Počela je Mostra, otvorio ju je Sorrentino. Je li se ‘iskupio’ za svoj prethodni film?
Počela je Mostra, otvorio ju je Sorrentino. Je li se ‘iskupio’ za svoj prethodni film?

Počela je Mostra, otvorio ju je Sorrentino. Je li se ‘iskupio’ za svoj prethodni film?

Ljubavna priča smještena u Italiji, stoji kao kratak opis filma La grazia (Milost) kojem je pripala čast otvoriti ovogodišnje 82. izdanje Filmskog festivala u Veneciji. Iza njega stoji hvaljeni talijanski redatelj Paolo Sorrentino, s kojim smo nedavno imali priliku razgovarati.

Riječ je o svjetskoj premijeri ovog uratka, koji donosi priču o ostarjelom političaru koji se nosi s vlastitom smrtnošću i moralnim dvojbama. Naime, fiktivni predsjednik Italije Mariano De Santis, udovac, katolik i iskusni pravnik šturih emocija, dvoumi se oko toga treba li potpisati zakon kojim se legalizira eutanazija. Također, odlučuje o ishodu dvaju slučajeva pomilovanja osoba koje su usmrtile svoje partnere. Pritom ga more i sumnje u vjernost pokojne supruge, a njegov unutarnji slom se odvija u kontekstu društva koje sve više teži autokraciji.

La Grazia
La Grazia

Naslovna uloga povjerena je Toniju Servillu, svojevrsnoj Sorrentinovoj glumačkoj muzi, budući da se velikan talijanskog glumišta pojavio u njegovih posljednjih 10 filmskih ostvarenja.

Uoči premijere filma La Grazia, redatelj je otkrio kako je povod za njegovo snimanje bilo prikazati kakav bi političar trebao biti – promišljen, odgovoran i utemeljen na razumijevanju stvarnih društvenih i ekonomskih potreba. Naime smatra kako svaki dan svjedočimo odlukama političara koje su donesene impulzivno, iz potrebe za demonstracijom moći ili temeljem iskrivljenih shvaćanja o funkcioniranju gospodarstva.

La Grazia
La Grazia

Prve recenzije otkrivaju kako La Grazia nije nužno najbolji Sorrentinov uradak, ali je uradak koji pruža kritički pogled na suvremeno društvo te donosi filmsku meditaciju o ulozi političke i osobne čestitosti u svijetu koji često nagrađuje nepoštenje.

Još uvijek nije poznato kada film možemo očekivati u domaćim kinima. Podsjetimo, prethodni Sorrentinov film Parthenope naišao je na nešto slabiji prijem, kako kod kritike, tako i kod publike.

Foto: IMDb

Učitati još
Zatvori