Tjedan mode u New Yorku: COS je na dobrom putu da izađe iz sfere high street mode i prijeđe u luksuz
Tjedan mode u New Yorku: COS je na dobrom putu da izađe iz sfere high street mode i prijeđe u luksuz

Tjedan mode u New Yorku: COS je na dobrom putu da izađe iz sfere high street mode i prijeđe u luksuz

Povodom početka modnog maratona, koji službeno kreće u New Yorku 11. rujna, odmah ćemo uputiti jedan disclaimer. Tjedan mode u New Yorku je, uobičajeno, “najdosadniji”. Drugim riječima, američki dizajneri i modne kuće svake sezone predstave dobre kolekcije, ali prava moda se događa u Europi. Čak i London malo kaska za Parizom i Milanom. Amerikanci igraju na provjereni stil, zaradu i komercijalnost. Recimo, kolekcije s newyorških pista ćete obožavati, a o kolekcijama s pariških pista ćete sanjati.

COS gradi svoj put prema luksuzu

COS je već dugo poznat kao najsofisticiraniji član H&M obitelji, brend koji je od samog početka igrao na kartu minimalizma, čistih linija i bezvremenskog dizajna. No, dok su ga donedavno svrstavali u kategoriju high street brendova, posljednjih sezona COS polako, ali sigurno, gradi svoj izlazak iz te sfere i sve više ulazi u teritorij luksuznih modnih kuća.

Kolekcija je klasični COS-ov potpis, komadi su nosivi, praktični – nema tu nekog wow efekta ili novog pogleda. Kod COS-a je bitnije pričati o tome kako je uspio promijeniti percepciju javnosti – od jednog high street giganta uspješno gradi put prema luksuznim. Promjena se vidi na nekoliko razina. Kolekcije više ne prate logiku brze mode, već se koncipiraju poput pažljivo kuriranih modnih priča s naglaskom na kroj i kvalitetu materijala. COS i dalje prati trendove, ali ih reinterpretira na način bezvremenske estetike, isti koji podsjeća na luksuzne modne kuće. I Tjedan mode u New Yorku im odlično stoji.

COS
COS
COS
COS
COS
COS
COS

Khaite voli mračnu estetiku – ali sa stilom

Iako Khaite povezujemo sa ženstvenošću, elegancijom i neutralnim paletama, za svaki Tjedan mode, oni igraju na kartu moći i crne boje. Kao što su i u prošloj, tako su i u ovoj novoj Spring Summer 2026. kolekciji koketirali s kožom i crnoj bojom. Revija je bila u najmanju ruku atmosferična. Pista s pukotinama iz koje je izlazila magla i prvi izlazak modela u poprilično basic outfitu dalo je nagovijestiti da Khaite i ove sezone igra na klasiku – ali interpetiranu na svoj način.

Kod Khaite je stvar u detaljima. Dizajnerica i osnivačica kuće, Cate Holstein, majstorski balansira kontrast: Struktura nasuprot fluidnosti, maskulina energija nasuprot ranjivosti. Nijedan komad nije prenapadan, ali ima stav. Khaite je opasan igrač kada pričamo o garderobi koja nije sezonska, već dugoročno nosiva i aktualna – a da apsolutno nijedan komad nije dosadan.

Khaite
Khaite
Khaite
Khaite
Khaite
Khaite
Khaite
Khaite
Khaite

Nakon kolekcije Michaela Korsa, kupujemo jednosmjernu kartu za safari resort

Dok Korsa poznajemo kao dizajnera koji ima oko za glamurozne i seksipilne kolekcije, pogotovo one ranije iz doba prije pandemije, ova najnovija naglašava smirenost, fluidnost i prirodne tonove. Nježne nijanse pudera, tople i zemljane boje te raskošna bijela zajedno tvore paletu koja naglašava bezvremenost i lakoću nošenja. Kolekcija, kao i sama revija vrlo su opuštene, ali elegantne. One su senzualne, a ne seksi. Primjetit ćete to i u odabiru modela – žene svih dobi, svih veličina, i riječ koju danas gotovo nitko više ne koristi: Sofisticirano. To nije ružna riječ, kaže Michael Kors. Ovom kolekcijom Kors na neki način “oslobađa” žene, vadi ih iz ustaljenih formi i silueta i “baca” u divlje zemlje, zove ju da putuje svijetom…

Očito je da je Michael crpio inspiraciju iz putovanja, a Siciliju navodi kao najbitniju. Ipak, mi ove outfite vidimo u nekom safari resortu ili tržnici u Maroku.

Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors
Michael Kors

Collina Strada – buntovna strana njujorške scene

Najzanimljivija njujorška revija definitivno je bila ona od brenda Collina Strada. Najzanimljivija kada pričamo o konceptu, ali i o lokaciji. Na društvenim mrežama su već krenule objave kako je brend apsolutno odnio pobjedu kada je u pitanju lokacija revije. Revija je održana East River Piersu 6 pred kulisom koja je uključivala čitavu flotu brodova i brodića. Cijela kolekcija je dobila spektakularan scenski prizor kada je, točno pred kraj revije, sunce krenulo zalaziti iza Kipa slobode.

Što se tiče koncepta, modeli su izlazili u paru, jedan u svijetom, a drugi u tamnom outfitu – pozitiv i negativ. Outfiti parova su bili gotovo pa identični, a svijetlom i tamnom verzijom se referira na stanje u svijetu. Tamni outift predstavlja, nažalost, trenutno stanje. Svijetla verzija outfita bi se mogla opisati u jednoj rečenici: Nada umire posljednja. Iako je bilo 24 izlaza, pomnožite to s dva i dobijete ukupnu kolekciju od 48 outfita. Za Hillary Taymour, osnivačicu i kreativnu snagu brenda, ova kolekcija je bila izazov. Naime, osim što je isporučila dva ista outfita, ali u pozitivu i negativu, i modeli koji su bili u paru su morali imati istu tjelesnu građu.

Modna scena već odavno Hillary zove kraljicom chic reciklaže i održivosti. Nije baš svačiji cup of tea, ali ako ste se ikada pitali kako izgleda buntovna strana njujorške mode, to je Collina Strada.

Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada
Collina Strada

Ralph Lauren je predstavio novu kolekciju dan ranije

Odnosno, dan prije službenog početka Tjedna mode. Simbolično – kralj američke mode i otac preppy stila, kako mu često tepaju, otvorio je Tjedan mode u New Yorku. Za razliku od Laurenovih prepoznatljivih “Polo” trenutaka i američkog preppy šarma, ovdje je naglasak na modernoj sofisticiranosti i eleganciji. Ipak, kolekcija i ovog puta nije bježala od klasičnih kodova – bijela košulja, suknja na preklop, strukirani blejzeri, sve je reinterpretirano s dozom effortlessly chica. I sam dizajner je ovu kolekciju opisao kao “minimalističku s notom nježnosti”.

Ralph Lauren
Ralph Lauren
Ralph Lauren
Ralph Lauren
Ralph Lauren
Ralph Lauren
Ralph Lauren

Kako i inače biva s američkim dizajnerima, nema tu neke nove priče ili vizije. Ako ćemo biti brutalno iskreni, odjeća može proći i pod estetiku COS-a ili Massimo Duttija. Dizajner se držao svoje estetike, odjeća je predivna, nosiva i elegantna, ali što smo out of ordinary vidjeli? Voluminozne šešire? Fluide haljine? Prugice? Ralph Lauren zna što njegova publika voli i to isporuči. Nosili bismo sve, opsjednuti nismo ničime. Ovo je za sve dobrostojeće žene koje vole američku modu, djeca im imaju tri (dugačka) imena, a one i njihove obitelji žive između Wall Streeta i Hamptonsa.

Naravno, Tjedni mode su it mjesto za celebritije, mlade pjevačke i glumačke nade, influencere… Ipak, za ime poput Ralph Laurena okupila se A lista, tako da su u prvim redovima sjedili Priyanka Chopra s mužem Nickom Jonasom, Jessica Chastain i Naomi Watts.

Naomi Watts
Naomi Watts
Jessica Chastain
Jessica Chastain
Priyanka Chopra i Nick Jonas
Priyanka Chopra i Nick Jonas

Foto: Profimedia, Launchmetrics, Instagram

Učitati još
Zatvori