Nagrađivani roman ‘Deca’ Milene Marković u režiji Saše Božića premijerno u Gavelli
Nagrađivani roman ‘Deca’ Milene Marković u režiji Saše Božića premijerno u Gavelli

Nagrađivani roman ‘Deca’ Milene Marković u režiji Saše Božića premijerno u Gavelli

Gradsko dramsko kazalište Gavella u suradnji sa zagrebačkom kompanijom De facto po prvi puta u Hrvatskoj u režiji Saše Božića postavlja poetski roman Deca proslavljene srpske dramatičarke Milene Marković.

Predstavu će izvoditi ponajbolje zagrebačke glumice i izvođačice – Nataša Dangubić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Ivana Roščić i Viktoria Bubalo – sve one uprizoruju priču o Mileni Marković, spisateljici, majci djeteta s teškoćama u razvoju i osebujnom karakteru koji pripovijeda priču svoga života – od djetinjstva do zrele ženske, majčinske i spisateljske dobi. Premijerna izvedba predstave Deca održat će se 2. veljače na maloj sceni GK Gavella.

Deca, Gavella
Deca, Gavella

Regionalni hit

Deca su žanrovski hibrid poeme i romana u stihovima, a uključuju 163 stranice furiozno ispisanoga teksta bez ijednoga interpunkcijskoga znaka, osim finalne – točke. Tekst je primarno dramski utemeljen te se može čitati  kao svojevrsni dramski monolog.

Poema/roman Deca Milene Marković dobitnik je 68. NIN-ove nagrade za najbolji roman na srpskom jeziku 2022. godine, a  posljednjih godinu dana postao je prava regionalna književna senzacija.

Deca, Gavella
Deca, Gavella

Ranjena djeca koja se prave velika

Dramaturgiju potpisuje Dimitrije Kokanov, glazbu Nikola Krgović, kostimografiju Marita Ćopo, oblikovatelj svjetla je Zdravko Stolnik, autor videa Josip Visković, a inspicijentica Snježana Majdak.

U dramaturškoj obradi Dimitrija Kokanova Deca postaju iskaz o autentičnoj snazi umjetnosti, identitetu žene koji se opire bilo kojoj vrsti društvenog ukalupljivanja te svijetu koji nudi obećanje utopije vječite mladosti odzvanjajući tjeskobno-ekstatičnim zvukovima noćnih klubova. Prepoznatljiv režijski rukopis Saše Božića Decu gradi kao pejzaž subverzivne igre identiteta, odgoja, majčinstva i sjećanja u osluškivanju trošenja vremena. Prostorom igre dominiraju djeca, koja se u njoj pojavljuju u metaforičkom obliku: kao maleni ljudi, nezaštićeni i ugroženi, te kao odrasli koji se nisu snašli i zapravo su još ranjena djeca koja se prave velika.

Deca, Gavella
Deca, Gavella

Glavni aduti predstave

Glavni adut izvedbe svakako su njegove moćne glumice i plesačice: Nataša Dangubić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Ivana Roščić I Viktoria Bubalo, koje utjelovljuju pluralitet iskustva ženskosti danas u polifonom jeziku između reprezentacijskog teatra, performansa i post-rock koncerta.

‘Deca’ su roman o djetinjstvu, o djeci koja rađaju drugu djecu, o obitelji – disfunkcionalnoj, jer tko, osim popova i pedagoga, zna za funkcionalnu obitelj. ‘Deca’ su poema o osujećenom, vječno nedovršenom odrastanju, moćna, u našim jezicima neusporediva, najveća knjiga o ženskosti, o majčinstvu, kćerinstvu i sinovstvu, opasan roman o povijesti, onoj nama najvažnijoj i traumatičnoj, koja poteče s Drugim svjetskim ratom, nastavi se kroz osamdesete, to desetljeće našeg odrastanja, i pregazi nas tijekom devedesetih, o ovom je djelu, između ostalog, napisao Miljenko Jergović

Predstava nastaje kao koprodukcija Gradskog dramskog kazališta Gavella i kazališne kompanije De facto.

Foto: Promo, Nina Djurdjevic

Učitati još
Zatvori