Modni intervju: eNVy room nam je otvorio vrata novog showrooma na Kaptolu te otkrio sve o skoroj reviji
Modni intervju: eNVy room nam je otvorio vrata novog showrooma na Kaptolu te otkrio sve o skoroj reviji

Modni intervju: eNVy room nam je otvorio vrata novog showrooma na Kaptolu te otkrio sve o skoroj reviji

Kada govorimo o hrvatskoj modi, jedno je ime koje uvijek iskoči među prvima – eNVy room. Već više od dvadeset godina ovaj dizajnerski dvojac pomiče granice domaće scene, a njihove vjenčanice i couture kreacije nose i mladenke i domaće zvijezde. Ove jeseni domaći brend eNVy room ima posebno uzbudljiv period: otvaranje novog showrooma na Kaptolu donijelo je svježu energiju i novu adresu na kojoj će brojne klijentice pronaći svoje dream komade. Showroom je još uvijek u procesu dovršavanja, no već sada izgleda impresivno, a mi vam kroz fotografije donosimo prvi pogled u prostor koji će zasigurno postati jedna od najpoželjnijih modnih adresa u Zagrebu.

Istovremeno, eNVy room se priprema i za veliku modnu reviju koja će se održati u Muzeju suvremene umjetnosti. Kako izgleda proces stvaranja nove kolekcije, što nas očekuje na pisti i kakvi su im planovi za budućnost, otkrili su nam upravo oni – Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, kreativna snaga iza brenda.

Ako želite zaviriti iza kulisa jednog od naših najpoznatijih hrvatskih brendova, nastavite čitati jer donosimo veliki modni intervju s eNVy room dvojcem.

envy room intervju
  • Vaš brend eNVy room je nastao 2004. Što vas je motiviralo da zajedno kreirate modni brend?

Na početku je to bio spoj ljubavi prema modi i želje da se izrazimo, ali i ozbiljna poslovna odluka. Imali smo ambiciju napraviti brend koji će trajati. Bila je 2004., bez društvenih mreža, modna scena se tek razvijala i to su bili sami počeci modnih tjedana u Hrvatskoj. Upravo zato smo htjeli stvoriti nešto svoje i pokazati da i ovdje moda može postojati na ozbiljan način. Odmah smo kliknuli, shvatili da se super nadopunjujemo – i poslovno i kreativno. Bilo je teško, radili smo paralelno i druge poslove da bismo mogli financirati materijale i prve kolekcije. Ta upornost i zajednička energija gurala nas je naprijed.

Danas s odmakom vidimo da je upravo ta kombinacija strasti i odlučnosti bila ključna za sve što je uslijedilo.

envy room intervju
envy room intervju
  • Koji brend ili dizajner vam je bio inspiracija za pokretanje vlastitog brenda?

Mi smo odrasli devedesetih, u vrijeme supermodela i velikih revija, kada je moda izgledala spektakularno i gotovo nestvarno. To je bilo razdoblje koje nas je oblikovalo i kojem smo se divili. Ali kada je riječ o pokretanju brenda, to nije došlo zato što nas je inspirirao neki određeni dizajner ili modna kuća. Naše polazište bilo je drukčije – krenuli smo u trenutku kada se domaća modna scena tek počela razvijati i kada gotovo da nije postojala nikakva infrastruktura. Sve smo radili sami, od nule, oslanjajući se isključivo na vlastiti rad i vjeru u ono što radimo.

Najviše nas je vodila kombinacija ljubavi prema modi, želje da se izrazimo i potrebe da izgradimo nešto svoje. I možda je baš ta činjenica, da nismo imali gotov predložak ili formulu koju bismo slijedili, ono što nas je potaknulo da od početka gradimo vlastiti put i razvijemo estetiku koja je postala prepoznatljiva.

  • Kako biste u samo 3 riječi opisali eNVy room estetiku?

Senzualna, kontrastna i arhitektonska. Te tri riječi možda najbolje sažimaju ono što radimo već više od dva desetljeća. Senzualna jer je ženstvenost nit koja povezuje sve naše kolekcije, kontrastna jer stalno spajamo suprotnosti poput strogog i nježnog, discipline i slobode, glamura i jednostavnosti, i arhitektonska jer je naš dizajn uvijek oslonjen na jasnu konstrukciju i čiste forme.

envy room intervju
  • Tko je eNVy room žena danas? Možete ju opisati u par rečenica?

Ona je sofisticirana u načinu na koji se nosi i intuitivna u onome što bira. Moda joj nije maska, nego sredstvo da izrazi tko je. Zato eNVy room žena nikada nije samo jedna – svaki put je drugačija, a ipak uvijek vjerna sebi.

Nama je posebno važno vidjeti kako naša moda živi izvan piste – kako je žene različitih godina i tijela nose na svoj način. Biraju nas za velike životne trenutke, ali i za one osobne, poput poklona samoj sebi u kojem prepoznaju vrijednost i emociju. Upravo u toj raznolikosti prepoznajemo istinsku snagu eNVy room žene.

  • Bili ste prvi hrvatski dizajneri koji su ciljano kreirali kolekciju vjenčanica. Kako se rodila ta ideja i zašto ste baš vi krenuli u tom smjeru?

Ideja se rodila vrlo prirodno, više iz intuicije nego iz neke velike kalkulacije. Osjećali smo da tadašnjem tržištu nedostaje vjenčanica koje su lagane, pročišćene i udobne, u kojima žena može izgledati glamurozno, a opet nesputano provesti cijelu noć. U to vrijeme dominirali su klasični, teški i često prenakićeni modeli, a nama se činilo da je trenutak da ponudimo nešto potpuno drugačije.

Željeli smo kolekciju koja će odražavati naš rukopis. Jasne linije, mjeru između glamura i jednostavnosti, estetiku koja je moderna, ali i bezvremenska. Ono što je tada bilo gotovo revolucionarno jest da su te vjenčanice bile izrađene po mjeri, a prodajne cijene bile su usporedive s tadašnjim najmom u salonima. Na taj smo način otvorili vrata brojnim mladenkama koje su mislile da je couture haljina nedostižna.

Možda je baš zato bilo logično da to napravimo upravo mi – jer smo uvijek voljeli spajati modu s realnim životom i pokazati da vrhunski dizajn ne mora biti rezerviran za nekolicinu. S vremenskim odmakom, jasno nam je da je to bila prekretnica, ne samo za nas nego i za domaću scenu, jer je otvorila prostor i drugima da uđu u bridal segment.

envy room intervju
  • Nakon skoro dva desetljeća djelovanja, kako biste opisali evoluciju eNVy room stila. Što je ostalo isto, a što se promijenilo?

Naš stil se tijekom godina mijenjao i sazrijevao, ali uvijek s jasnim kontinuitetom. Od samih početaka ostali su prisutni elementi po kojima nas ljudi prepoznaju. Arhitektonske siluete, skulpturalni korzeti, igra kontrasta između strogoće i senzualnosti. To je naš DNK i on je uvijek tu, bez obzira na sezonu ili trend.

Ono što se mijenjalo kroz vrijeme jest način na koji te elemente tumačimo. Danas radimo pročišćenije, suvremenije krojeve, hrabrije eksperimente s dekonstrukcijom i tailoringom, dok su rane kolekcije imale više naglašenu romantiku i dekorativnosti. Naučili smo da moda mora odražavati i duh vremena. Ne pratimo slijepo trendove, ali osluškujemo što se događa oko nas i prevodimo to u naš senzibilitet.

Evolucija našeg stila prirodna je posljedica vremena i iskustva. Svaka kolekcija odražava trenutak u kojem nastaje i naše tadašnje preokupacije, ali uvijek kroz prizmu prepoznatljivog rukopisa. Najvažnije nam je da se u promjenama vidi dosljednost – da se estetika razvija, ali ostaje jasna i autentična.

envy room intervju
  • Koja je vaša omiljena vjenčanica ili kreacija koju ste dizajnirali u svim godinama rada?

Ako moramo izdvojiti samo jednu, onda bi to bila naša kaskadna vjenčanica iz kolekcije 2018. – s višeslojnim volanima od organze i arhitektonskim korzetom. Ona je kroz godine postala naš apsolutni bestseller i svojevrsna ikona brenda. Svake sezone je iznova reinterpretiramo, mijenjajući materijale, teksture ili proporcije, a i dalje ostaje vjerna našem rukopisu.

No jednako važnima smatramo i kreacije koje smo radili za posebne ljude i posebne trenutke. Kostimi za Jelenu Rozgu i njezine plesače za turneju, haljina za Oscara koju je nosila Lara Nekić, haljina za Eurosong koju je nosila Franka Batelić, kao i mnoge druge suradnje. Sve su to trenuci koje pamtimo s jednakim ponosom. U konačnici, svaka haljina ili odijelo koje stvaramo za naše mladenke i klijentice imaju jednaku vrijednost, jer postaju dio njihovih važnih priča.

Zato bismo rekli da nemamo samo jednu omiljenu kreaciju. Svaka koja je napravljena za stvarne ljude i njihove posebne trenutke za nas nosi jednaku emotivnu težinu.

envy room intervju
envy room intervju
  • Nedavno ste otvorili trgovinu na Kaptolu. Što vas je inspiriralo da svoj modni potpis premjestite u taj dio Zagreba i što ta lokacija za vas simbolizira?

Najveća prednost nam je što nam je prostor na svega nekoliko minuta od doma. U Zagrebu su gužve postale dio svakodnevice i upravo to što na putu do posla ne gubimo sate u prometu za nas je ogroman plus. To nam je pojednostavilo svakodnevicu i unijelo jednu novu lakoću u radni ritam.

Nova Ves ima i posebnu atmosferu. Iako ste praktički u samom centru, osjećaj je mirniji, intimniji, gotovo kvartovski. Taj balans između života u gradu i osjećaja male zajednice bio nam je iznimno privlačan.

Prostor smo pronašli u pravom trenutku i zaljubili se na prvu. Kvadraturom je bio baš ono što smo tražili – dovoljno velik da u njemu objedinimo sve segmente našeg poslovanja, ali i dovoljno skladan da ga možemo prilagoditi svojim potrebama. Osmislili smo ga tako da svaki dio funkcionira zajedno, a klijentice imaju privatnost i intiman doživljaj kad dođu.

envy room intervju
  • Kako se koncept vaše nove trgovine razlikuje od dosadašnjeg showrooma? Postoji li neka nova filozofija prostora koju želite prenijeti kupcima?

Prije smo radili u velikom i prostranom showroomu, ali nam je atelijer bio dislociran na drugoj adresi. To je funkcioniralo, ali otežavalo svakodnevnu komunikaciju i usporavalo procese. Novi prostor na Novoj Vesi donio je veliku promjenu. Sada su showroom, atelijer i ured na jednom mjestu, što nam omogućuje da puno brže reagiramo i lakše funkcioniramo kao tim.

Taj koncept objedinjavanja svega pod jednim krovom odrazio se i na filozofiju prostora. Željeli smo da bude prostran i funkcionalan, ali i intiman – tako da svaka klijentica ima potpunu privatnost i dojam da je prostor samo njezin u trenutku posjeta. Atmosfera je sofisticirana, ali nenametljiva: prostor nije sam sebi svrha, nego naglašava odjeću i iskustvo.

Za naše klijentice dodatna je prednost i to što se nalazimo u sklopu shopping centra – imaju parking, a u blizini im je sve potrebno: od supermarketa i restorana do kafića i drugih sadržaja. Uostalom, i vi iz Journala ste nam sada susjedi, pa se cijeli kvart doima kao jedan mali community u kojem se posao i svakodnevica prirodno isprepliću.

Na kraju, rekli bismo da je nova lokacija donijela upravo ono što nam je trebalo. Sve nam je bliže, jednostavnije i prirodnije, baš onako kako zamišljamo dom brenda.

envy room intervju
envy room intervju
  • Za par dana imate modnu reviju, možete li nam otkriti nešto više o njoj? Koja je inspiracija iza nje, tema, lokacija..?

Revija će se održati 11. rujna u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, u takozvanom „black box“ prostoru. Upravo taj prostor diktirao je i atmosferu cijelog događaja – mračnu, intenzivnu i fokusiranu, gotovo kazališnu, u kojoj odjeća postaje glavni protagonist. Lokacija nam je bila savršen okvir jer simbolizira suvremenost, ali i otvorenost prema novim umjetničkim pristupima, što je u skladu s onim što želimo postići ovom kolekcijom.

Inspiracija iza kolekcije jesen–zima 2025. leži u kontrastima koji čine samu srž eNVy room estetike. S jedne strane su dekonstruirani blejzeri pretvoreni u bomber siluete s gumiranim detaljima i sportskim kodovima, a izvedeni i u transparentnim tkaninama poput organze i jacquarda. S druge strane su monumentalne haljine, arhitektonske i senzualne, s visokim prorezima i slojevitim volumenima. Taj dijalog između „oklopa i igre“ pretvara kolekciju u vizualnu instalaciju koja nadilazi samu odjeću.

envy room intervju
envy room intervju
  • Načuli smo da će na vašoj modnoj reviji, osim vas, svoje kreacije predstavljati i mladi dizajneri s TTF-a? Možete nam reći nešto više o eNVision projektu?

Da, ove godine u sklopu revije predstavljamo i projekt eNVision, koji nam je posebno drag. Nastao je u suradnji s Tekstilno-tehnološkim fakultetom i profesoricom Jasminkom Končić. Ideja je bila otvoriti naš arhiv vjenčanica i prepustiti ga studentima da ga reinterpretiraju kroz vlastitu estetiku i viziju.

Rezultati su iznimno raznoliki. Od nosivih prêt-à-porter rješenja do potpuno avangardnih koncepata i upravo u toj različitosti leži vrijednost projekta. Nama je bilo važno pokazati da brend s gotovo dvadeset godina povijesti može dati svoj arhiv u ruke mladima bez ograničenja i bez straha, kako bi se otvorio prostor za dijalog između prošlosti i budućnosti, iskustva i novih ideja.

Najviše nas je impresioniralo koliko su studenti ozbiljno pristupili zadatku i koliko se u njihovim radovima jasno vidi osobni rukopis. Njihove će kreacije biti predstavljene paralelno s našom revijom, i vjerujemo da će publici ponuditi sasvim novu perspektivu na to kako se eNVy room estetika može čitati kroz oči nove generacije.

envy room intervju
  • Kako se osjećate dok pripremate modnu reviju? S obzirom na dugogodišnje iskustvo, što svaki put iznova izaziva najviše uzbuđenja (ili treme)?

I nakon svih ovih godina, svaka revija izgleda kao da nam je prva. Kombinacija euforije, adrenalina i blage panike. Taman kada pomislimo da smo sve iskusili i da više nema razloga za nervozu, dogodi se trenutak u kojem shvatimo da smo opet na istoj točki: ne spavamo, trčimo između fittinga i proba i razmišljamo hoće li sve na kraju sjesti kako treba.

Najviše nas uzbuđuje onaj trenutak kada odjeća oživi na pisti – kad se modeli pokrenu, svjetla zasvijetle i glazba podigne atmosferu. To je trenutak zbog kojeg zaboravimo sav stres, barem na tih dvadesetak minuta.

A trema? Ona je uvijek tu, ali u nekoj zdravoj dozi. Iskreno, kad bi nestala, vjerojatno bismo se trebali zabrinuti. Možda je upravo ta kombinacija straha i uzbuđenja ono što ovaj posao čini toliko zaraznim – i razlog zašto se, unatoč svemu, iznova vraćamo istom „ludilu“.

envy room intervju
  • Planirate li predstaviti neki novi segment kolekcije – poput obuće, torba ili modnih dodataka?

Ne, barem ne u ovom trenutku. Naš fokus ostaje na onome što najbolje radimo i gdje se osjećamo najautentičnije – na odjeći. Moda je za nas prvenstveno igra silueta, konstrukcije i materijala, i tu želimo nastaviti graditi svoj izraz.

Naravno, uvijek postoji mogućnost da jednog dana istražimo i druge segmente, ali to bi moralo doći prirodno i organski, u trenutku kada bismo osjetili da imamo nešto novo i vrijedno za ponuditi. Do tada ostajemo vjerni odjeći kao našem glavnom jeziku.

  • Kako vidite budućnost brenda u sljedećih 5 do 10 godina. Planirate li proširenje, međunarodnu suradnju, možda neku novu kategoriju?

Naš fokus i dalje ostaje na kreiranju odjeće i kolekcija koje nose naš prepoznatljivi rukopis. U sljedećih nekoliko godina želimo dodatno učvrstiti poziciju brenda na domaćem tržištu i nastaviti graditi povjerenje s našim klijenticama, jer nam je najvažnije da one u našim kreacijama pronalaze vrijednost i emociju.

Što se tiče širenja, ono što nam je najvažnije jest da sve ide prirodno i organski. Već sada imamo klijentice koje dolaze izvan Hrvatske, ali to nije nešto što planiramo forsirati, nego nešto što će se događati kao posljedica našeg rada. Umjesto da jurimo za brojkama, važno nam je da brend raste održivo i u smjeru koji nam je blizak.

Ne planiramo nove kategorije poput torbi ili obuće, barem ne zasad, jer vjerujemo da je odjeća i dalje naš najjači izraz. Više nas zanima kako kroz nove projekte, suradnje i događaje možemo obogatiti iskustvo koje nudimo. Ako u sljedećih 5 do 10 godina uspijemo ostati dosljedni sebi, a istovremeno otvarati prostor za nove ideje i načine komunikacije, smatrat ćemo to velikim uspjehom.

envy room intervju
envy room intervju
  • Da možete izabrati jednu slavnu osobu koju želite vidjeti u svojim kreacijama, koja bi to osoba bila?

Mi nikada nismo imali tu vrstu maštanja o tome tko bi trebao nositi naše kreacije. Naravno, uvijek je lijepo kada poznata osoba odjene nešto naše i kada se to vidi na velikoj sceni, ali na takve stvari gledamo prvenstveno kao na odličnu poslovnu i PR priliku. U današnje vrijeme riječ je o ljudima s ogromnim brojem pratitelja čiji svaki izbor postaje globalno vidljiv i komentiran, i jasno je da takva situacija brendu donosi veliku pažnju.

Nama je, međutim, jednako, ako ne i važnije, vidjeti naše kreacije na stvarnim ženama. Od mladenki koje ih biraju za svoj veliki dan, do žena koje odluče počastiti same sebe posebnim komadom u kojem vide vrijednost i emociju. To su trenuci u kojima se zapravo potvrđuje smisao svega što radimo.

Zato se ne zanosimo maštanjima, nego na stvari gledamo realno – kao na prirodan dio posla i mogućnost da se brend približi široj publici, ali uvijek s nogama čvrsto na zemlji i fokusom na ono što nam je najvažnije: stvarne žene koje nose našu odjeću.

envy room intervju
  • Da imate priliku surađivati s bilo kojim svjetskim brendom, koji brend bi to bio?

Najviše nas vesele suradnje koje nisu strogo vezane uz modu. Primjer za to je aktualna suradnja s automobilskim brendovima OMODA & JAECOO koji su ujedno naši partneri na nadolazećoj reviji i izložbi. Osmislili smo capsule kolekciju koja uključuje T-shirt, kapu, tote bag i putnu šalicu za kavu. Ta suradnja nam je pokazala koliko moda može biti zanimljiva kada se spoji s potpuno drugim svijetom. Automobil i haljina na prvi pogled nemaju ništa zajedničko, ali zapravo dijele iste vrijednosti – oblik, estetiku i emociju koju pobuđuju kod ljudi.

Nama je posebno inspirativno kada se na taj način otvori nova priča. To su projekti koji nas izvlače iz svakodnevnog posla i stavljaju naš rad u neočekivani kontekst. Takve suradnje omogućuju nam da razmišljamo drugačije, da vidimo kako naš dizajn funkcionira izvan pisti i showrooma, i da ljudima ponudimo nešto više od same odjeće.

Zato bismo voljeli nastaviti u tom smjeru – raditi suradnje koje možda nisu očite na prvu, ali upravo zato imaju najveći potencijal da budu posebne i nezaboravne.

envy room intervju
Učitati još
Zatvori