Na više od 200 stranica, u izdanju kuće Jesenski i Turk objavljena je nova knjiga dr. sc. Daniele Angeline Jelinčić. Knjiga Znanost i umjetnost doživljaja hrane temelji se na tehnikama ekonomije doživljaja kao suvremenog pristupa izgradnji publike u gastronomiji, kulturi i turizmu te postizanja psihološkog zadovoljstva konzumenata. Načela stvaranja doživljaja, predstavljaju se na primjeru hrane. Alati koji se pri tom koriste često su svojstveni umjetnosti i kulturi. Tako će, primjerice, snažan utjecaj na doživljaj imati boja, oblik, simetrija, melodija, ritam, tonalitet, ljestvica, harmonija, a što su sve alati koji se koriste pri doživljajnoj konzumaciji hrane?
Koja je veza između mozga i hrane?
Znanstvena saznanja o stvaranju doživljaja i reakcijama mozga na te kulturno-umjetničke „alate“, putokaz su za primjenu nekih trikova u praksi. Kroz pet glavnih poglavlja knjiga, tako opisuje pravila stvaranja doživljaja u gastronomiji (Hrana u ekonomiji doživljaja), iznosi činjenice o vezi mozga i hrane (Veza mozak – hrana), pruža konkretne naputke za stvaranje višeosjetilnih gastro doživljaja uz poneke recepte (Kreiranje gastronomskog doživljaja), objašnjava važnost hrane kroz brendiranje, gastrodiplomaciju i turizam (Hrana i identitet), te istražuje ulogu hrane u raznim vrstama umjetnosti odnosno predstavlja primjere stvaranja umjetnosti s pomoću hrane (Hrana i umjetnost).
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Knjiga je znanstveno-popularnog karaktera i u njoj se mogu naći odgovori na pitanja poput sljedećih: Koja je veza između vašeg mozga i hrane? Zašto neki ljudi uživaju jesti ljuto? Osjećamo li svi isto pri konzumaciji pojedine hrane? Zašto djeca uglavnom ne vole povrće? Može li boja i oblik tanjura utjecati na okus hrane? Koliko je alkohola dopušteno kako bi doživljaj bio optimalno ocijenjen? Je li moguće da kava ima drugačiji okus ako se konzumira uz glazbu visokih tonova? I je li moguće kreirati gastro doživljaj koji bi bio jednak za sve?
Pametna kuharica
Uključivanje svih pet osjetila ključ je stvaranja uspješnog gastro doživljaja, a i sama knjiga koncipirana je kao doživljajni proizvod, što se iskazuje kroz višeosjetilni dizajn knjige u kreaciji Minus Minus agencije. Osim osjeta vida, koji se očituje kroz tekst odnosno vizualne ilustracije, naslovnica knjige čitatelja angažira osjetom dodira kroz taktilni dizajn, a QR kodovi i video isječci omogućuju preuzimanje glazbenog brojeva koji predstavljaju doživljaje. Miris i okus predstavljeni su kroz nekoliko autoričinih recepata koje čitatelj može sam spremiti i kreirati vlastiti gastro doživljaj.
Prvenstveno je namijenjena onima koji rade u ugostiteljsko-hotelijerskom sektoru, kulturi i turizmu, ali i za umjetnike, gurmane i ljubitelje hrane. Bit će od koristi i studentima kulturno-umjetničkih i turističkih usmjerenja, marketinga, a kroz neke teme i studentima psihologije, etnologije, političkih znanosti i umjetničkih usmjerenja. Konačno, primjenjiva je i u svakodnevnom životu i primjerena za svakog tko želi ljepši i ugodniji život.
Foto: PR, Pexels