Mirjana Pjevac ima novu kolekciju keramike inspiriranu glagoljicom
Mirjana Pjevac ima novu kolekciju keramike inspiriranu glagoljicom

Mirjana Pjevac ima novu kolekciju
keramike inspiriranu glagoljicom

Forma studio keramike, vlasnice Mirjane Pjevac ovoga puta uvodi nas u bogatu povijest Vinkovaca, umjetničinog rodnog grada, ali i prvog hrvatskog pisma, glagoljice. Prirodne zemljane boje, organski oblici, jednostavnost, kompleksnost materije – sve su to odlike nove kolekcije koja nam je, kao i svaka do sad, posebno zapela za oko. Zakoračite s nama u povijest koja se toliko dobro uklopila u sadašnjost.

Reci nam nešto o kolekciji Azbuki

“Azbuki kolekcija” inspirirana je, kako poviješću mog rodnoga grada, tako i poviješću zemlje u kojoj živim. Kao i RAW kolekcija, i ova se temelji na suptilnim organskim oblicima i prirodnim zemljanim bojama, a ono što je bitno drugačije je kako je ova kolekcija napravljena od čiste, sirove gline koju smo ručno iskopali iz prirodnih bazena gline u mom rodnom gradu Vinkovcima.

Kako je nastala ideja za novu kolekciju?

S obzirom na to da sam na svom radnom mjestu u Gradskom muzeju Vinkovci svakodnevno okružena povijesnim formama i oblicima iz različitih razdoblja, onda je sasvim logično da je i ova kolekcija produkt inspiracije povijesnim elementima. Forme skulptura inspirirane su s meni osobno izuzetno zanimljivim oblicima koje možemo pronaći u prvom pismu kojim su Hrvati bilježili svoj materinji jezik u 10./11. stoljeću. Glagoljica je najstarije slavensko pismo sa slovima koja ne samo da označavaju glasove, već imaju i brojčanu vrijednost. Sam naziv kolekcije dolazi od imena prva dva slova (az i buki), dok svaka od skulptura nosi ime po broju koji predstavlja u pismu.

Od čega se sastoji kolekcija?

Kolekcija ima pet radova od kojih je svaki jedinstven i drugačiji. U budućnosti će ova kolekcija dobiti još koji rad odnosno nastavak kolekcije. Svi komadi Azbuki kolekcije su također ručno izrađeni koristeći savršenu kombinaciju organskih i modernih elemenata te su kombinacija estetike koja je između suvremenog i tradicionalnog. Tradicionalnim manualnim postupcima motanja i preklapanja gline stvaram radove koji pamte moj dodir kroz tragove na površini koje stvaraju potezi mojih prstiju i drveni alati kojima se služim. Upravo ta nesavršenost gline i teksture me najviše privlači jer tada površina gline daje dojam kao da je živa, osjećaj bezvremenosti i stvara kontinuiranu vezu s ljudskim djelovanjem koje ih je oblikovalo.

Otkuda crpiš inspiraciju?

Inspiraciju za sve svoje radove crpim iz prostora u kojemu boravim, emocijama koje on stvara u meni, načinu na koji se mijenja te u povijesti koja me okružuje pa tako kolekcija ima za cilj prikaz skulpture koja će na svojevrstan način kroz upotrebu prirodne lokalne gline “uhvatiti” život i povijest moga grada. Svakoga od nas prostor u kojemu odrastamo oblikuje, vežemo se za njega. Upravo zbog izražene potrebe da promjenjivost prostora na neki način “zaustavim” i stvorim fizičku uspomenu na isto, javljaju se ideje o radovima koji će me svakim pogledom na njih vraćati u prostor u kojemu su nastali, emociju koja je tada bila prisutna te podsjetiti odakle dolazim.

Učitati još
Zatvori