KULturni radar: Mara Bratoš izložbom u Klovićevim dvorima slavi trideset godina rada
KULturni radar: Mara Bratoš izložbom u Klovićevim dvorima slavi trideset godina rada

KULturni radar: Mara Bratoš izložbom u Klovićevim dvorima slavi trideset godina rada

Nakon brojnih monografskih izložbi koje je Mara Bratoš ostvarila u protekla gotovo tri desetljeća rada, ova izložba biti će svojevrstan presjek kroz njen opus. Fokusirana na fotografsko uobličavanje za autoricu emocionalno važnih  motiva, bilo da se radi o introspektivnom prodiranju u vlastitu   nutrinu ili  preispitivanju vlastite tjelesnosti, ili pak o odnosima s  autorici bliskim ljudima i mjestima, njezin opus  obilježit će rad u ciklusima, serijama fotografija, približavajući se na taj način filmskoj poetici.

Mara Bratoš
Jelena i Vlaho, 1998.
Mara Bratoš
Anamarija, 2001.

Dokumenti vremena

Kroz naglašena procesualnost i temporalnost na njenim portretima, figurama autoaktova, mjestima u prirodi ili društvenim događajima, njeni fotografski iskazi zadobivaju svoja značenja. Pomno režirajući snimljene prizore i dokumentirajući u širem smislu prirodne i društvene aspekte stvarnosti: prirodu i društvo, svakodnevnicu, kulturne događaje i njihove protagoniste, stvara intertekstualne fotografske nizove vizualno-tekstualnih prikaza, kao reference čije značenje ovisi o kontekstu na koji se referiraju.

Ambijenti proživljenog vremena, grad i ljudi, Dubrovnik, Lopud, Zagreb, prijatelji i bliski intimni prizori, bez obzira da li je i autorica na njima ili je nevidljiva – sve te slike pokrenute su prije svega unutrašnjim afektivnim impulsom, snagom  introspekcije i odabira trenutka koji će postati kadar u nizu sličnih, analognih, fotografskih slika, uspostavljajući slojevitost značenja i interpretativnu otvorenost.

Mara Bratoš
U sobi, 2003.
Mara Bratoš
Leona Paraminski, U sobi, 2003.

Duboka fokusiranost na odabrani motiv

Uz njeno formalno obrazovanje na Akademiji dramskih umjetnosti, na Odsjeku za filmsko i televizijsko snimanje i  senzibilitet odnjegovanom  na poetici  crno bijelog filma i modernističkog filmskog kadra, osnova su na kojoj je autorica  stvorila okvir unutar kojeg će nastati serije fotografija u analognoj crno /bijeloj tehnici, analognoj tehnici u koloru i u digitalnoj tehnici.

S jedne strane uobličavajući trenutke duboke fokusiranosti na izabrani motiv, njezine fotografije ostaju bazično statične, elementarne, ukotovljene u tišini i atmosferi dvoje ili jednog aktera, da bi postepeno  fokus pomakla na artificijelnost teme i scenografije kao značenjske elemente fotografske slike čiju ambivalentnost i arbitrarnost želi naglasiti.

Mara Bratoš
Autoaktovi, 2023.
Mara Bratoš
Skrivena mjesta, Dubrovnik, 1994.

Gdje možete razgledati izložbu?

U vremenskom rasponu od ranih 90-tih godina prošlog stoljeća do najnovijih nastalih 2024. godine, izložba će nastojati ukazati na važnost njenog opusa za hrvatsku fotografsku scenu (posebno žensku fotografiju), njegovu strukturnu i značenjsku matricu , koja je refleksija evolucije svijesti  autorice koja je  svoj opus izgradila u rasponu od medija fotografske slike kao reprezentacije i njene dekonstrukcije do medija fotografske slike kao performativnog čina.

Kustosica izložbe je Ana Medić, a radove ćemo moći razgledati u Galeriji Klovićevi dvori  od 10. listopada do 24. studenog.

Foto: Mara Bratoš

Učitati još
Zatvori