Jedan od najpopularnijih filmskih festivala donio je filmove o kojima ćemo neprestano čitati narednih tjedana

Jedan od najpopularnijih filmskih festivala donio je filmove o kojima ćemo neprestano čitati narednih tjedana

U svijetu filmske industrije postoji nekolicina prestižnih nagrada i festivala koji redovito nameću filmske favorite koji će obilježiti određeni period u godini. Odbrojavamo do objave nominacija za Oscare, svakako najvažnije nagrade u industriji (ili je to nekoć bila), ali trenutno je također u tijeku veliko filmsko događanje koje će popratiti svaki ljubitelj filma.

Sundance festival je, uz festivale poput onog u Cannesu, Veneciji i Berlinu, jedno od krucijalnih festivalskih izdanja. Za razliku od prethodno navedenih koji se većinom fokusiraju na naslove koji će u kinima postati blockbusteri, Sundance festival u prvi plan gura indie filmove koji najčešće nose i primjes društvene angažiranosti. Posebnost Sundancea upravo je što spaja nezavisnu filmsku scenu s ključnim imenima mainstream filmske industrije pa tako filmovi koji nastaju bez podrške streaming i produkcijskih giganta (poput Disneyja, Sonyja, Paramounta i drugih) imaju drastično veće šanse za komercijalni uspjeh, jaču distribuciju, a u konačnici kreativci koji ih potpisuju – za nadolazeće projekte.

Sundance 2022.: Najintrigantniji filmovi s ovogodišnjeg izdanja

Svake godine Sundance ističe nekoliko jakih naslova o kojima se kasnije mnogo bruji – kako u filmskim krugovima, tako i u široj javnosti. Ovogodišnje izdanje počelo je 20. siječnja, a traje ukupno deset dana. Međutim, već su se sad nametnuli određeni filmovi koji donose vrhunske glumačke izvedbe ili režiserska ostvarenja. U nastavku vam donosimo nekoliko o kojima će se zasigurno šuškati.

Call Jane

Phyllis Nagys odjeknula je prije nekoliko godina filmskom scenom uspješnicom Carol, filmom s Cate Blanchett i Rooney Marom koji je svojevremeno bio nominiran i za Oscara. Na Sundance 2022. vratila se dramom o underground ‘mreži’ koja ilegalno radi abortuse. S fantastičnom glumačkom postavom – Elizabeth Banks (u navodno svojoj najboljoj ulozi) i Sigourney Weaver radnja je smještena u 60-e godine u Chicagu i inspirirana je stvarnom pričom o tzv. Jane kolektivu odnosno underground organizaciji koja je nudila sigurne pobačaje ženama. Radnja prati Joy (Banks) koja je savršena kućanica svom suprugu i majka tinejdžerke koja sve ima pod kontrolom. Međutim, kad dozna da je trudna i da bi je druga trudnoća mogla koštati njezinog života, život joj se potpuno mijenja. Iako ispunjava molbu i peticiju za abortusom u bolnici, tijelo koje o tome odlučuje odbije ju. Kad otkrije da postoji još jedna opcija – Jane kolektiv – kreće u pothvat koji će ju nepovratno promijeniti.

Good Luck To You, Leo Grande

Iako su mišljenja o filmu zasad podijeljena, većina se filmskih kritičara koji su pogledali film slažu u jednom – ovo je film koji razbija tabue. Emma Thompson je mnogima jedna od omiljenih britanskih glumica i dijapazon žanrova koji je u karijeri pokrila je izuzetno širok. U najnovijem filmu glavna je protagonistica priče o intimi u moderno doba koja je, po prvim recenzijama, postala puno više od seks dramedije kako je isprva opisana. Radnja prati Nancy Stokes (Thompson), udovicu koja nakon tridesetak godina braka bez strasti odluči da želi vidjeti u čemu je stvar I zato zapošljava karizmatičnog Irca Lea Grandea, profesionalnog eskort mladića i seksualnog radnika. Međutim, ona nema visoka očekivanja, a Leo, da bi postigao rezultate za koje tvrdi da je najbolji, prvo mora srušiti brojne zidove koje je Nancy izgradila oko sebe.

We Need to Talk About Cosby

Film o kojem se definitivno najviše počelo pričati nakon premijere na Sundanceu je dokumentarac o Billu Cosbyju, nekoć omiljenom američkom komičaru koji je ponosno nosio nadimak ‘American’s Favorite Dad’, unatoč brojnim optužbama za seksualno nasilje. A onda se u posljednjih desetak godina njegova reputacija konačno urušila. Iako ovo nije film, svakako je jedan od najintrigantnijih naslova koji nam je Sundance zasad iznjedrio. Dokumentarna serija osvrće se na Cosbyjevu karijeru, imidž gotovo američkog heroja koji je izgradio – posebno s gledišta reprezentacije i inkluzivnosti u rasno podijeljenoj Americi. S druge strane, serija propitkuje njegove manipulativne sklonosti i kalkulirane poteze koji danas više nego ikad prije imaju smisla s obzirom na niz optužbi za seksualno nasilje, drogiranje i silovanje žena. Režiser W. Kamau-Bell donosi pregršt intervjua s komičarima i novinarima, kao i ženama koje su se suočile s Cosbyjem, a sve kako bi proniknuo u njegovi pažljivo kreiranu personu koja je s godinama postajala sve prozirnija.

Fresh

Trenutno jedan od najkontroverznijih filmova na Sundanceu koji je potpuno podijelio kritičare. Jednima je dosadan i pretjeran, drugima fascinantan i drugačiji. Horor modernog doba, tako bi ga mogli opisati na temelju reakcija i radnje koju donosi. Hororična drama vraća nam Daisy Edgar-Jones (Normal People) na ekrane i to uz Sebastiana Stana, popularnog američkog glumca. Radnja se vrlo brzo razvija iz, na prvi pogled, klasične romantične komedije u potpuno bizarnu i jezivu kanibalističku priču. Film otvara Noa (Edgar-Jones) koja jedva čeka otići kući s prvog spoja koji je ispao katastrofa, a kad to i objasni muškarcu s kojim je otišla na večeru – mora pretrpjeti njegove brojne uvrede. Indiferentna na takav tip dejtova i nezainteresirana, u supermarketu slučajno upoznaje Stevea (Stan) u klasičnoj meet-cute situaciji. Susret preraste u spoj i romansu, ali kad je on pozove na kratko vikend putovanje – njegova karizma pada, baš kao i Noa koju uspješno napio, a ostatak filma prava je jeziva horor saga koju mnogi neće moći pogledati do kraja.

Emily the Criminal

Aubrey Plaza tijekom godina se profilirala u zaista pregršt žanrova, a glumila je brojnim filmskim uspješnicama, ali i flopovima. Međutim, ono što nas automatski asocira na njezin glumački angažman su ‘pomaknute’ britke dramedije i horor komedije. Ovoga se puta našla u trileru u kojem igra Emily Benetto, ženu koja jedva spaja kraj s krajem i obavlja bezvezne poslove koji je ne ispunjavaju kako bi platila ogroman dug studiranja umjetnosti na fakultetu. Spletom okolnosti, upoznaje Youcefa (Theo Rossi) koji joj otkrije još jednu šansu za iskoprcati se iz dugova – nauči je osnove prevara s kreditnim karticama i krađe identiteta, a Emily od tog trenutka ulazi u svijet kriminala u Los Angelesu s moguće fatalnim posljedicama. Film je ovo koji nas prvenstveno privlači zbog činjenica da probija granice klasične žanrovske podijele – nije samo triler, štoviše, miješa razne elemente i filmske motive, a sve s odličnom Plazom na čelu dinamične radnje.

Što nam još donosi Sundance 2022. otkrijte ovdje!

Foto: Sundance Institute

Preporuka

Zatvori