Kako je ovo istovremeno kandidat za najbolju i najgoru pjesmu godine? Berghain je glavna tema
Kako je ovo istovremeno kandidat za najbolju i najgoru pjesmu godine? Berghain je glavna tema

Kako je ovo istovremeno kandidat za najbolju i najgoru pjesmu godine? Berghain je glavna tema

Ovo je jedna od najzanimljivijih stvari koje su se dogodile u pop glazbi u posljednjih nekoliko godina!,Ovo nije za ljestvice, ovo je za umjetnost, ovo je za glazbu!, Točno tako zvuče tuga i poricanje! Remek-djelo, Potpuni užas, Precijenjeno, previše svega odjednom … sve su ovo komentari koji se vezuju uz istu pjesmu. Ona nosi naslov Berghain, a izvodi ju španjolska glazbenica Rosalía, uz Björk i Yvesa Tumora.
Praćena zapaženim video spotom, postala je glazbeni događaj o kojem se posljednjih dana najviše govori jer utjelovljuje sve ono što suvremeni pop rijetko uspijeva biti – istodobno spektakularan, riskantan i duboko podijeljen. Već sam naslov, koji priziva kultni berlinski klub i cijelu njegovu mitologiju slobode, ekscesa i umjetničkog eksperimenta, daje nam do znanja da pred nama nije klasičan pop pjesmuljak.
Rosalía je te konotacije iskoristila kao polazište za glazbeni ritual koji spaja orkestralnu grandioznost, elektroničku distorziju i emotivnu ranjivost. Rezultat je pjesma koja ne mari za pravila pop-forme. Ona nema refrena, stalno mijenja tempo i raspoloženje, kombinira nekoliko jezika, a vokali se pretapaju u gotovo operne pasaže.

Teorije koje se vezuju uz pjesmu

Njezina mistična priroda bila je sjajan okidač za društvene mreže, koje su se spremno pozabavile analizom sadržaja pjesme. Tako pojedinci smatraju kako naslov nije samo referenca na lokaciju, nego postaje simbol emocionalnog i mentalnog prostora u kojem se stapaju tuga, želja i ekstaza. Glas Rosalíe, prelazeći od šapata do vriska, dočarava proces katarze od prolazak kroz tamu prema oslobođenju ili samoprihvaćanju. Istovremeno, pjesma istražuje sukob tijela i duha, kombinirajući sakralne i liturgijske motive s eksplicitnom senzualnošću i hedonizmom, što je čini modernim ritualom u kojem ples i grijeh postaju oblik molitve.

Osim toga, Berghain se može čitati i kao priča o slomljenom srcu. Odnosno ženi čije je srce dragulj koji ne mogu popraviti ni najbolji zlatari. Pritom orkestar koji ju prati predstavlja njezine unutarnje misli, koje ju progone u svakoj situaciji. Dom koji poznaje više nije dom, a s krajem pjesme nestaje i ona.

Rosalia

Album Lux

No baš zato Berghain postala tema dana, pjesma koja dijeli, izaziva i tjera na mišljenje. Njezin raskorak između komercijalnog i eksperimentalnog, između ekstaze i tjeskobe, čini je simbolom trenutka u kojem se pop glazba ponovno usuđuje biti neugodna, ambiciozna i nesvodiva. U vremenu algoritamske predvidljivosti, Rosalía je ponudila nešto što se ne može lako svrstati ni objasniti. Sjajan je to uvod u njezin nadolazeći album Lux koji će publici biti predstavljen 7. studenog.

Album Lux donosi 18 pjesama u fizičkim izdanjima (15 u digitalnim), raspoređenih u četiri tematska poglavlja. Sniman s London Symphony Orchestra pod dirigentskom palicom Daníela Bjarnasona, a uključuje suradnje s Björk, Yvesom Tumorom, Sílvijom Pérez Cruz, Carminhom, Estrellom Morente i Yahritzom, kao i dječjim zborovima Escolania de Montserrat i Cor de la Cambra del Palau de la Música Catalana.

Tematski, album istražuje žensku mistiku, transformaciju i transcendenciju, spajajući različite zvukove, jezike i kulturne utjecaje kroz intimne i grandiozne orkestralne aranžmane. Zamišljen je kao ambiciozan, multidimenzionalan projekt koji pomiče granice pop glazbe prema umjetničkoj, orkestralnoj i eksperimentalnoj formi.

Foto: Profimedia

Učitati još
Zatvori