Kako su nastali fantastični kostimi Cirque du Soleil predstave ‘TORUK – The First Flight’

Kako su nastali fantastični kostimi Cirque du Soleil predstave ‘TORUK – The First Flight’

Još je malo više od dva tjedna do dolaska najpoznatije svjetske izvođačke trupe u Zagreb, a domaća će publika imati priliku pogledati predstavu koja je visoko podigla ljestvicu kad je riječ o nastupima uživo te standarde koje će biti teško dostići. Cirque du Soleil je višeosjetilnim spektaklom TORUK – The First Flightnastao prema filmskoj uspješnici Avatar Jamesa Camerona, nadmašio sve što je bilo ikada moguće zamisliti na pozornici, a nastupi u zagrebačkoj Areni od 7. do 9. prosinca dio su završne etape velike svjetske turneje koja je započela prije čak tri godine.

Veličanstveni kostimi TORUK – The First Flight predstave

Ono što publiku svaki put oduševi svakako su kostimi koji zajedno s izvođačima u potpunosti rekreiraju fantastične likove i tu filmsku atmosferu. Kako su nastali ti spektakularni kostimi i što je sve bilo potrebno da se realiziraju u svojoj cjelini ispričali su nam kostimografi Cirque du Soleila.

1. Kako se uopće počinje dizajnirati, kreirati jedan tako velik i sveobuhvatan vizualni dojam cijelog ansambla – njihovih kostima?

Show TORUK – The First Flight inspiriran je filmom Avatar režisera Jamesa Camerona tako da smo imali dobru bazu za kreiranje kostima. Naša dizajnerica kostima Kym Barrett (koja je također dizajnirala kostime za TOTEM i Matrix trilogiju, između mnogih drugih njeznih ostvarenja!) htjela je odati počast zadanom stilu koji je utemeljio tim Jamesa Camerona, bez da zapravo kopira dizajn u filmu. Marljivo je radila na razvoju koncepta pet različitih kostima Na’vi klanova koje ćete moći vidjeti u predstavi TORUK.

Kako je priča i radnja showa smještena 3000 godine prije radnje filma, morala je zamisliti razvoj i promjenu kostima te zapravo kreirati ih povijesno unatrag.

2. Transformacija fizičke forme plesača u plavičasta, izdužena, pomalo mačkolika tijela  Na’vi  naroda sigurno je bila zahtjevna – čime ste se vodili prilikom kreiranja onoga, a za što je u filmu zapravo bila uloga kompjutorske animacije?

Kako bi transformirali izvođače u Na’vi pleme, radili smo i na fizičkom izgledu, no i na ponašanju. Povrh toga, radilo se i o zahtjevnom make upu koji se nanosi između 45 i 90 minuta svaki dan. Tijekom nastajanja likova, polazili smo i radionicu s Julène Renée, glumicom koja je radila pokrete za film. Naučila je izvođače kako se kretati kao Na’vi: kako stajati, trčati, slušati, razmišljati, komunicirati međusobno. Bio je to izazov obzirom da su se izvođači prvi put susreli s kretanjem s repom! Rezultat je impresivan – izgledaju kao da su upravi ‘izašli’ iz filma.

3. Koje ste sve materijale upotrebljavali i što ste s njima htjeli poručiti… Jesi li vas neke druge, naše, zemljane, kulture i narodi inspirirali na dijelove kostima?

Stotine različitih materijala korišteni su za kreiranje kostima! Kostimi su od organskih materijala i ručno rađeni. Morali smo zamisliti da radimo kostime od materijala koji nije tekstil, jer ga nije bilo na Moon Pandori. Tako da su morali naći materijale koji su kao da su nastali u okruženju divlje prirode. Kako bi se oni kreirali morali smo koristiti pomalo bizarne svakodnevne elemente. Spužve, lišće kelja, dijelovi ležaljki, vuna i mnogi drugi.

4. Koliki je utjecaj na predstavu, pa i njezin vizualni dojam imao film Jamesa Camerona?

TORUK – The First Flight istinska je suradnja Jamesa Camerona i Cirque du Soleil. Tim Jamesa Camerona radio je s našim režiserima i scenaristima Michel Lemieux i Victor Pilon od samog početka do razvoja priče. Kako smo spomenuli, show je prequel filmu. Kako bi vam predočili situaciju – koristili smo 40 projektora i platno veće od 5 IMAX platna. To dopušta gledateljima da dožive suhu pustinju, bogatu šumu, vodopad, vulkansku erupciju… radi se o vizualno jako impresivnom iskustvu publike!

James Cameron je radio pet godine s našim režiserima kako bi razvili priču, likove… Njegov tim je bio stalno prisutan, od početka do kraja. Svjetska premijera je bila u Montrealu tijekom prosinca 2015 te je show posjetio cijelu Sjevernu Ameriku.

5. Koliko vremena, ljudi, truda, ideja i energije je potrebno da je realizira jedan ovakav projekt, i je li je proces realizacije gotov s premijerom, ili se on nastavlja do posljednje izvedbe predstave?

Bez sumnje treba jako mnogo ljudi, kreativnosti,logistike, truda i energije kako bi se kreirao toliko veliki i spektakularan show. Stvaranje je trajalo tri mjeseca, no mnogo vremena je potrošeno prije kako bi se odabrali glumci i izvođači, napravila scenografija, kostimi… sve potrebno za takav show. Rad zapravo nikada nije gotov – uvijek želimo show učiniti boljim.

Sada, nakon što sa showom putujemo po svijetu već cijele tri godine, i dalje svakodnevno održavamo probe, poboljšavamo izvedbe, radimo promjene i sve što je potrebno kako bi show bio najbolji. Putujemo s 100 ljudi i 43 umjetnika izvođača. kroz Europu prolazima s 35 kamiona kako bi postavili set i scenografiju. No ta dva sata koja publiku odvedu na Pandoru je u potpunosti vrijedno toga!

 

Foto: Jesse Faatz

Učitati još
Zatvori