

Art Basel u Parizu: Vodimo vas na najpopularniji sajam moderne i suvremene umjetnosti na svijetu
Ljubitelji umjetnosti okupili su se ovog tjedna u Parizu upravo zbog Art Basela. Nakon krađe u muzeju Louvre, jedino što je ljubiteljima izražavanja na platnu trebalo bila je umjetnost koja bi popunila upravo tu rupu. Četvrto izdanje Art Basela u Parizu okupilo je 206 galerija, mnoštvo umjetničkih djela i raznolikih autora. Ono što je četvrti Art Basel u Parizu učinilo posebnim bila je nova VIP opcija posjeta sajmu, kroz takozvani Avant-Première program. VIP klijenti poznatih galerija mogli su uživati u djelima kroz posjet ograničenog broja ljudi i odlučiti koje će remek-djelo ponijeti sa sobom. Uspjeh sajma već je nadmašio prethodna izdanja s izvrsnom zaradom. Umjetnički događaj pratimo s našim ovogodišnjim insajderom, Ljubomirom Dorontićem – mnogima poznatijim na društvenim mrežama kao @cokabroz. U nastavku vam donosimo insajderske informacije s Art Basela u Parizu.








Art Basel Pariz 2025: Vodimo vas na lice mjesta
Svaka je galerija istaknula nekoliko umjetnika čiji su radovi bili vrlo traženi. Galerija Pace zabilježila je izvrsnu prodaju, fokusirajući se na djela umjetnika 20. stoljeća. Modiglianijeva slika Jeune fille aux macarons (1918.) prodana je za nešto manje od 10 milijuna dolara, Agnes Martinina slika Children Play (1999.) prodana je za 4,5 milijuna dolara, a galerija Hauser & Wirth izložila je Gerhard Richterovu sliku Abstraktes Bild (1987.), koja je prodana za 23 milijuna dolara. Osim slika, snažan utjecaj na prodaju imale su i skulpture. Jedna američke vizualne umjetnice Ruth Asawe prodana je za 7,5 milijuna dolara.
Osim samog sajma, izvan kompleksa održavale su se i izložbe koje su privukle pozornost i doprinijele događaju. Ispred Grand Palaisa nalazila se brončana skulptura Leiko Ikemure Usagi Greeting (440) (2025.), koja je kasnije prodana za oko milijun dolara.







Art Basel postavio je i ključne trendove
Osim procvata prodaje, primijetili smo i nekoliko trendova. Vidljiv je pomak prema raznolikijoj zastupljenosti, posebno kroz odabir umjetnika izvan zapadnog kruga. Ovaj sajam potvrđuje da Pariz i dalje zauzima važnu poziciju na međunarodnoj umjetničkoj sceni, ne samo kao izložbeni centar već i kao mjesto gdje se susreću art dealing, galerije i javni programi.





Foto: Ljubomir Dorontić
*Preuzeto s Journal.rs*




