. KORAK: Kreirajte organiziran život

Kada ispunite dnevni plan, započinje zabavni dio. Trebate pratiti svoj osobni život ako želite ostati organizirani. Sve, od količine vode koju pijete, jela koje jedete, do troškova i popisa za kupovinu. Ako sve informacije i obveze nosite u glavi, bit će vam teže usredotočiti se.

Misaona magla se događa kada vaš um donosi previše odluka. Smanjite je i usredotočite se na zadržavanje onoga što je važno na jednom mjestu. Zabilježite svoj plan vježbanja, brigu o sebi i sve one sitnice koje vas mogu odvratiti i dovesti vas do osjećaja kaotičnosti i neorganiziranosti. Trebate ga koristiti za praćenje unosa vode ako se osjećate neorganizirano i gubite fokus, velike su šanse da niste pili dovoljno vode.

Možete čak koristiti ovu stranu planera kako bi vam pomogla u organiziranju i pojednostavljenju života, zabilježivši različita područja vašeg doma koja vam je potrebna za uklanjanje nereda ili stvari koje trebate pakirati. To je u potpunosti na vama. Jedino pravilo je da koristite planer kao dnevni predložak za organiziranje.

3. KORAK: Oslobodite svoj mentalni prostor

Da, ima mnogo nereda. Zbog toga vam ponekad treba malo više prostora za praćenje dnevne rutine. Ključ za čišćenje mentalnog prostora i dobivanje sebe u produktivnom i organiziranom načinu razmišljanja zapravo je briga o sebi. Što znači praćenje vježbi, obroka i brige o sebi.

Primijetili ste da vam vježbanje daje poticaj endorfinima, stoga biste trebali izdvojiti barem trideset minuta dnevno kako biste mogli voditi produktivan i zdrav život. Osim toga, disciplina je bitna komponenta upravljanja vremenom. Pomaže nam odabrati prave ciljeve, napraviti planove za postizanje tih ciljeva i izvršiti te planove sa strpljenjem i odlučnošću.

Zanimljiva stvar kod discipline je da ako je izgradite u jednom području života, ona prelazi i na druga područja života. Jedan od najlakših načina za izgradnju discipline je razviti naviku vježbanja. Da biste vježbali svaki dan, morate postati svjesniji svog rasporeda, bolje planirati dane i odlučiti se reći “ne” prekidima i smetnjama. Uz planiranje, cijeli svoj život može se organizirati s jednim jednostavnim dnevnim širenjem, što oduzima puno napornog rada u planiranju vašeg dana i znači da se sve što morate učiniti je fokusirati na dobivanje stvari.

Foto: Unsplash

0