

Kim Kardashian ne zna odustati, to smo već davno naučili. No, čini se da ne zna ni kada treba priznati da nešto jednostavno “nije njezino područje”. U najnovijem podcastu Call Her Daddy, reality zvijezda i poduzetnica otkrila je kako planira ponovno pokrenuti beauty brend, ovaj put pod imenom SKIMS Beauty. I dok njezin modni imperij SKIMS cvjeta i redefinira pojam body positivity kroz donje rublje i shapewear koji obožavaju žene svih veličina, u svijetu ljepote Kim, ironično, već godinama ne uspijeva pronaći formulu za uspjeh.
SKKN by Kim – shutdown
U lipnju ove godine Kim je i službeno objavila da gasi svoj brend SKKN by Kim, manje od tri godine nakon njegovog lansiranja. Iako je u startu bio predstavljen kao luksuzna skincare linija s fokusom na minimalistički dizajn, čiste formule i wellness pristup njezi kože, brend nikada nije zaživio u punom smislu te riječi. Unatoč glamuroznoj kampanji i pažljivo ispričanoj priči o osobnoj rutini Kim Kardashian, SKKN nije uspio stvoriti emocionalnu vezu s potrošačima niti se istaknuti u moru sličnih proizvoda koji su nudili više inovacije po pristupačnijoj cijeni. Kada je u lipnju objavljeno da brend prestaje s radom, mnogi su to doživjeli ne kao iznenađenje, već kao logičan kraj projekta koji je, iako vizualno impresivan, od početka djelovao više kao nastavak Kimina lifestyle narativa nego kao stvarna beauty revolucija.
Treća sreća ili još jedan promašaj?
Prvo smo imali KKW Beauty, zatim SKKN by Kim, a uskoro još jedan pokušaj, treći po redu. SKKN by Kim je lansiran kao luksuzna skincare linija s devet koraka i cijenom rutine koja prelazi 600 dolara. Na papiru, to je imalo smisla: minimalistički dizajn, Kimina estetika, ideja o self-care luksuzu. U praksi, potrošači su se pitali zašto bi platili visoku cijenu za proizvode koji nisu donijeli ništa novo. Brend je tako ubrzo tiho ugašen, a Kim se okrenula onome što joj je donijelo globalni uspjeh – SKIMS carstvu.
Kim Kardashian vs. industrija ljepote
No, zašto beauty industrija uporno odbija Kim Kardashian, ženu koja je svojim izgledom oblikovala čitavu estetiku jednog desetljeća? Od konturiranja, bakinga i savršeno matiranog tena do specifičnog načina oblikovanja obrva, Kim i njezini lookovi postali su template za moderni makeup. Ipak, sve to što je stvorila, ili barem inspirirala, u konačnici nije uspjela kapitalizirati ona sama, već netko drugi.
Jer dok je Kim bila lice tih lookova, netko je drugi znao pretvoriti ih u dugoročni biznis. Jedan od tih je Mario Dedivanović, njezin dugogodišnji vizažist, čovjek koji je s njom zajedno definirao suvremeni pojam glamura. Njegov brend Makeup by Mario, u početku izravno inspiriran tehnikama i stilovima koje je razvijao na Kiminu licu, danas ima kultni status među ljubiteljima makeupa. Ono što je Kim pokazivala pred kamerama, Mario je pretvorio u konkretan, prepoznatljiv i komercijalno uspješan proizvod. I to je, u neku ruku, i logično, jer on je bio taj koji je znao “recept”, onaj koji je beauty trend pretvorio u formulu, a formulu u liniju proizvoda koja ima smisla.
SKIMS prodaje rješenje, ne samo proizvod
Kim, s druge strane, u beauty segment ulazi kao poslovna žena koja pokušava replicirati uspjeh iz mode. Ali modna priča i beauty priča nisu isto. SKIMS je briljirao jer je pronašao prazninu na tržištu: shapewear koji je funkcionalan, moderan i inkluzivan. Kim je govorila o samopouzdanju, tijelu, ženstvenosti… Ljudi su proizvode kupili jer su osjećali da im prodaje rješenje, ne samo proizvod. U beauty industriji, to je izostalo. KKW Beauty i SKKN by Kim nikada nisu imali prepoznatljivu poruku. Brendovi su se prebrzo mijenjali, rebrendirali, zatvarali. Potrošači su se pogubili u brzim pivotima i beskonačnim lansiranjima koja su zvučala više kao poslovni projekt nego kao strast. A u beauty svijetu, koji se temelji na emocijama, ritualima i osobnoj vezi s proizvodom, to može biti pogubno.
Postoji i problem cijene. Luksuzna pozicija SKKN by Kim brenda bila je nelogična u vremenu kada se potrošači okreću učinkovitosti, transparentnosti i pristupačnosti. Kim je ponudila formulu koja se činila “lijepom” na Instagramu, ali nije stvorila želju ni povjerenje. A kako to često biva, kad brend ne izazove osjećaj potrebe, on jednostavno nestane.
Sada se, dakle, vraća pod sigurnu zaštitu svog uspješnog brenda – SKIMS Beauty. I to ima smisla: SKIMS je postao lifestyle simbol, a ako postoji mjesto gdje Kim može “ugurati” beauty liniju, to je ovdje. Ipak, ostaje pitanje – može li Kim naučiti lekciju? Može li ovaj put stvoriti brend koji ima “dušu” i povezati ga s publikom, a ne samo prepoznatljivo lice?
U modnom svijetu, Kim Kardashian ima nepogrešiv instinkt. Zna prepoznati trenutak, osjetiti tržište i stvoriti proizvod koji postaje dio kulture. U beauty svijetu, međutim, još uvijek traži svoj odraz. Svaki njezin pokušaj do sada bio je velik, ali nekako bez onog “x faktora” koji je doveo SKIMS do vrha. Možda je ovaj novi početak upravo prilika da to promijeni i napokon spoji iskustvo, estetiku i emociju u liniju koja će doista odražavati ono što je Kim oduvijek bila – žena koja postavlja trendove, a ne samo prati iste. Bit će, međutim, itekako zanimljivo vidjeti što nam to Kim sprema ovaj put.
Foto: Instagram (@skkn)