

Kendrick Lamar i SZA su na najuspješnijoj turneji u povijesti. Svi s dobrim razlogom žele biti dio nje
Najgledanije televizijske minute, poluvrijeme Super Bowla i nastup koji je potvrdio kako iza dobre glazbe stoji autentičnost i vjernost sebi. Kendrick Lamar na veliku je pozornicu stadiona u New Orleansu kročio točno tjedan dana nakon zapaženog uspjeha ostvarenog na Grammyjima, gdje je osvojio glavne nagrade u kategorijama najbolje pjesme, najbolje rap pjesme i najbolje snimke, sve za hit Not Like Us. A upravo je ova diss track protiv Drakea bila najiščekivanija numera večeri. Sve je samo zanimalo je li imao Kendrick hrabrosti izvesti tu pjesmu. Imao je!
Kao glazbeni gost na pozornici te slavljeničke mu se pridružila SZA uz koju je izveo hitove Luther i All the Stars. Bila je to i uspješna najava njihove nadolazeće turneje. Ista je u punom zamahu, a njihovom talentu moći ćemo svjedočiti u srijedu, 6. kolovoza kada dvojac nastupa na rasprodanom koncertu u Varšavi u sklopu hvaljene turneje Grand National Tour.

Turneja za povijest
Složit ćemo se, Lamar je jedan od rijetkih glazbenika koji uspijeva spojiti komercijalni uspjeh s dubokom društvenom kritikom. U vremenu kad glazbena industrija često igra na sigurno, Kendrick i dalje riskira. Upravo zato je njegov koncert prilika da se iz prve ruke doživi glazbenik koji se ne boji biti autentičan i koji nas poziva da i sami budemo takvi.
Nakon Super Bowla, bilo je sasvim jasno da publika na koncert neće pristići samo zbog glazbe. Dolazi zbog poruke. Zbog energije. Zbog osjećaja da si dio nečeg većeg od samog nastupa. Zajednička turneja Kendricka Lamara i SZE već se upisala u povijest kao najuspješnija co-headline turneja. Kada se na pozornici nađu zajedno, djeluju kao kontrastna sila: hladnoća i toplina, oštrina i nježnost. Njihova međusobna dinamika stvara dojam nečeg dubljeg od puke suradnje – prijateljstvo, razumijevanje i poštovanje pretočeno u glazbu.
Turneja poput ove rijetka je prilika da vidimo dvoje najutjecajnijih glazbenika današnjice u punoj snazi, jedno uz drugo. U eri glazbene hiperprodukcije, gdje su mnogi nastupi samo playlista uživo, ova turneja nudi nešto rijetko: priču koja se osjeća, izvedbu koja misli i umjetnike koji riskiraju. Posebno je zanimljivo kako se glazbenici na društvenim mrežama nisu oglašavali oko turneje, već su svi vizuali i dojmovi poznati putem sadržaja koji dijeli isključivo njihova publika. Dobiva se dojam kako žele da njihova umjetnost i nastupi govore umjesto njih, a bez obzira bila to marketinška taktila ili istinska želja, funkcionara – jer su obožavatelji željni autentičnog iskustva.
Koncert kao platforma
Ne čudi što turneju, koja će svoje posljednje datume na europskom kontinentu imati 6. kolovoza u Varšavi i 9. kolovoza u Stockholmu, nazivaju turneju desetljeća. Naime, turneja je postavila nove financijske rekorde kao najprofitabilnija zajednička turneja u povijesti, preko milijun prodanih ulaznica te zaradom većom od 250 milijuna dolara u samo nekoliko mjeseci. Nastupi su pažljivo režirani i vizualno impresivni, s inovativnim scenskim rješenjima, što pruža publici iskustvo koje nadilazi tradicionalni koncert.
Ova je turneja sjajan dokaz teze da su one postale multimedijalni događaji koji povezuju glazbu, umjetnost, tehnologiju i zajednicu na načine koji prije nisu bili mogući. Koncerti su prerasli u svojevrsne kulturne spektakle u kojima publika ulazi u potpuno drugačiji svijet gdje se scena, svjetla, zvuk i performans stapaju u jedinstvenu priču. Raduje nas što imamo priliku osobno prisustvovati jednom takvom, za glazbenu povijest važnom događaju.
Foto: Porfimedia, Instagram (@kendricklamar)