Nova modna i shopping platforma u Hrvatskoj

Nova modna i shopping platforma u Hrvatskoj

klodier

Kada želite pristupiti hrvatskim dizajnerima s upitom, najčešće ćete krenuti tipkati putem društvenih mreža. Eventualno ćete se odlučiti uputiti u njihov dućan ili showroom, a ukoliko niste redoviti kupac, to ćete učiniti povremeno. Dok se sve manje susprežemo u online shoppingu kada se radi o velikim modnim lancima i poznatim shopping stranicama, kada se radi o domaćim modnim imenima, nismo toliko aktivni. Mladi poduzetnici, Vera Korak i Dino Branković nakon godinu dana pripreme po prvi put predstavljaju svoj originalan projekt. Radi se o online platformi za dizajnere i butike koja, osim što je web shop, funkcionira i kao svojevrsna kreativna mapa s brojim drugim sadržajima – lookbookovima, intervjuima, naprednim novitetima. Osim toga, i videima, koji su svakako postali nezaobilazni u modnom svijetu. Možemo reći kako na scenu stupa svjetski projekt, ‘forward’ izgleda i novih prilika za hrvatski dizajn. Upoznajte KLODIER.

klodier

KLODIER je novi i ambiciozan hrvatski projekt. Kakav vam je ‘feeling’ sada kada se približio dan njegovog lansiranja? Koliko je uzbudljivo, a koliko riskantno stvarati nešto novo na domaćoj modnoj sceni?
Yes! KLODIER je jedna nova priča digitalnog modnog svijeta. To je projekt koji mijenja dosadašnji način kupovanja s fizičkih lokacija i promociju istih. Feeling je izuzetno pozitivan. Vrlo smo ponosni što smo do sada napravili i vjerujemo kako ćemo i tim stopama nastaviti. Jako je uzbudljivo. Kao kada radite na nekoj priči za kolumnu, otkrili ste nešto novo, prvi ćete to objaviti. Duboko u sebi znate da je to ono nešto i čekate dan da to podijelite s drugima, vašim čitateljima… Eto, otprilike tako i mi to sve doživljavamo. No, dodali bi kako je i jako dinamično. Ovakav tip projekta je novitet na modnom tržištu, pa je izazov osmisliti, razviti, i u konačnici provesti u završni proizvod.

Na rizik ne gledamo kao prepreku, on postoji kao i u svakom poslovnom poduhvatu. Projekt je svoj začetak našao na domaćoj sceni, a domaća scena je upravo to, domaća. Mi to želimo promijeniti. Želimo da postane globalna.

Dočekao nas je ‘wow’ efekt…

klodier

Kako su reagirali hrvatski dizajneri na samu ideju?
Dočekao nas je ‘wow’ efekt i brzo smo se sporazumijeli. Oni su i sami po prirodi diferencirani od drugih. Različitost i noviteti  su im u DNA-u. Zato su nas prihvatili kao svoje. Drago im je da nešto ovakvo započinje upravo kod nas. Ustvari, toliko im je drago da su neki od njih inzistirali pomoći na samim snimanjima,  sa stylingom, make-upom i sl. Evo ovim putem im se moramo i zahvaliti. Shvaćaju da je danas nužno raditi promjene i gledati u budućnost kako bi opstali. Dosadašnja strategija „Vrata trgovine ili showrooma su otvorena i netko će od prolaznika ući.“ više nije toliko održiva.

Svjedoci smo zatvaranja malih fizičkih trgovina i izložbenih prostora, ali ne samo kod nas već i u svijetu. Ljudi ih jednostavno ne vide, ne znaju za njih, nije im zgodno do njih doći i sl. S druge strane, otvaranje web trgovine za svaku, pojedinu fizičku trgovinu i samog dizajnera, danas je još uvijek veliki poduhvat. Cijene su visoke, održavanja su skupa, iziskuje dosta vremena, ljudi i dr. Ključ je da kupci i dalje žele sve na jednom mjestu, žude za brzinskim shoppingom, imaju sve manje vremena. Zašto bi onda tražili kada niti znaju što traže i kako da to pronađu. Ova web platforma nudi mogućnost istim tim fizičkim trgovinama i dizajnerima da prošire svoje tržište, s manje truda, te njima zanemariv trošak, privuku veći broj kupaca, bilo putem online ili offline kanala.

Koliko dugo ste radili na KLODIERU i čija je bila inicijalna ideja?
Dugo! Na samom projektu, od ideje do sada skoro njene realizacije, trebalo nam je nešto više od godinu dana. Nama se čini i još duže uzevši u obzir danonoćni rad na istome. Sama ideja razvila se iz zajedničke netrpeljivosti hodanja po shopping centrima i monotone ponude koje isti nude. U nama ljudima je da želimo biti individue za sebe. Volimo kupiti i nositi nešto što nemaju svi drugi oko nas. Volimo kvalitetu. Pitanje je bilo kako to pronaći? Gdje to postoji? Svi znamo da po gradu ima butika ovakvih/onakvih, pokoji dizajner koji se vrti po televiziji i to je to, al i dalje je bilo jednostavnije otići u neki veliki trgovački centar i isprobavati ono što ne volimo.

Zgodno je napomenuti da nas je i jedan posjet Londonu, u kojem smo se skitali po “malim” četvrtima, jako privukao svojom ponudom malih, dućana s jedinstvenom ponudom koju nije bilo moguće nigdje drugdje pronaći. Tu se postavilo pitanje: kako nešto takvo imati, a da je pristupačno u bilo kojem trenutku i bilo gdje da se nalazite? Internet, naravno. U međuvremenu, Vera se usavršavala na jednoj od edukacija gdje je kao dio ispita morala napraviti i osmisliti projekt po vlastitom izboru, ali da je online. To je bio okidač.

Projekt je bio idealna prilika da se ideja pretoči u stvarnost, a na kraju i u poslovnu inicijativu. Taj projekt je bila prva takva inovativna i kreativno osmišljena modno informativna stranica, naziva Zagrebinabag.com. Na do sada neviđeni način predstavljali smo nepoznate, manje poznate i poznate fizičke trgovine i dizajnere grada Zagreba. Ona još danas postoji, nije aktivna, ali je poslužila kao odličan alat za istraživanje tržišta ponude i potražnje, te stoji kao ogledni primjerak naših početaka. Naposljetku, sami posjetitelji i partneri tražili su više od samih informacija što je rezultiralo današnjim, uskoro vidljivim KLODIEROM.

Klodier i dizajn

klodier

Sam dizajn jako je u trendu s onim što viđamo na svjetskoj sceni, koje su vam bile neke od smjernica, glavne odluke pri kojima niste htjeli raditi kompromis?
Hvala. Sve počinje i završava izgledom. Prikupljamo informacije prije svega svojim očima jer živimo u vizualnom svijetu i oko je najvažniji osjetilni organ koji prenosi više od 80 posto svih informacija koje dopiru do našeg mozga. Počevši s tom mišlju, bilo je od velike važnosti izgraditi atraktivan i inovativan dizajn koji zaokupljuje znatiželju potencijalnih partnera i samih kupaca. Poznato je da potrošač donosi svoju odluku u svega 3 sekunde od kada je ugledao neki proizvod, a ova web trgovina osmišljena je tako da svojom autentičnošću i modernim dizajnom dobije njihovu naklonost upravo u tom vremenu.

Glavna odluka je bila staviti u fokus fizičke lokacije i ono nešto što ih predstavlja, a kupcima ujedno pružiti predodžbu o njihovim proizvodima i kreacijama, te olakšati im odabir koji najviše odgovara njihovom stilu. To smo mogli dobiti samo kroz pročišćenost. Kompromis nismo htjeli raditi niti u jednom aspektu korisničkog iskustva, što mogu potvrditi i naši programeri. Poanta je da nismo htjeli niti u jednom trenutku sebi priznati da je dovoljno dobro, htjeli smo perfekcionizirati, naravno tome se samo teži, a dobije se nešto između. Kada smo to postigli, to nešto, znali smo. To je trenutak u kojem čovjek odmah shvati da je to to.

Ono što je drugačije kod platforme kao što je KLODIER, i zašto je ustvari jedno potpuno novo iskustvo za hrvatski dizajn, je to što sami odrađujete svu potrebnu produkciju za stranicu, što je ustvari ključno za cijeli dojam i vizualni identitet. Kako ste se odlučili za to?
Cijela ideja je bila da se osmisli kako bi se moglo buticima i dizajnerima ponuditi cjelokupno rješenje vođenja web stranice, a da oni sami nemaju brige oko toga. Mi smo željeli da oni nastave sa svojim radom i onime u čemu su najbolji. Njihov fokus bi trebao biti isključivo na tome da ponude najbolji proizvod, a mi da ga za njih prezentiramo i uručimo krajnjem kupcu. Uvjerenja smo da za dobar vizualni dojam također mora postajati neka konzistentnost, a to se ne može postići ako sami ne odrađujemo sve.

Dizajneri koji su već dio platforme

Jeste li već počeli sa snimanjima? S kime surađujete?
Jesmo tj. već smo snimili sve sto je potrebno za postavljanja početne faze izlaska same stranice. Ekskluzivnu suradnju potpisali smo s dobro poznatim točnije kultnim imenima kao što su Branka Donassy, CHARLIE design, I-GLE, zatim mladi i “bombastični” poput elegantnog BLACKPEARL-a by S.L., MIRTA jewelryja, FASADA-e, NIKA TOM, perfekcionističkog dvojca KLISAB, kao i famoznog ženskog dua DIORALOP. Potom dobro poznatih kao SPIRIT by T.B. i Loré, a imamo i jedan talijanski brend DVstyle i našu profinjenu Larie. S druge strane imamo konceptualne butike kao što je bon ton store & gallery koji u sebi nosi dinamična imena europskog dizajna. No, nije fora da odmah sve otkrijemo!

Ima li KLODIER postavljene kriterije kada se radi o tome koji brendovi mogu biti na platformi? Koji su oni?
Kriteriji postoje, kako za vlasnike butika tako i za dizajnere. Stoga, ako ste vlasnik butika (trgovine) potrebno je imati fizičku lokaciju s redovnim radnim vremenom. Nužno je da prodajete žensku i/ili mušku odjeću, obuću i modne dodatke te da nudite jedinstvene proizvode i uzbudljive brendove. S druge strane, ako ste dizajner, potrebno je imati showroom, atelje ili prostor u kojem izlažete svoje kreacije. Proizvodite i prodajete žensku i/ili mušku odjeću, obuću i modne dodatke. Treba još napomenuti da u ovom trenutku ne surađujemo s buticima i dizajnerima koji prodaju dječje proizvode, kao ni s buticima koji drže vintage/retro odjeću, obuću i modne dodatke. Isto tako, distancirani smo od “brze mode” tj., komercijalnih robnih marki.

Koliko znam napravili ste i jedno istraživanje o tome koliko je kod nas publika aktivna u online shoppingu, kakvi su bili rezultati?
Točno… Prije svega statistički gledano, u Hrvatskoj je gotovo 80.000 tvrtki registrirano za neki oblik trgovine, a u isto vrijeme otprilike postoji nešto manje od 2000 web trgovina. Iz tih podataka jasno je da je tržište hrvatske web trgovine na samom početku razvoja. Isto tako, odjeća i obuća najčešće se kupuju na Internetu i više od polovice korisnika Interneta kaže da im je prilikom web kupovine važna i što niža cijena dostave. Na KLODIERU je besplatna!

Hrvati više vjeruju web trgovinama koje imaju i fizičke poslovnice, a zanimljivo je da internetske trgovine povećavaju promet istim tim fizičkim poslovnicama. Online tržište u Hrvatskoj u velikom je porastu, učestalost online kupovine iz godine u godinu nezaustavljivo raste. Preko 60 % Hrvata istražuje proizvode online prije kupovine, a KLODIER nudi oboje, informaciju i kupovinu. Mali specijalizirani butici i dizajnerski izložbeni prostori obično imaju samo vjerne lokalne kupce, a vlasnici nemaju resurse, infrastrukturu i znanje za širenje njihove prisutnosti na Internetu. Mi smo to prepoznali i objedinili sve to u prednosti i ponudu KLODIERA.

Izlazak na svjetsko tržište

klodier

U samom startu plan vam je domaće tržište, a kasnije planirate i lansiranje na svjetsko… Kakva je konkurencija vani, koliko mislite da je potrebno da jedan ovakav projekt bude prepoznat vani i privuče interes javnosti?
Da, od prvog dana razmišljamo globalno, no ne želimo žuriti. Figurativno, s aspekta butika i dizajnera prvo ćemo urediti svoj travnjak pa ćemo pitati susjeda želi li da tako izgleda i njegov? S aspekta kupca, želimo dati prostora i neko kratko vrijeme svojim partnerima da se uhodaju, prije nego omogučimo kupnju i stranim kupcima. Kvalitetu imamo, dizajn imamo,
ponudu imamo i polako dalje gradimo. Iskreno, možda ćemo zvučati preidilično, no jednostavno ne vidimo direktnu konkurenciju.

Koliko znamo, trenutno ne postoji, ovakav vid predstavljanja fizičkih lokacija butika i dizajnera. Možda bi mogli spomenuti  neke velike i reći da sličnosti postoje ali oni nemaju istu ponudu dizajnera, nisu usmjereni istom tržištu, nemaju isti pristup. KLODIER gleda na svoje partnere, tj. fizičke lokacije, kao zasebne brendove i kao takve ih i promovira. Vjerujemo da bi ovaj projekt brzo mogao privuči interes javnosti, no ne želimo skakati pred rudo. Mi smo mali tim, ne želimo da se dogodi pad kvalitete i zato radimo postepeno, u skladu s vlastitim mogućnostima i mogućnostima naših partnera.

Imate li višegodišnji plan?
Svakako bez njega smo kratkovidni. I dobro je što jedan od nas nosi naočale za dalekovidnost (smijeh). Ključno je širenje, od same stranice i tehnologije, do stvaranja novih radnih mjesta i ulaganja u ljude. Detaljno ne želimo iznositi cijeli plan jer to je štivo za same investitore, zato ako koji čita Journal, a znamo da čita, neka se javi, jer sad im je šansa za uskočiti na naš vlak, a on je već polako krenuo ‘ču ču’.

Kako vas brendovi mogu kontaktirati i biti predstavljeni kod vas?
Više informacija te samo prijavu moći će pogledati i predati uskoro na našoj live stranici www.klodier.com, dok za sve dodatne upite, slobodno nas mogu kontaktirati putem e-maila partners@klodier.com.

Foto: Sanja Jagatić

Učitati još
Zatvori