Kinoteka prikazuje genijalne filmove povodom Dana žena

Kinoteka prikazuje genijalne
filmove povodom Dana žena

Dom

Kinoteka ugošćuje 5. izdanje Ženijalnih dana

Od 6. do 9. ožujka kino Kinoteka ugošćuje 5. izdanje Ženijalnih dana, filmske manifestacije koja se povodom obilježavanja 8. martaMeđunarodnog dana žena održava u kinima diljem Hrvatske, u organizaciji Kino mreže. Od srijede do subote u kinu Kinoteka gledamo filmove koji na različite načine tematiziraju nepristajanje na status quo i prikazuju mogućnost promjene iz ženske i/ili feminističke perspektive.

Utorak

Za program posvećen ženama zagrijavamo se u utorak, 5. ožujka dramom U mojim godinama još skrivam da pušim u režiji Rayhane Obermeyer. Vrata tradicionalne muslimanske kupelji, hamama, otvorena su ženama svih dobi, društvenih statusa i svjetonazora, od majki i supruga, preko ljubavnica, djevica, do liberalki i radikalnih islamistica. Običan je dan u hamamu u kojem radi Fatima. Daleko od pogleda muškaraca još se jednom okuplja raznolika skupina žena. Kada se na vratima pojavi neočekivani posjetitelj, Fatimina rutina ozbiljno je narušena.

Halla ide u rat

Halla ide u rat

Srijeda

U srijedu, 6. ožujka slijedi službeni početak programa Ženijalni dani uz Ladu Kamenski u režiji Sare Hribar i Marka Šantića, višestruko nagrađivani metafilm o položaju žena, odnosno glumica koje se moraju (iz)boriti za posao u muškom svijetu. Mediji su ga opisali kao prvi domaći film po mjeri svjetskog pokreta time’s up. Lada Kamenski opće je mjesto ženskog roda; to je film za žene, radnice, majke, supruge, ljubavnice, krojačice, ali i za glumice koje su prisiljene natjecati se za naklonost redatelja i biti spremne jedna drugoj zabiti nož u leđa – a sve u maniri sofisticirane komedije prepune (auto)ironije, sarkazma, pa i subverzije.

Četvrtak

S Islanda nam u četvrtak stiže otkačena akcijska komedija Halla ide u rat (2018) Benedikta Erlingssona o neustrašivoj ekoratnici koja se hrabro hvata u koštac s planetarnim problemima dok istovremeno živi konvencionalnim životom učiteljice zbornog pjevanja i najviše od svega želi postati majka. Kad njezin aktivizam počne ugrožavati posvojenje djeteta, Halla mora birati između borbe protiv aluminijske korporacije i prilike za ostvarenjem majčinstva. Ova sjajna feministička parodija dobitnica je Nagrade SACD na Tjednu kritike u Cannesu, Nagrade LUX Europskog parlamenta za 2018. godinu, ali i nagrade publike na prošlogodišnjem izdanju Zagreb Film Festivala.

Halla ide u rat

Petak – Dan žena

Na sam Dan žena, u petak, 8. ožujka prikazuje se Dom Darija Pleića sa sjajnom Juditom Franković u glavnoj ulozi. Premijerno prikazan ovo ljeto u Puli, film prikazuje borbu mlade majke i njezine male obitelji protiv deložacije zbog dugova koji nisu njezini, nego su rezultat prevare banke i investitora. Uz socijalnu dimenziju, u središtu filma je ipak priča mladoga para s bebom čija je ljubav na kušnji zbog suprugove nevjere (Mislav Čavajda). Protagonistica mora odlučiti kojim će putem krenuti: putem snažne žene koja ne pristaje na nepravdu i ne boji se samoće ili vjerne supruge koja pristaje na kompromisna rješenja.

Kapetanica Marvel

Kapetanica Marvel

Subota

U subotu, 9. ožujka, samo nekoliko dana nakon dugoočekivane američke premijere, na Ženijalnim danima bit će prikazan i znanstveno-fantastični blockbuster Kapetanica Marvel (2019), novi u nizu filmova iz omiljenog Marvelova serijala u kojem naslovnu ulogu prvi put igra žena, odnosno u kojem prvi put supermoći ima junakinja koja tako postaje superjunakinja. U nastavku koji fanovi čekaju još od tajanstvenog završetka Rata beskonačnosti, Kapetanica Marvel u režiji Anne Boden i Ryana Flecka prati razvoj Carol Denvers (Brie Larson) u jednu od najmoćnijih heroina Marvelova filmskog svijeta u trenutku kad se Zemlja nalazi usred galaktičkog rata između dvije rase vanzemaljaca. U ostalim ulogama pojavljuju se redom holivudski veterani poput Samuela L. Jacksona, Jude Lawa i Annette Bening.

Lada Kamenski

Lada Kamenski

Lada Kamenski

Subotnja matineja rezervirana je za animiranu poslasticu Lego Film 2, koji radnju nastavlja na mjestu gdje je završio prvi film. Bricksburg je sada zastrašujuća poslijeapokaliptična pustoš u Mad Max stilu. Emmet je i dalje neizmjerno sretan kao i uvijek, ali kad zarobe Wyldstyle, mora se vratiti u stvarni svijet i spasiti je. Film je sinhroniziran na hrvatski.

Svi filmovi prikazuju se od 20 sati, osim subotnje matineje Lego Film 2 (11 sati). Cijena ulaznica za projekcije filmova iz programa Ženijalni dani iznosi 20 kuna. Cijena ulaznica za matineju iznosi 15 kuna. Ulaznice je moguće kupiti online na ulaznice.hr / kinokinoteka.hr ili na blagajni kina prije projekcije.

U mojim godinama još skrivam da pušim

U mojim godinama još skrivam da pušim