Savršen kraj karijere jednog od najvećih anime umjetnika ikad: Pogledali smo film koji je osvojio Oscar
Savršen kraj karijere jednog od najvećih anime umjetnika ikad: Pogledali smo film koji je osvojio Oscar

Savršen kraj karijere jednog od najvećih anime umjetnika ikad: Pogledali smo film koji je osvojio Oscar

Na ovogodišnjim Oscarima nije bilo puno iznenađenja kada je riječ o dobitnicima. Jedan od tih očekivanih je i dobitnik za najbolji animirani film – The Boy and the Heron (Dječak i čaplja). Riječ je o zadnjem filmu anime velikana Hayaoa Miyazakija stoga se oko njega digla velika pompa. Tek nedavno je stigao u naša kina i jedva smo ga čekali pogledati. Ovo su naši dojmovi.

The Boy and the Heron

O čemu je riječ?

Radnja je smještena u Japanu 1940-ih i prati dječaka Mahita koji nakon smrti majke seli iz Tokija na selo. Tamo se susretne s misterioznom čapljom koja ga uvuče u fantasy svijet, zemlju koju dijele i živi i mrtvi. Baš kao i Miyazakijev prethodni film, The Wind Rises, i The Boy and the Heron je smješten u razdoblje Drugog svjetskog rata. Prvi dio filma tu je tek da nas uvuče u radnju.

Prelazak iz ratom pogođenog Tokija i plamena u kojem je poginula Mahitova majka u prelijepu prirodu sela koje izgleda jednako magično koliko na kraju i ispade. Njegov otac je sada oženio Natsuko, sestru Mahitove majke, koja nosi njegovo dijete. Mahito se u ranijim scenama pokušava prilagoditi na novu sredinu, a maštu mu zagolica siva čaplja koja se stalno mota oko njihove kuće. Kada ta ista čaplja progovori i kaže mu kako će ga odvesti do njegove majke, onda kreće drugi dio filma koji je spektakularan.

The Boy and the Heron

Putovanje kroz Miyazakijevu karijeru

The Boy and the Heron se razvija laganom brzinom. Mahito istovremeno pokazuje tugovanje za majkom, ljutnju i ishitrene reakcije, ali i mirenje s novim životom i ‘novom majkom’. Upravo zato što Natsuko odšeta u šumu i misteriozno nestane, Mahito je odluči pronaći i shvatiti kako je čaplja povezana sa svime. Trenutak kada ga čaplja uvuče u sanjivi i magični svijet je trenutak kada film i animacija ožive. Mahitovo putovanje je zapravo emocionalno, a ne odnosi se samo na putovanje kroz čudesne svjetove u koje ga je čaplja uvukla, nego i na putovanje kroz karijeru nedvojbeno najboljeg animatora koji je ikad živio. Mislimo kako Miyazaki nije mogao odabrati bolji film za svoj zadnji uradak.

The Boy and the Heron

Bez da otkrivamo previše o radnji, The Boy and the Heron prava je avantura. Svijet u koji Mahito biva uvučen skriva neke neprijatelje i opasnosti, ali i nova iskustva i nove dimenzije. Istovremeno je mračan, ali i vizualno prekrasan i avanturističan. Mahito upoznaje Himi i Kiriko, ali ne zna da ih je zapravo već upoznao. Ono u čemu Miyazaki uvijek briljira je kreiranje novih stvorenja koje zavolimo. S obzirom na miješanje dimenzija i svjetova, lako se pogubiti, no sve je skladno spojeno i jasno. Međutim, za one koji nisu upoznati s Miyazakijevim radom, ne bismo preporučili da krenu s ovim filmom.

@gkidsfilms

Hayao Miyazaki and Studio Ghibli's THE BOY AND THE HERON is an Academy Award nominee for Best Animated Feature and winner of over 13 industry awards including the Golden Globe. 🌟 🪽 Get tickets at the link in bio. #theboyandtheheron #studioghibli #hayaomiyazaki #goldenglobes #academyawards #oscars

♬ original sound - GKIDS

Najbolji svih vremena?

Za one koji ne znaju tko je Hayao Miyazaki, riječ je o sigurno najboljem stvaratelju animiranih filmova u povijesti. Anime kultura proizlazi iz Japana, njegove rodne zemlje, a upravo on ju je desetljećima oblikovao. Jedan je od osnivača Studija Ghibli – najpoznatijeg anime studija. Miyazakijeva animacija prepoznatljiva je diljem svijeta, a napisao je i režirao neka remek-djela poput My Neighbour Totoro, Kiki’s Delivery Service, Princess Mononoke, Spirited Away, Porco Rosso, Whisper of the Heart, Howl’s Moving Castle, Ponyo, From Up on Poppy Hill i The Wind Rises. Posljednji film izašao je 2013. godine i Miyazaki je s njim trebao u mirovinu, no ipak se u 82. godini života vratio i napravio The Boy and the Heron.

Nakon što je svojevrsno stvorio anime kakvog danas znamo te uljepšao djetinjstva mnogim generacijama, Miyazaki zasluženo ide u mirovinu, a kako bolje otići nego s filmom poput The Boy and the Heron. Riječ je o filmu koji je dijelom i autobiografski. Naime, Miyazaki je i sam ostao bez majke u Drugom svjetskom ratu, a s obzirom na njegovu zadivljujuću karijeru, nema logičnijeg završetka od filma koji stvara vlastiti svijet u kojem želi živjeti. Sada kada smo pogledali The Boy and the Heron, vidimo da je to film kojeg ovaj velikan animacije nije mogao ne napraviti.

Foto: IMDb, TikTok (@gkidsfilm)

Učitati još
Zatvori