Burbon i borovnice: Tofu paniran u perecima

Iako je tofu odavno dostupan kod nas i većini  ljudi nije nepoznanica, još uvijek ima onih koji su jako skeptični. Ponekad je to zbog toga što strahuju od nezdrave GMO soje pune antibiotika, a ponekad jer su probali spremiti tofu i bio im je grozan.

Prvo, većina GMO soje na svijetu se ne koristi za prehranu ljudi, već za prehranu životinja (farmskih životinja).

Tako da ne morate brinuti oko GMO-a ako jedete tofu.

Drugo, probali ste tofu i nije vam ukusan.

Postoje mnogi razlozi za to. Možda vam jednostavno ne odgovara i bez obzira na to koliko vam ga netko dobro spremio vama neće odgovarati.

Puno veća vjerojatnost je da ste ili kupili loš tofu (ne biste vjerovali koliko se razlikuje od proizvođača do proizvođača) ili ste ga jednostavno pripremili onako iz pakiranja, bez začinjavanja i istiskanja vode.

To su koraci koje, ukoliko želite ukusan tofu, ne smijete preskočiti.

Svježi tofu je sam po sebi bezukusan i upija poput spužve. Što je zapravo izvrsna stvar jer vi sami s marinadom i začinima određujete kakav će okus biti.

Naravno, ako kupite dimljeni ili pečeni tofu (postoje razne verzije na našem tržištu), marinadu preskačete i doslovno ga možete jesti iz pakiranja i bez termičke obrade.

Ja bih vam iskreno preporučila da tofu kupujete od hrvatskih proizvođača, a ne od brendova velikih trgovačkih lanaca. Vjerujte mi, razlika je ogromna i uopće se ne mogu uspoređivati. 

Većina ih ima i web shop tako da ih možete naručiti bilo gdje u lijepoj našoj.

Još jedna stvar, za većinu recepata svježi tofu je potrebno dobro ocijediti od viška vode kako bi bolje upio marinadu.

To ćete napraviti najlakše ako ga omotate nekoliko puta s papirnatim ručnicima, položite na ravnu površinu i na njega stavite nešto teško; tavu, knjige, zdjele… Nebitno.

Držite ga tako barem 15-ak minuta (što više, to bolje).

Možete jednom i promijeniti papirnate ručnike.

Tofu paniran u perecima

Danas sam za vas pripremila jedan od meni omiljenih recepata – tofu paniran u perecima! Mekani tofu u hrskavom omotaču, s puno povrća… Po meni idealno! Ovo je ujedno i odličan recept za tofu početnike jer ne traži pripremu posebne marinade, malo začina će biti dovoljno!

Ja sam za paniranje koristila kombinaciju krušnih mrvica i pereca, također možete koristiti razne sjemenke ili mrvljeni cornflakes.

SASTOJCI

  • 1 kocka svježeg tofua ( oko 200 grama)
  • 3 žlice brašna po izboru
  • 2 dcl vode
  • 5 žlica pereca po izboru
  • 5 žlica krušnih mrvica
  • Začini: sol, češnjak u granulama, chilli pahuljice, origano, dimljena crvena paprika….
  • Ulje za prženje

PRIPREMA:

Perece usitnite u multipraktiku ili ih usitnite ručno. Ja sam većinu pereca jako zblendala, manji dio sam malo grublje usitnila da imam različitu teksturu.

Kocku tofua ocijedite tako da ju pritisnete između kuhinjskih ručnika, pa na njega stavite teži predmet i pustite da stoji 5-10 minuta.

U dubljoj posudi pomiješajte brašno i vodu kako biste dobili gustu smjesu nalik onoj za američke palačinke. Posolite.

U drugoj posudi pomiješajte drobljene perece i krušne mrvice i dodajte ostale začine.

Tofu narežite na odgovarajuće komade te ga začinite solju i dimljenom paprikom (ili nekim drugim začinima po vašem izboru)

Sad svaki komad ubacite prvo u smjesu brašna i vode pa u smjesu sjemenki i mrvica. Pritisnite malo rukama kako bi se sve ravnomjerno obložilo.

Zagrijte ulje na tavi i pržite tofu nekoliko minuta, okrećući ga dok se ne zarumeni sa svake strane.

Poslužite uz dresing od biljnog grčkog jogurta, senfa i limete te uz veliku zdjelu miješanog povrća.

Dobar tek!

Recept nam donosi Nataša Rajčević s bloga Burbon i borovnice. Još odličnih recepata pronađite na njenom blogu ili Instagram profilu.

Foto: Nataša Rajčević

0