

Razgovarali smo s hrvatskim kreativcima, koji stoje iza izrade službene nagrade SuperSport HNL
Na prvi pogled, to je samo nagrada, elegantna, crvena silueta u luksuznoj kutiji. No kad zaronimo malo dublje, otkrivamo da iza nje stoji cijeli svijet kreativnosti, preciznosti i emocije. Nova službena nagrada SuperSport HNL-a za sezonu 24/25 nije samo priznanje najboljima u hrvatskom nogometu, nego je rezultat mjeseci rada, ručne izrade, pažljivo biranih materijala.

Dizajnirao ju je Borna Filipović, koji je u apstraktni oblik igrača uhvatio pokret, snagu i simboliku slova “S” – poveznicu s glavnim sponzorom. U njegovoj glavi sve je krenulo kao skica, a onda je taj crveni trofej zaživio u stvarnosti zahvaljujući vrhunskim majstorima iz LaserPlexxa, koji su svaki komad kristalno prozirnog akrila rezali, polirali i slagali ručno, s ljubavlju. Da sve bude upakirano u dostojno ruho, pobrinuo se CHYPKA dvojac, Nikola i Tadija, koji su dizajnirali kutiju, a, svaka fotografija i kadar djelo su Dinka Pasinija, kojem je ova suradnja bila i osobna i kreativna.
Upoznali smo sve autore, zavirili u njihove procese, inspiracije i izazove. Ovo je priča iz kulisa o tome kako jedan sportski trofej postaje umjetnički objekt i zašto će nogometaši koji su ga primili, ovaj trenutak pamtiti zauvijek.

Borna Filipović, dizajner – dizajn nagrade
Sjećate li se prvog trenutka kad ste čuli da ćete dizajnirati službenu nagradu HNL-a? Kakav je bio osjećaj?
Prvi puta bilo je prije nekih godinu dana, kada se prvi puta počelo pričati o dodjeli godišnjih nagrada SuperSport HNL-a. Bio sam jako uzbuđen te mi je odmah na pamet pala ideja za sam izgled nagrade koju sam prvo ručno zatim digitalno skicirao.

Koje su bile vaše glavne inspiracije pri osmišljavanju forme nagrade?
Probao sam na više načina i poza kroz apstrakciju prikazati nogometnog igrača. Na kraju sam odabrao trenutak udarca lopte, koji se ujedno poklopio i sa oblikom slova “S” koje je samo po sebi poveznica uz glavnog sponzora same lige. Uz to sama silueta nagrade podsjeća na munju koja je simbol brzine i snage — vrline koje bi najbolji igrač morao posjedovati.

CHYPKA, Nikola Zorotović i Tadija Glasnović – dizajn i izrada kutije
- Kako ste pristupili dizajnu kutije – jeste li se nadovezivali na dizajn same nagrade ili ste išli u vlastitom smjeru?
Pristupili smo dizajnu kutije kao zasebnom objektu s vlastitim karakterom, ali u stalnom dijalogu s nagradom. Nismo htjeli da kutija samo „služi“ nagradi – htjeli smo da je upotpunjuje, pojačava njezinu simboliku i dodaje novu dimenziju cijelom trenutku dodjele. Naša inspiracija dolazila je iz svijeta nogometa, ali i iz obrtničke preciznosti i tradicije. U konačnici, dizajn kutije odražava Chypkin prepoznatljiv rukopis, ali poštuje i ono što nagrada predstavlja.

- Koja je uloga estetike, a koja funkcionalnosti u ovom vašem dizajnu kutije?
U Chypkinom pristupu estetika i funkcionalnost nikad nisu u sukobu – uvijek ih nastojimo povezati. Kutija mora biti funkcionalna: čvrsta, sigurna, praktična za rukovanje. Ali isto tako, ona mora izgledati posebno. Estetika nosi emociju, priču, identitet. Naš cilj bio je stvoriti predmet koji se može nositi, čuvati, izložiti – ali i koji izaziva reakciju kad ga prvi put vidite. Kad ga otvorite. Kad ga dotaknete. U tome je ravnoteža.
- Koliko je emocije ušlo u cijeli proces? Jeste li imali trenutaka ponosa, nervoze, veselja…?
Svaki Chypkin proizvod nosi emociju, ali ovaj projekt bio je poseban. Nogomet u Hrvatskoj ima ogroman značaj, i činjenica da naš rad postaje dio te priče – to nosi i ponos i odgovornost. Naravno da je bilo nervoze – svaki detalj mora „sjesti“, sve mora biti savršeno usklađeno. Ali bilo je i puno veselja – u trenucima kad vidimo kako ideja oživi, kad kutija prvi put primi nagradu, kad dobijemo prve reakcije. U tom procesu, emocije nisu prepreka – one su alat. U svakom šavu, svakoj gravuri i svakom komadiću kože ove kutije utkane su vrijednosti koje dijelimo s nogometom – strast, trud, zajedništvo i ponos.

Chypka dizajn nikada nije samo vizualan – on je priča, emocija, odnos prema materijalu i prema trenutku. U suradnji sa SuperSport HNL-om, spojili smo ono što najbolje poznajemo – umjetnost obrtništva i snagu igre – u predmet koji ne slavi samo pobjednike, već i sve ono što stoji iza uspjeha: rad, borbu, emociju i ljubav prema onome što radiš. Ovo nije samo kutija. Ovo je srce nogometa – ispričano kroz kožu. Zahvaljujemo SuperSport HNL-u na ukazanom povjerenju i prilici da budemo dio ove posebne priče. Ova suradnja za nas je više od projekta – to je trenutak u kojem su se nagrada, nogomet i moda spojili u jedno. Ponosni smo što smo kroz Chypkin dizajn mogli unijeti emociju, estetiku i obrtničku tradiciju u svijet sporta. Hvala što smo zajedno stvorili nešto što ostaje u sjećanju, u rukama, u povijesti.

LaserPlexx, Ivan Gaćina-Bilin, direktor – izrada nagrade
Je li bilo elemenata u dizajnu koji su bili posebno izazovni za izradu?
Da, apsolutno. Svaka nagrada je u potpunosti ručno izrađena s maksimalnom pažnjom na detalje, a najveći izazov bio je implementirati dinamične, trodimenzionalne elemente koji vizualno simboliziraju energiju, pokret i postignuće – karakteristike koje opisuju vrhunske sportaše.
Bilo je važno da uz dizajn i izvedbu, nagrada bude izvedena i tehnički prilagođena materijalima koje koristimo u izradi. Svaka nagrada izrađena je od kristalno prozirnog akrilnog stakla, na našem tržištu poznatog kao Plexiglas ili Perspex, u debljini od 40 mm za postolje i gornje dijelove nagrade, kao i za kuglice koje simboliziraju glavu i loptu. Svaki dio pažljivo je obrađen specijalnim alatima, dijamantno poliran i ručno dorađivan, a svi dijelovi spojeni su posebnim ljepilima prilagođenim materijalu.

- Koliko vremena je bilo potrebno za dovršetak jedne ovakve nagrade?
Izrada jedne nagrade zahtijevala je u prosjeku između 18-26 sati, ovisno o uspješnosti obrade i pripreme prethodnih procesa. Svi dijelovi na nagradi su ručno obrađeni, sastavljeni i pregledani od samog početka do završne kontrole kvalitete. Posebnu vrijednost ovim nagradama daje činjenica da je svaki komad u potpunosti ručno izrađen, od postolja i gornjih dijelova pa sve do kuglica koje je tokario Stipe Gaćina-Bilin, 92-godišnji vrhunski majstor alatničar i vizionar.
Što vam osobno znači kad znate da su nagrade koje ste napravili u rukama najboljih nogometaša SuperSport Hrvatske nogometne lige?
To je za nas iznimna čast i snažna potvrda kvalitete našeg rada. Svaka nagrada koju izradimo nosi u sebi trud, znanje i kreativnost cijelog tima, a činjenica da ih primaju najuspješniji nogometaši SHNL-a čini nas posebno ponosnima. To nije samo priznanje njima, nego i nama – kao kreativnim partnerima u slavljenju izvrsnosti naših poznatih nogometaša.

Dinko Pasini, fotograf i videograf – snimka i fotografija
- Kako vam je bilo raditi na ovom projektu i je li zahtjevno prenjeti na fotografiju i film sve što ova nagrada simbolizira?
Projekt mi je bio iznimno zanimljiv i inspirativan, prvenstveno jer je samu nagradu dizajnirao moj kolega s fakulteta, Borna Filipović, a činjenica što je i kutija u kojoj se predaje dizajnirana od strane dvojca iz Chypke dodatno je podigla motivaciju da se sve prezentira na produkcijski visokoj razini. Najzahtjevnije je bilo u dočarati nagradu u crnom ambijentu pa sam se morao dosta “igrati” sa postavkama rasvjete. Prisutnost crne i crvene boje je bila imperativ jer su to ujedno i boje ova dva brenda.

Što vam je najdraže (što ćete pamititi) iz ove suradnje?
Ovaj projekt definitivno ću pamtiti po tome koliko je izazovno, a i zabavno bilo razvijati, testirati i na kraju producirati cijeli sadržaj. Ovom prilikom bih se zahvalio odličnoj ekipi iz Supersporta i Chypke.
Foto: Dinko Pasini / Marko Andrijašević / FON produkcija