Kerempuh i Agatha Christie uspješan su spoj: Pogledali smo predstavu Ubojstvo u Orient Expressu
Najava prve sezonske premijere Satiričkog kazališta Kerempuh djelovala je kao ziherica, ali je nogometnim rječnikom i simbolikom, na unaprijed dobivenim utakmicama najlakše prosuti bodove. Nasreću, to nije bio slučaj s predstavom Ubojstvo u Orient Expressu, nastalom prema kultnom romanu Agathe Christie. Kao što smo istaknuli u naslovu – Kerempuh i kraljica krimića dobar su spoj!
Premda je riječ o književnom predlošku koji je od svog prvog izdanja 1934. godine doživio mnogobrojne, mahom filmske, adaptacije, rjeđe ga viđamo na daskama koje život znače. Tako je ovo i prva prilika za zagrebačku publiku da se susretne s najboljim detektivom na svijetu, i to u adaptaciji Kena Ludwiga i režiji Sare Stanić Blažević. Svakako je zanimljivost što predstava dolazi i u devedesetoj godišnjici objavljivanja kultnog romana.
Ubojstvo u Orient Expressu
Podsjetimo, u ovom komadu Poirot putujući luksuznim vlakom Orient Express mora riješiti ubojstvo koje se dogodilo za vrijeme putovanja, između Vinkovaca i Slavonskog Broda. Njegova želja je samo stići do Londona, no zatočen u snijegu, okružen neobičnom paletom likova, slavni belgijski detektiv ipak mora spojiti kockice i riješiti slučaj. Otežna okolnost zasigurno je ta što svi putnici naizgled imaju alibi…
Zagrebačka predstava u određenim rješenjima odstupa od izvornika, no otkrivanje istih ostavljamo nadolazećoj publici. Prema reakcijama one koja je s nama dijelila gledalište prilikom premijere jasno je kako je najbolja interakcija ostvarena prilikom umetnutih referenci vezanih uz naše prostore, stereotipe ili pop-kulturne momente (primjerice, Gibonnija doista nismo očekivali u ovoj predstavi).
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Likovi koji su oteli show
Glumački ansambl predvodi Damir Poljičak, koji je svoj posao odradio korektno, no njegov Poirot ostaje u sjeni dvoje likova. Riječ je o Gospodinu Boucu i Gospođi Hubbard, likovima koji su zasigurno oteli show. Mogli bi neki i proturječiti argumentacijom kako su i kreirani s predumišljajem da će se dopasti publici, no to ne umanjuje sjajan posao koji su odradili Marko Makovičić i Tanja Smoje u portretiranju istih.
Ostatak glumačkog ansambla čine i Josipa Anković, Elizabeta Kukić, Ana Maras Harmander, Josip Brakus, Ornela Vištica, Matija Šakoronja, Luka Petrušić i Mia Begović.
Vrijedi li je pogledati?
Kad smo kod dopadljivosti, jaka snaga predstave Ubojstvo u Orient Expressu zasigurno je i uspješno realizirana scenografija, koja je – ponovno se koristeći nogometnim rječnikom s početka – bila dvanaesti igrač.
Nema tu velikih revolucija kada je ova predstava u pitanju, ali upravo u tome i leži njezin uspjeh. Željni dobre kazališne zabave bez straha se možete zaputiti u Kerempuh. Ma koliko bili ljubitelji predstava koje pomiču granice, jednako volimo pogledati klasičan komad, a ovo je zasigurno jedan takav. Vrativši se na početak teksta – ziherica je uistinu i postala ziherica.
PS: Raspored projekcija dostupan je na linku.
Foto: Bruno Lovrenčić