

Ako postoji mjesto koje spaja savršena peciva i croissante, bezbrižan dizajn i atmosferu koja izgleda kao da je proizašla iz romantične komedije, to je Jolene Bakery.
Ova londonska pekarnica i restoran već godinama osvaja srca lokalaca i turista, ali njezina priča ne počinje s hranom, počinje s logotipom. Ručno ispisan natpisom „JOLENE” izgleda kao da ga je nacrtalo dijete, a zapravo je pažljivo osmišljen od strane poznatog Studio Frith.
Pekarnica Jolene
Jolene danas ima četiri lokacije diljem Londona; u Newington Greenu, Hornsey Roadu, Shoreditchu (Redchurch Street) i Peckhamu. Svaka od njih odiše istim prepoznatljivim duhom: minimalistički prostori, topli tonovi drva, miris svježeg kruha i otvorena kuhinja koja otkriva cijeli proces pripreme.
Pekarnice su dnevna utočišta s odličnom kavom, kruhom i pecivima, dok restorani u večernjim satima nude sezonske jelovnike temeljene na svježim, lokalnim sastojcima i vlastitom mljevenom brašnu.
Pekarnica ili concept store?
Ono što Jolene razlikuje od drugih londonskih mjesta nije samo hrana, nego njena estetika. Vizualni identitet je svjestan kontrast svijetu previše ispoliranih brendova. Logo djeluje nesavršeno, pomalo neuredno, ali upravo u tome leži njegova snaga – prenosi osjećaj iskrenosti, spontanosti i ručnog rada. Taj rukopisni natpis pojavljuje se svuda; na papirnatim vrećicama, menijima, zidovima i, što je posebno zanimljivo, na merchu. Da, Jolene ima svoj merch, i izgleda genijalno. U ponudi su majice, torbe, kape. čarape, ručnici, boce za vodu i pregače, sve s prepoznatljivim ručno pisanim logotipom.
Paleta boja ostaje vjerna brendu, krem, bijela, crna i sivi tonovi, s ponekim detaljem u jarko plavoj ili crvenoj, koji unose dozu razigranosti. Sve izgleda kao da ste ga pronašli u nekom dizajnerskom concept storeu, a ne u pekarnici – što je i dio čara.
Sve ove komponente – logotip, interijer, ambalaža i merch, zajedno stvaraju prepoznatljiv vizualni identitet koji odražava filozofiju Jolene. Ovaj identitet ne samo da privlači pažnju, već također stvara osjećaj povezanosti i povjerenja među kupcima. Jolene je primjer kako dosljedan i promišljen dizajn može postati snažan alat u stvaranju brenda koji je prepoznatljiv i voljen.
A da nije sve u dizajnu – o kvaliteti hrane govori i činjenica da su svrstani u Michelinov vodič. Ako nas pitate, sasvim dovoljno razloga da ih posjetimo prvom prilikom!
Foto: Instagram, Jolene Bakery