Osvrt na četvrto izdanje festivala: ‘Rovinj Art&more’, festival koji diše i raste

Četvrto izdanje festivala Rovinj Art & more donijelo je, osim dokaza da ovako mladi festival može preživjeti i delikatni period formiranja i uspješnu realizaciju  u doba pandemije, i potvrdu da uvijek ima prostora za rast pa nam je tako ove godine donio i nove sadržaje: jednu izložbu i jednu dječju predstavu. Prvi je put u sklopu festivala postavljena izložba, karikature hrvatskog slikara Josipa Vanište a festival je ugostio i predstavu za djecu „Medo Đuro u vrtiću“ Zagrebačkog Kazališta Lutaka.

Rovinj Art&more festival

Svoje je četvrto izdanje festival započeo međunarodnim gostovanjem u crkvi Sv. Eufemije, koncertom Komornog zbora i puhačkog kvinteta Sveučilišta u Augsburgu a pod ravnanjem maestra Andreasa Beckera. Na programu su bila djela Clarkea, Bacha, Rossinija i drugih.

Predstava o životu svjetski poznate primabalerine Carlotte Grisi

Uslijedila je  izvedba originalne festivalske produkcije, dramsko – glazbena predstava, „Carlotta Grisi – od Vižinade do vječnosti“ u režiji Ljiljane Gvozdenović. Predstava je to koja se temelji na životu svjetski poznate primabalerine Carlotte Grisi, prve svjetske Giselle, rođene u istarskoj Vižinadi. Nadahnuti tekst je pisala mlada glumica Annamaria Serda, koja je ujedno tumači i lik Carlotte, a originalnu glazbu je skladao mladi hrvatski dirigent i skladatelj Darijan Ivezić. Lik Julesa Perrota, čuvenog koreografa i plesača s kojim je Carlotta imala neraskidivu i turbulentnu vezu čitavog života, nosi Ronald Braus.

Rovinj Art&more festival

Predstava ima jako dobre reakcije kako publike tako i kritike: „Nedvojbeno se osjetilo u kazalištu Grandusio da su Annamaria Serda i Ronald Braus “posvojili” likove koje tumače, da samouvjereno vladaju scenom, da drže pažnju i da spontano dobivaju aplauz na otvorenom. Publika je jedini pravi kritičar. Ovo je predstava koja lokalno uzdiže na razinu univerzalnog“ , piše Milosava Mika Pavlović, kazališna kritičarka i pjesnikinja (predstava 26.lipnja, Gandusio).

Karikature koje osvajaju ljepotom svoje jednostavnosti

U čarobnom ambijentu hotela Spirito Santo, otvorena je izložba karikatura Josipa Vanište. Tom su prilikom o samom autoru i njegovoj vezi s Rovinjem govorili Dario Sošić, povjesničar umjetnosti i muzejski savjetnik i dr. Ana Vaništa, ugledna psihijatrica, kći Josipa Vanište. Fragmente iz publikacije čitala je glumica Annamaria Serda.

Rovinj Art&more festival

Karikature koje su predstavljene na ovoj izložbi osvajaju ljepotom svoje jednostavnosti i profinjenom duhovitošću a sjetna poetičnost prepoznavanja poznatih lica nije nikoga ostavila ravnodušnim. Izloženo je 25 karikatura iz fundusa zaklade Josip Vaništa te je odluka organizatora da se za ovu prigodu izlože karikature javnih osoba iz različitih područja – sporta, zabave, književnosti…

Po prvi put festival je ugostio i predstavu za djecu

Kao novitet, festival „Rovinj art&more“ je po prvi put ugostio Zagrebačko Kazalište Lutaka s dječjom predstavom „Medo Đuro u vrtiću“. Prepuno kazalište Gandusio i oduševljenje najmlađe Rovinjske publike pokazalo je i dokazalo da je ulaganje u najmlađe jedino ulaganje koje ima smisla jer, uz razvijanje imaginacije i kazališnog senzibiliteta kod djece, osigurava buduću publiku i festivalu i drugim umjetničkim događajima u gradu Rovinju.

Rovinj Art&more festival

15. srpnja na platou ispred crkve sv. Eufemije upriličeno je još jedno međunarodno gostovanje: solisti i ansambl I Virtuosi di Aquileia iz Udina, pod dirigentskom palicom Alfreda Barchija, s koncertno – poetskim programom naslovljenim „Non ti scordar di me“ („Ne zaboravi me“), posvećen talijanskoj romantici. Bogatim repertoarom kroz djela Tostija, Rossinija, Donizettija i Lehara, predstavljen je presjek talijanskog romantizma i to na predivnoj lokaciji pod vedrim zvjezdanim nebom. Koncert je ujedno bio i hommage talijanskom redatelju i pjesniku Pieru Paolu Pasoliniju.

Izvedbe koje su očarale rovinjsku publiku

U sklopu Festivala, izvedena je u klaustru franjevačkog samostana i hrvatska opera „Nikola Šubić Zrinjski“ Ivana pl. Zajca, u režiji Ljiljane Gvozdenović, pod dirigentskom palicom mo.Josipa degl’Ivellia, a u izvedbi orkestra i solista Opere b.b. te uz pratnju klape Valdibora. Solisti Ronald Braus, Lidija Horvat-Dunjko, Anabela Barić, Siniša Galović, Zvonimir Ivanović te Martin Feller vrlo su uvjerljivo dočarali povijesne likove. Ova je izvedba očarala rovinjsku publiku, pružajući joj doživljaj koji će dugo pamtiti što su potvrdili dugim pljeskom.

Rovinj Art&more festival

„Rovinj, Art&more“ je nastavio dalje koncertom svjetski poznate sopranistice Marigone Qerkezi, opet u klaustru franjevačkog samostana a uz klavirsku pratnju mo.Darijana Ivezića. Ova se mlada ali već iskusna sopranistica, predstavila rovinjskoj publici opširnim, zahtjevnim ali prelijepim repertoarom bogatim djelima Verdija, Puccinija, Mozarta i mnogih drugih. Festival donosi i koncert klavirskog dua Ocvirk-Clari (koji čine Vesna Ivanović Ocwirk i Ennio Clari). Predstavili su se izvodeći djela Schuberta, Poulenca, Ravela, Kabilja te posebnom praizvedbom originalne skladbe koju je za ovu prigodu, točnije za festival „Rovinj, Art&more“ napisao Hugo Juraj Ocwirk. Nadahnuta izvedba zanimljivog repertoara ovog osebujnog dua je oduševila rovinjsku publiku.

Monodrama o poznatoj glumici rođenoj u Puli

Na ljetnoj terasi Zajednice Talijana Rovinj, festival se vratio dramskom repertoaru predstavom o poznatoj glumici rođenoj u Puli  Alidi Valli – „Grazie Alida“. Tu je monodramu režirao Luka Juričić a izvodi je Puležanka Petra Blašković. Taj je hvale vrijedan projekt pokrenut u čast 100. obljetnice rođenja Alide Valli. Dramski prikaz njenog života daje širok uvid u njen slojevit svijet te sažima kontroverzan i težak život i to njenim vlastitim riječima: „Molim vas, sjećajte me se kao glumice, jer to je ono što jesam!”

Rovinj Art&more festival

Ove je godine za noć sv. Lovre (10. kolovoza) Rovinj dobio i novi spektakl nazvan „Noć ljubavi pod zvijezdama“ u sklopu festivala „Rovinj, Art&more“ na platou ispred crkve sv. Eufemije. Na prekrasnoj lokaciji operne pjevačice Lidija Horvat-Dunjko, Blanka Tkalčić i Irma Dragičević počastile su rovinjsku publiku romantičnim repertoarom opernih i operetnih arija. Na klaviru ih je pratio mladi pijanist Vedran Janjanin. Publika je imala priliku čuti i romantičnu poeziju u izvedbi glumica Annamaria Serde  i gošće iz Beograda Biljane Đurović.

Čarobne lokacije za divne koncerte

14. kolovoza je tradicionalno održan 22. koncert „Ronald Braus i gosti“, ovaj put na čarobnoj lokaciji ispod poznatog rovinjskog hotela Monte Mulini. Ovogodišnji gosti Ronalda Brausa bile su glumice Mila Elegović i Hana Hegedušić, kao i sopranistica Marija Kuhar Šoša, rovinjski pjevač i arhitekt Matteo Tromba, kao i zbor „Roženice“ iz Pazina pod vodstvom Ines Kovačić Drndić. Posebna poslastica za publiku bila je modna revija riječke dizajnerice Jadranke Šegote, a koju su nosile Ronaldove prijateljice na čelu s iskusnom hrvatskom manekenkom Zvončicom Vucković.

Rovinj Art&more festival

Festival je zaključen koncertom „Rovinj Moz(art) and more“ u crkvi sv. Eufemije a ugostio je Festivalski orkestar pod dirigentskom palicom mo.Darijana Ivezića uz soliste Antonia Mattiasa Glavinića, Patriciu Žudetić i Marijana Đuzela, a na programu su se našli Rondo za klavir i orkestar  u A duru, kv 386, Exultate, jubilate, kv 165, Koncert za klavir i orkestar u B duru, kv 595, Simfonija g molu, kv 550. Nadahnuta izvedba orkestra, solista i mo.Ivezića donjela je potentno finale ovogodišnjeg izdanja festivala.

Rovinj Art&more festival

Rovinj Art&more pokazao je i dokazao da se uvijek može i bolje i snažnije. Uz sve pandemijske (ne)prilike, financijske i logističke izazove uvijek je moguće iznjedriti projekt koji živi i raste i koji se uspio pozicionirati kao važan kulturni punkt i to ne samo turistički potentnog Rovinja već cijele Istre i Hrvatske. Pomno biranim programom širokog spektra, kako tema tako i izvođača, festival je postao vrlo privlačna destinacija, a time si je već osigurao plodno tlo i dobru startnu poziciju za sljedeća izdanja festivala „Rovinj Art&more“.