

Na Danima komunikacija proglašeni su pobjednici nagrade Effie Awards Croatia, koja slavi učinkovitost marketinške komunikacije. Statue su dodijeljene najboljim agencijama i oglašivačima za izvanredno tržišno komuniciranje u segmentima kreativnosti, strategije i postignutih tržišnih rezultata tijekom protekle godine. Dobitnik Grand Prixa i nositelj zlatne nagrade Effie Awards Croatia 2025 jest Zagrebačka pivovara s agencijom BBDO Zagreb za projekt Budi hrabar, budi zdrav u suradnji sa strateškim partnerima 404 / MYTY, OMD Media i Croatia poliklinikom.

Zlatna nagrada
Uz pobjednički projekt, nositelji zlatne nagrade Effie Awards Croatia 2025 jesu:
- Podravka s agencijom Bruketa&Žinić&Grey i strateškim partnerima OMD Media i Enterwell za projekt SVE IMA BOLJI OKUS S VEGETOM u kategoriji Hrana
- Konzum plus i ZOO agencija sa strateškim partnerima TCC Global i REAL GRUPA za projekt Mali veliki talenti 2 u kategoriji Maloprodaja (Retail) i e-trgovina
- Zagrebačka pivovara i BBDO Zagreb sa strateškim partnerima 404 / MYTY, OMD Media i Croatia poliklinika za projekt Budi hrabar, budi zdrav u kategoriji Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor)
- te A1 i BBDO Zagreb u suradnji s REAL GRUPA i Leo Burnett Belgrade za projekt Mreža najvažnijih influencera u kategoriji Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor).
Srebrna i brončana nagrada
Srebrnu nagradu osvojili su:
- Domaće u glavnoj ulozi klijenta Podravka i ZOO agencija sa strateškim partnerom OMD Media u kategoriji Hrana
- FANT NEPOGREŠIVO FANTASTIČAN klijenta Podravka s primarnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey uz suradnike OMD Media, Enterwell i Seekandhit u kategoriji Hrana
- Juhuuuu za Podravka juhu! klijenta Podravka i agencija PINK MOON sa strateškim partnerima Omnicom Media Group i Producenti u kategoriji Hrana
- SVAŠTA NEŠTO TISAK klijenta TISAK plus sa PINK MOON i partnerima STUDIO NEXUS, Producenti i Studio Goreta u kategoriji Maloprodaja (Retail) i e-trgovina.
Dodijeljene su i brončane nagrade:
- klijentu Zagrebačka pivovara i agenciji BBDO Zagreb te strateškim partnerima 404 / MYTY, OMD Media i Croatia poliklinika za projekt Budi hrabar, budi zdrav u kategoriji Pića
- Jamnici i agenciji McCann Zagreb te partnerima STUDIO NEXUS za projekt Osjeti svoje ja u kategoriji Pića
- STUDENA GUC GUC klijenta Studenac sa Imago Ogilvy i partnerima Riba ribi grize rep, Drap i Ascanius Media u kategoriji Dugoročna učinkovitost
- u kategoriji Dugoročna učinkovitost broncu su osvojili LAQO by Croatia osiguranje i Bruketa&Žinić&Grey sa strateškim partnerom MPR Millenium promocija za projekt Učinkoviti Pavle Pauq
- u kategoriji Dugoročna učinkovitost broncu je osvojio projekt Uplift klijenta Mastercard i agencije Val grupa komunikacije sa strateškim partnerima Algebra, dentsu Croatia, Improve
- Marodi i Bruketa&Žinić&Grey sa strateškim partnerima Komunikacijski laboratorij i Cerovski Print Boutique broncu su osvojili za projekt Priča koja vrijedi svakog slova u kategoriji Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor).

Tko je bio žiri?
Za selekciju najkvalitetnijih projekata zaslužan je stručni žiri koji su, uz predsjednicu žirija Kristinu Hustić (PIK Vrbovec), žiri će sačinjavati još 30 stručnjaka i stručnjakinja: Iva Ančić (A1 Hrvatska), Majda Babić (Nielsen), Ela Barić (Radenska Adriatic), Kristina Bocak Gojun (Podravka), Vice Božić (GoAds), Josip Buzov (Imago Ogilvy), Dunja Delić (Konzum), Helena Erceg (Improve), Maja Eškinja (Plodine), Petra Gajica (PINK MOON), Anamarija Horaček (MMB Media Agentur), Marija Jakeljić (BrownFox), Zrinka Jugec (Addiko Bank AG), Iva Kaligarić (Señor), Nada Kaurin Knežević (Sveučilište Algebra Bernays), Ana Končić Šebek (Prima namještaj), Željka Martinović (Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri), Igor Mesarić (ZOO agencija), Irena Petek (Real grupa), Zvonimir Pelko (JGL), Tatjana Rajković (Kabinet 3C), Jelena Slade Šilović (Atlantic Grupa), Ivica Skočić (McCann Zagreb), Zvonimir Seki (Franck), Jasenka Talapko Blažević (BBDO Zagreb), Josip Tvrtković (Valicon), Vesna Vlahović Dašić (Co-brain), Tea Silvia Vlahović Mlakar (Bruketa&Žinić&Grey), Julijana Vrbanek (Pro media group) i Danijel Štih (GroupM).
Predsjednica žirija ovogodišnjega natjecanja Effie Kristina Hustić (PIK Vrbovec) poručila je: Velika mi je čast bila ove godine predsjedati žirijem Effie Awards Croatia i iz prve ruke svjedočiti iznimnoj razini kvalitete, stručnosti i strasti koju su prijavljene kampanje pokazale. Broj prijava i angažman svih sudionika jasan su pokazatelj da marketinška industrija u Hrvatskoj ne samo da napreduje već i postaje sve sofisticiranija u razumijevanju kako kreativnost mora biti snažno povezana s mjerljivim poslovnim rezultatima.
Okupljanje komunikacijske zajednice u izvrsnom raspoloženju uveličalo je proslavu najefikasnijih hrvatskih marketinških projekata i uz sjajno raspoloženje zatvorilo još jedno izdanje Dana komunikacija.
Više informacija o festivalu potražite na www.danikomunikacija.com.

Nagrada IdejeX
Pobjednici IdejeX, nacionalnog natjecanja u kreativnosti na kojem se već 15 godina uspješno natječu agencije sa svojim kreativnim idejama, proglašeni su 16. svibnja na pozornici Dana komunikacija u Rovinju. Među više od 200 prijavljenih projekata, titula agencije godine IdejeX pripala je agenciji Imago Ogilvy, nositelj Grand Prixa ovoga natjecanja agencija je Bruketa&Žinić&Grey, a oglašivačem godine na IdejiX proglašena je Podravka.
Među najbolje agencije IdejeX plasirali su se uz Imago Ogilvy redom i Bruketa&Žinić&Grey, Studio Sonda, BBDO Zagreb i Superstudio.
Na IdejiX već se godinama uspješno natječu kako velike tako i male agencije sa svojim kreativnim idejama i marketinškim projektima za koje mogu osvojiti zlatna, srebrna i brončana priznanja u četiri skupina kategorija – a ove godine iskazali su se sljedeći projekti, koje je najboljima proglasio stručni žiri ovogodišnjega natjecanja.
Best on market
U skupini kategorija Best on Market, u kojoj se nagrađuju najbolje ideje u 15 poslovnih kategorija, dobitnici su zlatne IdejeX Marodi i Bruketa&Žinić&Grey za projekt Priča koja vrijedi svakog slova u kategoriji Hrana; Zagrebačka Pivovara i BBDO Zagreb za projekt Budi hrabar, budi zdrav u kategoriji Alkoholna pića; Gradska knjižnica Poreč i Studio Sonda s projektom Booktiga – “Prihvati poziv” u kategoriji Turizam, kultura i slobodno vrijeme; INA i Imago Ogilvy s projektom INA – Bolje stati, nego zaspati u kategoriji Korporativne komunikacije.
U skupini kategorija Best on Market dobitnici su srebrnih nagrada IdejaX: Podravka i Šanavala s projektom Dolcela – Za izgled ne garantiramo u kategoriji Hrana; Studenac i Imago Ogilvy s projektom Javi se za *eks u kategoriji Bezalkoholna pića; Pipi beverages i I TO NIJE SVE! kreativna agencija za projekt Pipi Šugaman u kategoriji Bezalkoholna pića; Croatia osiguranje i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Hrvatska 2074.: Pogled u budućnost u kategoriji Financijske usluge, osiguranja i fintech; BIPA Hrvatska i I TO NIJE SVE! kreativna agencija za projekt #nepobjediva u kategoriji Maloprodaja; IKEA SEE i BBDO Zagreb s projektom HOLIDAY HEROES u kategoriji Kućanstvo; Mapei Croatia i Imago Ogilvy s projektom MAPEI – PRILIKA ZA ODLIJEPIT’ u kategoriji Kućanstvo; Hrvatski Crveni križ i Šanavala za projekt Djed Božićnjak ne postoji u kategoriji Razno.
Dobitnici su brončanih nagrada u skupini Best on Market: PIK Vrbovec i Imago Ogilvy s projektom Dođi za stol u kategoriji Hrana; Studenac i Imago Ogilvy s projektom Otkrij toplu vodu u kategoriji Bezalkoholna pića; TISAK plus i Pink Moon za projekt Svašta nešto Tisak! u kategoriji Maloprodaja; IKEA SEE i BBDO Zagreb s projektom #EuroVizijaDoma u kategoriji Kućanstvo; ENNA Grupa i Superstudio za projekt Hvale vrijedna u kategoriji Korporativne komunikacije; Salvus i McCann Zagreb s projektom Test disanja u kategoriji Tehnologija i elektronika; HNK Hajduk Split i Odjel Marketinga HNK Hajduk s. za projekt Od Hajduka nima draže u kategoriji Entertainment; Marketing Hrvatske pošte i Hrvatska pošta za projekt Dostavljamo Hrvatskoj u kategoriji Razno.

Best on chanel
Zlatno priznanje nagrade IdejeX u skupini Best in Channel, u kojoj se nagrađuju ideje u službi tržišne komunikacije koje briljiraju u pojedinim komunikacijskim kanalima, osvojili su: Zagrebačka Pivovara i BBDO Zagreb s projektom Budi hrabar, budi zdrav u kategoriji Najbolji TV spot & film; Marodi i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Priča koja vrijedi svakog slova u kategoriji Najbolji print (oglas, publikacija, plakat); Podravka i Šanavala s projektom Dolcela – Za izgled ne garantiramo u kategoriji Najbolji outdoor – OOH; INA i Imago Ogilvy s projektom INA – Bolje stati, nego zaspati u kategoriji Najbolji audio & radio; RAWINO i Studio Sonda s projektom RAWINO. Crafted by terroir u kategoriji Najbolja ambalaža – mala naklada; LEDO PLUS, FRIKOM i Studio Sonda s projektom King Cups u kategoriji Najbolja ambalaža – velika naklada; Studenac i Imago Ogilvy s projektom Javi se za *eks u kategoriji Najbolji digital – društvene mreže; INA i Imago Ogilvy s projektom INA – Bolje stati, nego zaspati u kategoriji Najbolji digital – kreativna upotreba tehnologije.
Srebrnu nagradu u Best in Channel skupini kategorija osvojili su: BIPA Hrvatska i I TO NIJE SVE! kreativna agencija s projektom #nepobjediva u kategoriji Najbolji TV spot & film; Podravka i BBDO Zagreb s projektom Kuhanje je strašno u kategoriji Najbolji TV spot & film; HNK Hajduk Split i Odjel Marketinga HNK Hajduk s. s projektom Od Hajduka nima draže u kategoriji Najbolji online video – dugi format; Gradska knjižnica Poreč i Studio Sonda s projektom Booktiga – “Prihvati poziv” – Oglas u kategoriji Najbolji print (oglas, publikacija, plakat); Gradska knjižnica Poreč i Studio Sonda s projektom Booktiga – “Prihvati poziv” – Plakat u kategoriji Najbolji outdoor – OOH; Mapei Croatia i Imago Ogilvy s projektom MAPEI – PRILIKA ZA ODLIJEPIT’ u kategoriji Najbolje iskustveno oglašavanje i događanja; Podravka i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Vegeta BIO – sve ima bolji okus s Vegetom u kategoriji Najbolja ambalaža – mala naklada; BoogieLab i Studio Senzacija s projektom BoogieLab Panettone pakiranje u kategoriji Najbolja ambalaža – velika naklada; IKEA SEE i BBDO Zagreb s projektom #EuroVizijaDoma u kategoriji Najbolji digital – društvene mreže; Podravka i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Vegeta prsten u kategoriji Najbolji digital – društvene mreže; Atlantic Grupa i 101 inovativni marketing s projektom Barcaffé gatanje AI u kategoriji Najbolji digital – kreativna upotreba tehnologije; Gradska knjižnica Poreč i Studio Sonda s projektom Booktiga – “Prihvati poziv” u kategoriji Najbolji digital – kreativna upotreba tehnologije.
Brončane nagrade IdejaX u skupini Best in Channel osvojili su: Podravka i Šanavala s projektom Dolcela – Za izgled ne garantiramo u kategoriji Najbolji TV spot & film; PIK Vrbovec i Imago Ogilvy s projektom Dođi za stol u kategoriji Najbolji TV spot & film; Erste banka i BBDO Zagreb s projektom Ghost Advertising u kategoriji Najbolji TV spot & film; Studenac i Imago Ogilvy s projektom Otkrij toplu vodu u kategoriji Najbolji online video – dugi format; Etnografski muzej Istre i Studio Sonda s projektom Katalog izložbe: Razina zbilje: Između kreativnosti i autentičnosti fotografija iz 1928. (Ranieri Mario Cossàr, etnograf) u kategoriji Najbolji print (oglas, publikacija, plakat); Studenac i Imago Ogilvy s projektom Javi se za *eks u kategoriji Najbolje iskustveno oglašavanje i događanja; Hrvatska kovnica novca i Dig studio s projektom Dražen Petrović izdanje Hrvatske kovnice novca u kategoriji Najbolja ambalaža – mala naklada; OPG MTV i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Maslinovo ulje Maslinika V u kategoriji Najbolja ambalaža – mala naklada; BoogieLab i Studio Senzacija s projektom BoogieLab Instagram u kategoriji Najbolji digital – društvene mreže.
Best branding & rebranding
Zlatni su u skupini Best Branding & Rebranding, u kojoj se nagrađuju najbolje kreacije novog brandinga, kao i rebranding postojećeg sljedeći projekti, Turistička zajednica grada Zagreba i Superstudio s projektom Museums, maybe u kategoriji Branding; ENNA Grupa i Superstudio za projekt Rebranding ENNA Grupe u kategoriji Rebranding.
Srebro su u skupini Best Branding & Rebranding osvojili: Somoborac i 404 / MYTY s projektom Somoborac rebranding u kategoriji Rebranding.
U skupini Best Branding & Rebranding broncu su osvojili sljedeći projekti: Vanja Tintor i Fabula s projektom Ruta u kategoriji Branding; Tehnika i 404 / MYTY s projektom Tehnika rebranding u kategoriji Rebranding.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Best of positive change
U skupini Best of Positive Change, koja nagrađuje najinovativnija i najkreativnija rješenja u svijetu dizajna ambalaže, zlatnu nagradu osvojili su Zagrebačka Pivovara i BBDO Zagreb za projekt Budi hrabar, budi zdrav u kategoriji Društvo; Marodi i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Priča koja vrijedi svakog slova u kategoriji Društvo.
U skupini Best of Positive Change srebro su osvojili CESI i UTORAK za projekt CESI SEXED u kategoriji Društvo.
Skupina Best of Positive Change nagradila je broncom sljedeće projekte: Turistička zajednica Šibensko-kninske županije i Dig studio s projektom Voda malih divova u kategoriji Priroda; Hrvatski Crveni križ i Šanavala za projekt Djed Božićnjak ne postoji. u kategoriji Društvo.
Izvrsno raspoloženje komunikacijske zajednice na dugo iščekivanim Danima komunikacija uveličalo je proslavu najboljih ideja te istaknutih agencija, oglašivača i pojedinaca.
MIXX Awards Croatia
Proglašene su najbolje digitalne kampanje i alate/platforme u području tržišnih komunikacija natjecanja MIXX Awards Croatia 2025, a nagrade su dodijeljene na novom izdanju Dana komunikacija. Na natjecanju se ocjenjuju kreativnost, strategija, izvedba, korištenje medija i postignuti rezultati, a upravo je po tim kriterijima stručni žiri natjecanja titulom MIXX Awards Croatia 2025 Best in Show nagradio projekt naziva AUDIOLIBER oglašivača Audio Store Transonica i UTORAK. Proglašeno je i 16 pobjednika kategorija natjecanja.

Dobitnici po kategorijama
- Imago Ogilvy i Studenac osvojili su nagradu Brand Awareness Campaign za projekt GucEye Protect.
- SeekandHit i My Luxoria dobio je priznanje u kategoriji Direct Response and Lead Generation Campaign s projektom My Luxoria: Elevating High Quality Leads in Luxury Tourism!
- Bruketa&Žinić&Grey i Marodi pobjednici su kategorije Cross-Media Integration Campaign s projektom Priča koja vrijedi svakog slova.
- Imago Ogilvy i Hrvatski Telekom za projekt VISITOR OFFER osvojili su nagradu Campaign Effectiveness.
- 404 / MYTY i Zaklada Solidarna osvojili su nagradu Corporate Social Responsibility Campaign za projekt Život ima cijenu.
- Imago Ogilvy i INA pobjednici su kategorije AI-Driven Project za projekt Bolje stati, nego zaspati.
- ZOO agencija i GRAWE Hrvatska dobili su priznanje u kategoriji Best Video Content za projekt Sigurni Sale.
- U kategoriji Best Export Project Infobip proglašen je najbolji s projektom ShiftMag.
- Nivas i Hrvatski Telekom s projektom bonbon aplikacija najbolji su u kategoriji Best Digital Product
- Imago Ogilvy i Studenac s projektom Javi se za *eks najbolji su u kategoriji Best Media Strategy.
- Cvoke i Kaufland Hrvatska s projektom Vatrogasni leksikon zaslužili su priznanje u kategoriji Best Branded Content.
- Pobjednici kategorije Best Website jesu Bornfight Studio i Zlatarna Dodić s projektom Webshop Zlatarna Dodić.
- 404 / MYTY i Hrvatski Telekom pobjednici su kategorije Best Social s projektom HT TikTok.
- Cvoke i Saponia za projekt Saponia TikTok – I was today years old osvojili su nagradu u kategoriji Viral.
- SHAPE 404 / MYTY i Croatia osiguranje osvojili su nagradu Best Tech & Innovation za projekt Easybook.
- Telegram je projektom Biram sebe zaslužio priznanje u kategoriji Best Publisher Project.

Tko je bio žiri?
U žiriju natjecanja MIXX, koji je i ove godine odabrao najbolje među domaćim digitalnim projektima, okupljen je tim vrhunskih stručnjaka digitalne industrije. Njime je predsjedala Nela Fegić Moguljak (Imago Ogilvy), a pridružili su joj se Nebojša Grbačić (CVOKE), Maja Hodalj (JGL), Krešimir Končić (Neuralab), Đuro Korać (Nivas), Tomislav Metelko (CTA komunikacije), Marko Mikeš (Aleph Group), Fran Mubrin (404 / MYTY), Ivo Novak (Addiko Bank), Lucija Potočnik (Studio Sonda), Vanja Šebek (Algebra), Maja Šplajt (Real grupa), Andreja Vranješ (Morgan Grey) i Martina Zeljko (Publicis).
Glamurozna atmosfera glavne pozornice festivala uz pobjedničke govore i izvrsno raspoloženje komunikacijske zajednice uveličali su proslavu najboljih hrvatskih digitalnih projekata u svečanoj završnici ovogodišnjih Dana komunikacija.
Foto: Emica Elveđi