

MoMA, odnosno Muzej moderne umjetnosti je jedan od najpoznatijih muzeja u New Yorku. U njemu se nalaze prestižne kolekcije, ali i knjižare i dizajnerske trgovine ispunjene muzejskim katalozima, razigranim sitnicama i kultnom robnom markom MoMA. Djelić toga sada se nalazi i u Seoulu, glavnom gradu Južne Koreje jer je upravo tamo otvorena prva MoMA knjižara na svijetu. Riječ je o suradnji kultnog muzeja i firme Hyundai Card.
Knjižara je smještena u parku Dosan u okrugu Gangnam. To je prva knjižara koju je MoMA otvorila osim odjela s knjigama u MoMA Design trgovinama, a sadrži preko tisuću knjiga i dvjesto naslova relevantnih za umjetnost.
Rezultat 20-godišnje suradnje
MoMA knjižara ideja je Teda Chunga, izvršnog direktora Hyundai Carda. On je želio stvoriti novu vrstu MoMA trgovine za Seoul. Njezino otvorenje također je obilježilo dvadesetu godišnjicu partnerstva između njih dvoje. Prvi put su surađivali 2006. godine kada je MoMA učinila svoju online trgovinu dostupnom u Južnoj Koreji. Kasnije, 2010., vlasnicima Hyundai kartica dane su pogodnosti povezane s MoMA-om. Prošle godine pokrenut je Hyundai Card Curatiorial Exchange Program kako bi podržali međukontinentalni dijalog između korejske i američke umjetničke zajednice.
A početkom ove godine pokrenut je i Hyundai Card MoMA Digital Wall kako bi se u stvarnom vremenu predstavila suvremena umjetnost u New Yorku i Seoulu. Zadnja u vidu suradnje je ova MoMA knjižara koja je službeno otvorenje imala 9. rujna ove godine. Knjižara omogućava kustosima sa stručnošću u korejskoj umjetnosti da rade u MoMA-i godinu dana na izložbama i posebnim programima.


Što se sve nalazi u knjižari?
MoMA knjižara je pomno dizajniran prostor koji nudi preko 1100 naslova. To su ekskluzivni katalozi izložbi, knjige o suvremenoj umjetnosti, fotografiji i dizajnu, kao i vlastiti MoMA katalozi. Za razliku od prethodnih MoMA-inih maloprodajnih pothvata, ova je isključivo posvećena publikacijama, stvarajući jedinstven prostor za ljubitelje umjetnosti. Osim knjiga, knjižara nudi kultne dizajnerske predmete i lifestyle proizvode, sve pažljivo odabrano kako bi odražavalo kustosku viziju muzeja. Tamo ćete također pronaći izbor muzejskog mercha poput New Era kape, vesti u sveučilišnom stilu kao i dizajnerske predmete ograničenog dizajna.

Na temelju ovog bliskog partnerstva, MoMA knjižara osmišljena je kako bi ponudila još jedno iskustvo korejskim kupcima. Istovremeno pruža priliku za iskustvo svjetski poznatog znanja i inspiracije o modernoj umjetnosti u svakodnevnom životu. Ovim potezom se i Seoul pokazao kao vrijedno kulturno središte. Knjižara MoMA, sa svojim prirodnim svjetlom i knjigama, pobuđuje umjetničku znatiželju posjetitelja i nudi jedinstveno iskustvo, kao da šetate umjetničkim svijetom New Yorka.
Foto: Instagram (@hyundaicard)