O modnim počecima, filozofiji i estetici iza omiljenog zagrebačkog modnog brenda Tradate popričali smo s njegovom dizajnericom Martinom Alpezom

Prije tridesetak godina, na zagrebačkoj modnoj sceni pojavio se Tradate i osvojio ljubiteljice elegantnih i ženstvenih kreacija. Tada novi modni butik uskoro je postao jedna od najpopularnijih modnih adresa. Modna scena kroz desetljeća je doživjela brojne promjene i transformacije, zlatno doba zagrebačkih modnih butika ostalo je iza nas, a high street brendovi našli su se na samom vrhu svjetske i hrvatske modne scene. Usprkos vremenu, svim promjenama i preprekama, Tradate je ostao jedno od onih kultnih mjesta, danas jednako inspirativno i živo kao na samom početku.

Zagrebačko modno ime koje prkosi vremenu

Priču modnog butika i brenda Tradate započela je Mira Alpeza, a nastavila njezina kćer Martina. Danas dizajnerica brenda, Martina je odrastala okružena Tradate kreacijama, inspirativnim ženama koje su ih stvarale i vjernim obožavateljicama mode koje su ih nosile i uvijek se vraćale na to kultno zagrebačko modno mjesto u potrazi za elegantnim i nosivim, ali uvijek posebnim, drugačijim odjevnim komadima.

Ove jeseni, odjevni komadi s Martininim potpisom našli su se u fokusu jedne od najljepših priča čiji je cilj bio ispričati priču o dizajnu – kroz modu i interijer.

Inspirativna priča prožeta kreativnošću bila je odličan povod da popričamo s Martinom, vratimo se na početak modnog brena Tradate, prošetamo kroz njegovu bogatu i uspješnu prošlost, ali i saznamo koji su njezini jesenski favoriti i što nam sprema za zimsku sezonu.

Tradate je jedan od onih kultnih zagrebačkih butika koji iza sebe ima dugu i bogatu tradiciju. Njegovu priču započela je Vaša mama koja je svoju ljubav prema modi prenijela i Vas. Koje su neke od prvih uspomena vezanih uz modu kojih se sjećate?

U butiku sam doslovno odrasla. Od  moje desete godine sastavni dio moje svakodnevice bio je da navratim u butik i provedem dio svog vremena tamo. Već kao dijete bila sam jako impresionirana tom kreativnom atmosferom na poslu i svime što se tamo događa. Okružena super ženama, kreativkama, odmalena sam dobila dobre inpute kako izgleda zdravo poslovno okruženje i kako jedan radni dan može biti produktivan, ali i ispunjen smijehom i zafrkancijom.

Tradate je od samih početaka bio sinonim za ženstveno i nosivo, a ti epiteti i danas krase Vaše modele. Koja je inspiracija iza Tradate estetike? Kako je izgledala transformacija Tradate estetike i Tradate brenda kroz godine?

Put koji je Tradate prošao u ovih trideset godina bio je raznolik, no uvijek smo se bez obzira na trendove koji se mijenjaju vodili time da stvaramo male, intimne kolekcije. Nikada nam nije bio prioritet izbaciti sezonske kolekcije, već stvarati komade koje će klijentica zadržati u ormaru i u srcu. Inspiracija mi je bila i ostala žena koja nosi odjeću i daje joj karakter, a ne obrnuto.

Transformacija brenda i njegove estetike dešavala se postepeno te se mojim sazrijevanjem i ona definirala. Danas mi je ta estetika potpuno jasna, razumijem da nije bitno svidjeti se svima, već biti svoj, autentičan i raditi s ljubavlju. To je ono što ljudi prepoznaju.

Kada ste se aktivno uključili u Tradate priču? Kako je izgledalo to prijelazno razdoblje? Jeste li osjećali veliki pritisak oko opravdavanja majčinog povjerenja i oko doraslosti očekivanjima obožavatelja brenda?

Teško je odrediti točan moment uključivanja u posao jer se on prožimao kroz moj život od malena. Aktivnije sam ušla u tu priču tijekom studija, više kao mamin pomagač, no onda je prirodno došla odluka da tu i ostanem. Zapravo mi je bilo nezamislivo da bih mogla raditi nešto drugo što bi mi pružalo ovakvu kreativnu slobodnu i satisfakciju.  S obzirom na tadašnje tržišne okolnosti i ekonomsku situaciju, nije bilo nikakvih prevelikih očekivanja s majčine strane. Dapače, mislim da je potajno priželjkivala da ću krenuti drugačijim putem. Zlatno doba zagrebačkih butika bilo je minulo i biti privatnik tada bilo je u najmanju ruku izazovno.

No, srećom, puno toga se u međuvremenu i promijenilo. I nas je napokon zahvatio val svjetskog trenda podupiranja i vrednovanja malih lokalnih proizvođača, a na nama je opravdati to povjerenje koje dobivamo od naših klijenata.

U središtu svake Tradate kolekcije nalaze se ženstveni odjevni komadi s naglaskom na haljine. Kako izgleda Vaš kreativni proces od prvih skica do konačne kolekcije?

U kreativnom procesu funkcioniram na dva načina. Jedan je da vidim materijal i odmah znam koji komad odjeće želim s njime napraviti. Ili pak mozgam oko novog modela, nekada danima a nekada mi se odmah dogodi taj AHA moment, prekidam cure u pola posla jer ne mogu dočekati da se ideja pretvori u djelo. Mislim da ih je prije to najviše izluđivalo, to moje prekidanje kontinuiteta rada ali čini mi se da su kapitulirale. Sada me samo, uz smijeh, pitaju da li nastavljamo s onim što je jučer dogovoreno ili je opet došlo do promjene plana.

Uglavnom, nemoguće je pričati o kreativnom procesu, a ne spomenuti moj tim cura, koje, svaka na svoj način, doprinose realizaciji svakog komada.

Koje biste jesenske modele i trendove istaknuli ove sezone? Što nam Tradate sprema za zimsku sezonu?

Veseli nas povratak bijelih košulja kao bazičnog komada svake garderobe jer se lako kombiniraju i savršeno pristaju u sve outfite bez obzira na godišnje doba. Dolčevita koja se se također vratila u velikom stilu i vidim po reakcijama klijentica da smo ju svi objeručke prigrlili.

Party sezona je pred nama a haljine, neizostavni dio naše kolekcije, su idealno brzo rješenje za dobar styling. Sada u zimskom, plišanom izdanju ili prepoznatljivom leopard printu u nešto kraćoj verziji.

Tradate kolekciju možete pronaći u Vlaškoj 66 ili na Instagramu @tradate.zagreb.

Foto: Mateja Vrčković

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori