Razgovarali smo s cool ekipom koja stoji iza nove predstave Nepoznata iz Seine

Razgovarali smo s cool ekipom koja stoji iza
nove predstave Nepoznata iz Seine

Nepoznata iz Seine nova je predstava u režiji mlade redateljice i komparatistice Rajne Racz koja će svoj začudan i bizaran svijet predstaviti gledateljima 4. studenog 2020. u velikoj dvorani Teatra &TD. Predstava je, osim po sjajnoj glumačkoj postavi (Judita Franković Brdar, Marin Klišmanić, Robert Španić i Gloria Dubel) specifična i po glazbenoj kulisi koju su za ovu predstavu radili zanimljivi i mega posebni Porto Morto. Razgovarali smo s bendom (omiljenim među novom urbanom i art generacijom) kao i s glavnim glumcem Marinom Klišmanićem, a usput smo zavirili iza kulisa na probu predstave.

Tragikomedija o ljudima s ruba našeg društva

Zanimljiva kolaboracija na kazališnim daskama upriličit će vam tragikomediju o ljudima s ruba našeg društva. To su oni koji u vama izazivaju nelagodu pa sklanjate pogled, okrećete glavu, produžujete korak jer vas izbacuju iz komfora vaše svakodnevice: siromasi, kockari, pijanci, prosjaci, ulični huligani, probisvijeti. Priča je to o jednom velegradu s previše zvijezda i previše osamljenih ljudi koji jedva krpaju kraj s krajem, a čija ideja ljubavi često sklizne u nasilje. Zvučna kulisa ove predstave, dosad ne izvođena autorska glazba benda Porto Morto savršeno se uklopila i ovim putem postaje autentičan zvuk našeg velegrada. Scenografiju potpisuje Paola Lugarić, kostimografiju Ines Bašić, suradnica za pokret je Nikolina Medak, a oblikovanje svjetla kreira Dina Marijanović. Veronika Milinović je asistentica režije. Tako da je ova predstava ujedno pozitivan primjer snažnog ženskog autorskog tima. Mi smo ovom prilikom razgovarali s muškim dijelom ekipe i dobili bolji uvid kako im je bilo raditi na ovoj predstavi koju jedva čekamo pogledati.

Marin Klišmanić

  • Kako ti je bilo raditi na ovoj predstavi? Kakva je ekipa i općenito atmosfera s obzirom na cijelu aktualnu situaciju?

Na predstavi je bilo iznimno ugodno raditi upravo zbog radne atmosfere koja nije bila temeljena na pritisku i očekivanju od nas (glumaca) da radimo nešto što trenutno nismo u mogućnosti. Sve je imalo prirodni tijek i razvoj našeg doživljaja tog teksta. Iznimno me se dojmio rad Porta Morta, njihova predanost, muzikalnost i naravno unikatnost njihove glazbe. Mislim da su oni doprinijeli razvoju maloprije spomenutog našeg doživljaja tog komada. Kolege glumci su bili također ugodni za rad kao i redateljica koja nije očekivala od nas nešto što nismo bili u stanju proizvesti odmah, već je strpljivo čekala naš spoj s predstavom.

  • Nepoznata iz Seine je tragikomedija, priča o velegradu, o onima s ruba društva. Koliko vam je bilo lako ili teško suživjeti s ovakvim situacijama?

Pitao sam se konstantno; što je tragikomično u ovom komadu? Kako uopće postići da nešto što je tragedija može istovremeno proizvesti u nekome smijeh? Na odgovore sam nailazio kada smo počeli prolaziti cijele činove ili sav komad. Tragične su situacije u kojima se likovi nalaze, no tekst koji izgovaraju u tom trenutku je patetičan i izaziva smijeh. Mislim da se ni meni ni mojim kolegama nije bilo teško poistovjetiti s takvim ljudima s obzirom na vrijeme u kojem živimo i događaje koji nas okružuju.

  • Što misliš da je naglašeno u ovoj predstavi, a da je jako bitno i vrijedno osvještavanja?

U ovoj predstavi propituje se pozicija pojedinca na pragu zakona i utjecaj društva na prelazak istog. Albert je prisiljen od strane okoline na ubojstvo s pljačkom. U zadnjih godinu dana u Hrvatskoj smo imali dva takva slučaja. Nedavni slučaj na Markovom trgu  te slučaj trostrukog ubojstva u Splitu prošle zime. Smatram da je jako važno da se ljudi gledajući ovu predstavu zapitaju o utjecaju društva i društvenih mreža te njenih lažnih informacija na pojedinca i njegove akcije koje ponekad znaju donijeti kobne posljedice. 

  • Mlad si i pred tobom je karijera, plaši li te aktualna situacija i kako se ti i tvoje kolege nosite s tim? Imaš li savjet ili neku svoju rutinu koja ti pomaže da se odmakneš od stresa i fokusiraš na bitno?

Ne mogu reći da me nije strah, ali pokušavam što manje misliti na situaciju i fokusirati se na rad. Razgovarao sam sa starijim kolegama, točnije kolegama koji su započeli karijeru kada je bio rat. Govorili su o tome da im je takav početak koji je bio težak i neizvjestan zapravo pomogao da očvrsnu i izgrade svoje karijere. Hod po prirodi u zadnje vrijeme pomaže mi da se odmaknem od stresa. Savjetovao bih svim ljudima da se što više klone krivih informacija jer sve što pročitamo ne mora nužno biti istina pa je se apsolutnom istinom ne treba ni smatrati. Kriva informacija ubije više ljudi nego oružje. 

Porto morto

  • Kako je došlo do suradnje na ovoj predstavi?

Period poznanstva i interesa za suradnju između Rajne Racz, Porto Morta i &TD-a postoji već neko vrijeme, a &TD je potencijal tog interesa uočio, reagirao na vrijeme i omogućio nam da uđemo u kazalište i krenemo zajedno raditi.

  • Izvodite autorsku dosad neizvođenu glazbu, koliko se rad na ovom projektu razlikuje od onog što inače radite?

U kazalištu smo do sada uglavnom radili glazbu/zvuk najviše za predstave suvremenog plesa. Kroz „Nepoznatu iz Seine“ smo inspirirani predstavom radili baš na novim Porto Morto pjesmama i s njima se upleli u dramaturgiju predstave. Takav pristup nam je omogućila situacija/postavka u kojoj nas Rajna nije tretirala kao glazbenike koji su tu da ilustriraju to što se dešava na pozornici nego je cijeli Porto Morto entitet koji je u ovoj predstavi nešto između lika, žive scenografije i dim mašine.

  • Sviđa li vam se kazalište i planirate li i dalje ići u ovakvom ili sličnom smjeru?

Porto Morto se praktički i okupio u kazalištu kroz rad na predstavi. Uvijek smo težili ka djelovanju u različitim sferama umjetnosti. Kazalište nam se pokazalo kao zanimljiv kanal jer, isto kao i video materijal s kojim već imamo iskustva, može pjesmi dati potpuno novu dimenziju i pronaći joj novo značenje. Uživamo u procesu, veselimo se izvedbama, a i budućim kazališnim pothvatima.

  • Što vam je kao bendu bilo najzahtjevnije, a što najdraže dok ste radili na ovoj predstavi?

Možda je najzahtjevniji dio bio onaj glumački jer nitko iz benda nema prethodnog glumačkog iskustva, ali vjerujemo da smo hrabro pristupili tom zadatku. To je svakako bio najveći izazov. Najdraže nam je to što smo muziku i songove radili specifično motivirani ovom predstavom i veselimo se premijerno izvesti neke nove numere koji će, sigurni smo, ući i na stalan koncertni Porto repertoar.

Više o predstavi, ulaznicama i terminima čitajte ovdje.

Foto: Luka Dubroja

Učitati još
Zatvori