Razgovarali smo s hrvatskim kreativcima, koji stoje iza izrade službene nagrade SuperSport HNL
Razgovarali smo s hrvatskim kreativcima, koji stoje iza izrade službene nagrade SuperSport HNL

Razgovarali smo s hrvatskim kreativcima, koji stoje iza izrade službene nagrade SuperSport HNL

Na prvi pogled, to je samo nagrada, elegantna, crvena silueta u luksuznoj kutiji. No kad zaronimo malo dublje, otkrivamo da iza nje stoji cijeli svijet kreativnosti, preciznosti i emocije. Nova službena nagrada SuperSport HNL-a za sezonu 24/25 nije samo priznanje najboljima u hrvatskom nogometu, nego je rezultat mjeseci rada, ručne izrade, pažljivo biranih materijala.

Dizajnirao ju je Borna Filipović, koji je u apstraktni oblik igrača uhvatio pokret, snagu i simboliku slova “S” – poveznicu s glavnim sponzorom. U njegovoj glavi sve je krenulo kao skica, a onda je taj crveni trofej zaživio u stvarnosti zahvaljujući vrhunskim majstorima iz LaserPlexxa, koji su svaki komad kristalno prozirnog akrila rezali, polirali i slagali ručno, s ljubavlju. Da sve bude upakirano u dostojno ruho, pobrinuo se CHYPKA dvojac, Nikola i Tadija, koji su dizajnirali kutiju, a, svaka fotografija i kadar djelo su Dinka Pasinija, kojem je ova suradnja bila i osobna i kreativna.

Upoznali smo sve autore, zavirili u njihove procese, inspiracije i izazove. Ovo je priča iz kulisa o tome kako jedan sportski trofej postaje umjetnički objekt i zašto će nogometaši koji su ga primili, ovaj trenutak pamtiti zauvijek.

Borna Filipović, dizajner – dizajn nagrade

  • Sjećate li se prvog trenutka kad ste čuli da ćete dizajnirati službenu nagradu HNL-a? Kakav je bio osjećaj?

Prvi puta bilo je prije nekih godinu dana, kada se prvi puta počelo pričati o dodjeli godišnjih nagrada SuperSport HNL-a.  Bio sam jako uzbuđen te mi je odmah na pamet pala ideja za sam izgled nagrade koju sam prvo ručno zatim digitalno skicirao.

super-sport-dodjela-nagrada1
  • Koje su bile vaše glavne inspiracije pri osmišljavanju forme nagrade?

Probao sam na više načina i poza kroz apstrakciju prikazati nogometnog igrača. Na kraju sam odabrao trenutak udarca lopte, koji se ujedno poklopio i sa oblikom slova “S” koje je samo po sebi poveznica uz glavnog sponzora same lige. Uz to sama silueta nagrade podsjeća na munju koja je simbol brzine i snage — vrline koje bi najbolji igrač morao posjedovati.

super-sport-dodjela-nagrada3

CHYPKA, Nikola Zorotović i Tadija Glasnović – dizajn i izrada kutije

  • Kako ste pristupili dizajnu kutije – jeste li se nadovezivali na dizajn same nagrade ili ste išli u vlastitom smjeru?

Pristupili smo dizajnu kutije kao zasebnom objektu s vlastitim karakterom, ali u stalnom dijalogu s nagradom. Nismo htjeli da kutija samo „služi“ nagradi – htjeli smo da je upotpunjuje, pojačava njezinu simboliku i dodaje novu dimenziju cijelom trenutku dodjele. Naša inspiracija dolazila je iz svijeta nogometa, ali i iz obrtničke preciznosti i tradicije. U konačnici, dizajn kutije odražava Chypkin prepoznatljiv rukopis, ali poštuje i ono što nagrada predstavlja.

super-sport-dodjela-nagrada4
  • Koja je uloga estetike, a koja funkcionalnosti u ovom vašem dizajnu kutije?

U Chypkinom pristupu estetika i funkcionalnost nikad nisu u sukobu – uvijek ih nastojimo povezati. Kutija mora biti funkcionalna: čvrsta, sigurna, praktična za rukovanje. Ali isto tako, ona mora izgledati posebno. Estetika nosi emociju, priču, identitet. Naš cilj bio je stvoriti predmet koji se može nositi, čuvati, izložiti – ali i koji izaziva reakciju kad ga prvi put vidite. Kad ga otvorite. Kad ga dotaknete. U tome je ravnoteža.

  • Koliko je emocije ušlo u cijeli proces? Jeste li imali trenutaka ponosa, nervoze, veselja…?

Svaki Chypkin proizvod nosi emociju, ali ovaj projekt bio je poseban. Nogomet u Hrvatskoj ima ogroman značaj, i činjenica da naš rad postaje dio te priče – to nosi i ponos i odgovornost. Naravno da je bilo nervoze – svaki detalj mora „sjesti“, sve mora biti savršeno usklađeno. Ali bilo je i puno veselja – u trenucima kad vidimo kako ideja oživi, kad kutija prvi put primi nagradu, kad dobijemo prve reakcije. U tom procesu, emocije nisu prepreka – one su alat. U svakom šavu, svakoj gravuri i svakom komadiću kože ove kutije utkane su vrijednosti koje dijelimo s nogometom – strast, trud, zajedništvo i ponos. 

super-sport-dodjela-nagrada5

Chypka dizajn nikada nije samo vizualan – on je priča, emocija, odnos prema materijalu i prema trenutku. U suradnji sa SuperSport HNL-om, spojili smo ono što najbolje poznajemo – umjetnost obrtništva i snagu igre – u predmet koji ne slavi samo pobjednike, već i sve ono što stoji iza uspjeha: rad, borbu, emociju i ljubav prema onome što radiš. Ovo nije samo kutija. Ovo je srce nogometa – ispričano kroz kožu. Zahvaljujemo SuperSport HNL-u na ukazanom povjerenju i prilici da budemo dio ove posebne priče. Ova suradnja za nas je više od projekta – to je trenutak u kojem su se nagrada, nogomet i moda spojili u jedno. Ponosni smo što smo kroz Chypkin dizajn mogli unijeti emociju, estetiku i obrtničku tradiciju u svijet sporta. Hvala što smo zajedno stvorili nešto što ostaje u sjećanju, u rukama, u povijesti.

LaserPlexx, Ivan Gaćina-Bilin, direktor – izrada nagrade

  • Je li bilo elemenata u dizajnu koji su bili posebno izazovni za izradu?

Da, apsolutno. Svaka nagrada je  u potpunosti ručno izrađena s maksimalnom pažnjom na detalje, a najveći izazov bio je implementirati dinamične, trodimenzionalne elemente koji vizualno simboliziraju energiju, pokret i postignuće – karakteristike koje opisuju vrhunske sportaše.

Bilo je važno da uz dizajn i izvedbu, nagrada bude izvedena i tehnički prilagođena materijalima koje koristimo u izradi. Svaka nagrada izrađena je od kristalno prozirnog akrilnog stakla, na našem tržištu poznatog kao Plexiglas ili Perspex, u debljini od 40 mm za postolje i gornje dijelove nagrade, kao i za kuglice koje simboliziraju glavu i loptu. Svaki dio pažljivo je obrađen specijalnim alatima, dijamantno poliran i ručno dorađivan, a svi dijelovi spojeni su posebnim ljepilima prilagođenim materijalu.

  • Koliko vremena je bilo potrebno za dovršetak jedne ovakve nagrade?

Izrada jedne nagrade zahtijevala je u prosjeku između 18-26 sati, ovisno o uspješnosti obrade i pripreme prethodnih procesa. Svi dijelovi na nagradi su ručno obrađeni, sastavljeni i pregledani od samog početka do završne kontrole kvalitete. Posebnu vrijednost ovim nagradama daje činjenica da je svaki komad u potpunosti ručno izrađen, od postolja i gornjih dijelova pa sve do kuglica koje je tokario Stipe Gaćina-Bilin, 92-godišnji vrhunski majstor alatničar i vizionar.

  • Što vam osobno znači kad znate da su nagrade koje ste napravili u rukama najboljih nogometaša SuperSport Hrvatske nogometne lige?

To je za nas iznimna čast i snažna potvrda kvalitete našeg rada. Svaka nagrada koju izradimo nosi u sebi trud, znanje i kreativnost cijelog tima, a činjenica da ih primaju najuspješniji nogometaši SHNL-a čini nas posebno ponosnima. To nije samo priznanje njima, nego i nama – kao kreativnim partnerima u slavljenju izvrsnosti naših poznatih nogometaša.

Dinko Pasini, fotograf i videograf – snimka i fotografija

  • Kako vam je bilo raditi na ovom projektu i je li zahtjevno prenjeti na fotografiju i film sve što ova nagrada simbolizira?

Projekt mi je bio iznimno zanimljiv i inspirativan, prvenstveno jer je samu nagradu dizajnirao moj kolega s fakulteta, Borna Filipović, a činjenica što je i kutija u kojoj se predaje dizajnirana od strane dvojca iz Chypke dodatno je podigla motivaciju da se sve prezentira na produkcijski visokoj razini. Najzahtjevnije je bilo u dočarati nagradu u crnom ambijentu pa sam se morao dosta “igrati” sa postavkama rasvjete. Prisutnost crne i crvene boje je bila imperativ jer su to ujedno i boje ova dva brenda.

super-sport-nagrada-native7
  • Što vam je najdraže (što ćete pamititi) iz ove suradnje?

Ovaj projekt definitivno ću pamtiti po tome koliko je izazovno, a i zabavno bilo razvijati, testirati i na kraju producirati cijeli sadržaj. Ovom prilikom bih se zahvalio odličnoj ekipi iz Supersporta i Chypke.

Foto: Dinko Pasini / Marko Andrijašević / FON produkcija

Učitati još
Zatvori