

Dom mlade obitelji u Velikoj Gorici pokazuje kako izgleda bezvremenski stil u dizajnu interijera
Svjesni smo činjenice da interijeri sve češće postaju odraz prolaznih trendova, stoga rijetko možemo naići na prostor koji odiše smirenošću, promišljenošću i toplinom, a pritom zadržava suvremenost i karakter. Upravo to uspijeva arhitektici Marini Palfi, osnivačici studija Superraum, koja svojim projektima daje suptilan, ali prepoznatljiv potpis.
Marina je odrasla u Zagrebu, gdje je nakon završetka matematičke gimnazije diplomirala na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2014. godine. Nakon godina rada u različitim arhitektonskim i interijerskim uredima, ideja o vlastitom studiju sazrijevala je polako, gotovo organski. Mislim da većini arhitekata s vremenom dođe misao o otvaranju vlastitog studija. Naš je posao duboko kreativan, i prirodno je poželjeti stvarati pod vlastitim imenom – oblikovati svijet po mjeri vlastite vizije prostora, govori Marina. Tako je rođen Superraum, studio čije ime, simbolično, upućuje na ideju prostora iznad prostora, mjesta gdje funkcionalnost i emocija pronalaze zajednički jezik.

Stan za tročlanu obitelj
Jedan od najnovijih projekata Superrauma, stan od 130 kvadrata u Velikoj Gorici, nastao je iz dugogodišnjeg prijateljstva i povjerenja. Kada vam prijatelj povjeri stvaranje životnog prostora, odgovornost je još veća, kaže Marina. Klijenti, mlada tročlana obitelj, željeli su topao, neutralan prostor s karakterom, mjesto u kojem će se osjećati opušteno, ali i inspirirano.
Stan se nalazi u prizemlju novoizgrađene zgrade, na kutnoj poziciji, što mu omogućuje obilje prirodne svjetlosti i neposredan kontakt s vrtom koji ga okružuje s dvije strane. Upravo taj kontakt s prirodom postao je ključna inspiracija projekta. Sve tri spavaće sobe, kao i dnevni boravak, imaju izravan izlaz na natkriveni trijem i privatni vrt, pa je priroda, doslovno, dio svakodnevnog života.

Koncept koji povezuje eksterijer i interijer
Zelenilo koje okružuje stan postalo je osnovni narativ projekta, objašnjava Marina. Ideja je bila reinterpretirati tu prisutnost prirode u interijeru, a ne kopirati je, nego je prevesti u jezik materijala, tekstura i boja.
Zato su drvo i kamen postali glavni nositelji priče. Toplina tamnog orahovog furnira u kombinaciji sa svijetlim, bež kamenom daje prostoru klasičnu eleganciju i stabilnost. Zelena i plava boja, inspirirane vrtom i nebom, uvedene su kao akcenti – diskretno, ali odlučno. One se pojavljuju na tapeciranom namještaju, detaljima i, možda najznačajnije, u formi plavog tepiha koji povezuje dnevni boravak s blagovaonicom.


Taj tepih, kako Marina otkriva, ima posebno mjesto u njezinom srcu. On stvara most između unutarnjeg i vanjskog svijeta. U komunikaciji sa slikom umjetnice Jelene Bando, koja krasi zid blagovaonice, postigli smo taj suptilan, ali upečatljiv karakter prostora, kaže. Umjetnička djela, zajedno s pažljivo odabranim biljkama studija Botanike, čine završni sloj dizajna. Onaj koji prostoru daje dušu.

Dizajn koji ne slijedi trendove
Marinin pristup dizajnu interijera temelji se na jednostavnom, ali snažnom principu: dizajn je dijalog. Umjesto da nameće stil, ona educira klijente, uvodi ih u osnovna pravila struke i pomaže im da prepoznaju kvalitetan dizajn. Svaki projekt je individualan. Privatni interijeri su izrazito osobni. To su prostori u kojima ljudi žive, vole, stvaraju uspomene. Važno mi je da konačan rezultat bude u skladu s njihovim potrebama i afinitetima, objašnjava.
Taj dijalog jasno se vidi u ovom projektu. Umjesto sterilne elegancije, stan odiše toplinom i funkcionalnošću. Dnevna zona zamišljena je kao ugodan, nenametljiv, ali upečatljiv prostor – mjesto okupljanja i druženja, dok su spavaće i utilitarne prostorije oblikovane kao privatne oaze mira.

U kuhinji dominiraju kameni šank i veliki stol, simboli zajedništva i razgovora. U dnevnom boravku pažnju privlači biblioteka koja je obiteljsko središte, jer su vlasnici veliki zaljubljenici u knjige. Ti elementi nisu dekorativni, oni su produžetak svakodnevnog života obitelji, kaže Marina.


Rasvjeta kao tihi protagonist
U svijetu interijera, rasvjeta je često podcijenjena, no u ovom projektu ona ima gotovo scensku ulogu. Svaka svjetiljka pažljivo je birana ne samo zbog svoje funkcije, nego i forme, materijala i načina na koji gradi atmosferu. Promišljanjem o rasvjeti postižemo akcente i kontraste, vizualno zaokružujemo ili razbijamo cjeline. To je alat kojim prostor dobiva ritam, ističe Marina.
Zahvaljujući precizno projektiranim stolarskim i kamenim detaljima, prostor odiše skladom i disciplinom, ali ne gubi toplinu. Izvedba tih elemenata bila je presudna. Svaki detalj morao je biti vjeran nacrtu. Vjerujem da se kvaliteta dizajna najjasnije vidi u detalju, dodaje.


Bezvremenski stil
Iako projekt odiše modernim senzibilitetom, Marina naglašava da mu je cilj dugotrajnost. Trendovi dolaze i odlaze, ali prostor koji ima čvrstu bazu u materijalu, proporcijama i konceptu traje. Tamniji ton drva daje ozbiljnost i eleganciju, dok kamen unosi svježinu i svjetlost. Metalni elementi, diskretni ali prisutni, dodaju dozu suvremenosti i suprotnost toplini prirodnih materijala.
U konačnici, rezultat je prostor koji je mladenački, ali zreo, moderan, ali klasičan. Stan je to koji može rasti zajedno sa svojim stanarima.

Balans između estetike i emocije
Ono što ovaj interijer čini posebnim nije samo njegova estetika, nego i osjećaj ravnoteže. Ništa nije pretjerano, a sve je promišljeno. Svaka tekstura, boja i linija imaju svoje mjesto i svrhu. Prostor diše.
Ta suzdržana harmonija tipična je za rad Superrauma. Kada prostor postane mjesto gdje se osjećate dobro, gdje vas svaki detalj podsjeća na vas same, tada znate da je projekt uspio, zaključuje Marina.

Stan u Velikoj Gorici manifest je filozofije dizajna koji poštuje ljude, prirodu i vrijeme. On pokazuje kako arhitektura interijera može biti tiha, a opet snažna; jednostavna, a duboko osobna. U njemu se ogleda ono što Marina Palfi i njezin Superraum čine tako posebnima: vjeru da prostor nije samo okvir života, već njegov suputnik.
Foto: Dino Šaruga





