GYMLAB nije samo obična teretana – u to smo se i sami uvjerili

Jesen je vrijeme novih početaka i u to čvrsto vjerujemo. Nova sezona koja je zamijenila vruće ljetne dane dala nam je novu dozu energije nakon godišnjih odmora i baš je zato idealna za konačno pokretanje te uvođenje promjena u život. A jedna od njih je briga za tijelo, jednako kao i um.

Iako se odlazak u teretanu i vježbanje smatraju najčešćim dijelom novogodišnjih odluka, rekli bismo da je sada ipak bolje vrijeme početi polako se kretati prema zdravijem načinu života.

Fitness ciljevi najizraženiji su prije ljeta, dok gledamo slike poznatih blogerica u najljepšim bikinijima, no često su i najmanje ostvarivi i realistični. To dokazuje i činjenica da su teretane i parkovi uglavnom puni tek pred ljeto. Vježbanju je za dugoročne rezultate potrebno pristupati tijelom cijele godine. Postavljanje realističnih ciljeva s naglaskom na zdravlje, dugoročno su uspješniji od brzinskih rješenja do fitness cilja.

Pridavanje pažnje tijelu i zdravlju samo sezonski uglavnom nas ostavi nezadovoljnima tijekom godine, a razmislite samo koliko ćete postići do nove godine krenete li mijenjati svoje navike sada.

No postavljaju se logična pitanja: gdje vježbati, kako i kada? Izbor je zaista šarolik, a za početnike često i zastrašujuć. Kako uopće ući u teretanu i započeti s treniranjem, koje treninge odabrati, treba li krenuti na grupe ili angažirati osobnog trenera, čemu služe sve te sprave i slično, misli su koje se vrzmaju po glavi svakome tko baš nije na “ti” s vježbaonicama. A to je tek vrh ledenjaka – nemate pojma kakvo je vaše trenutno stanje, koje vam vježbe odgovaraju, kako cijeloj priči pravilno prilagoditi prehranu, itd.

Matej Filipi

GYMLAB

Zato smo ove sezone tome odlučili doskočiti i upoznati vas s jednom teretanom u kojoj će vas dočekati kao člana obitelji. Kako izgledaju koraci od dolaska u GYMLAB, upoznavanja s trenerima i prvog treninga od kojeg sve počinje, isprobala sam sama pod vodstvom trenera Mateja Filipija koji me proveo kroz cijeli postupak.

Matej je diplomirani kineziolog sa završenim usmjerenjem Kondicijske pripreme sportaša. Osim u Hrvatskoj, Matej se educirao i u inozemstvu od čega treba istaknuti edukaciju u Londonu na Functional Movement Screen te u Münchenu na EXOS Athlete Performance i Stuart McGill Stage 1 u Ljubljani. Svoj trenerski put započeo je još u studentskim danima, a sada ga prakticira kao kondicijski trener i general manager GYMLABA.

GYMLAB se nalazi u Španskom, na adresi Milana Rešetara 32 i već s vrata će vas privući svojim smirujućim i ugodnim ambijentom. Sastoji se od dvorane Studio, dvorane sa spravama, Relax zone i Health bara koji vas čeka na samom ulazu. U Studiju gdje možete isprobati različite i kvalitetno osmišljene treninge kao što su morning workout, reset pilates, perform pilates i plesovi pod stručnim vodstvom educiranih trenera. Dvorana sa spravama nudi širok izbor opreme najboljih svjetskih proizvođača za učinkovit i siguran trening, a u Relax zoni opustit ćete se od treninga ili napornog dana masažom.

Osobni pristup svakome

Prednost GYMLABA je individualni pristup svakom pojedincu. Od samog ulaska u teretanu sve se kroji prema vašim željama, ciljevima, vašem psiho-fizičkom stanju i mogućnostima. Zato prvi dolazak započinje dijagnostikom koja se sastoji od nekoliko koraka. Prije svega se definira anamneza, kao kod dolaska doktoru, vaše mogućnosti, sposobnosti, mogući problemi, generalno stanje tijela i način života kako bi se moglo krenuti dalje.

Ciljanost treninga usklađuje se s klijentovim željama, odnosno onime što u konačnici želi postići, želi li smršaviti, dobiti mišićnu masu, istrčati maraton ili ispraviti neka bolna stanja. Provodi se detaljan razgovor o svemu što sami trebate i želite kako bi se uopće moglo krenuti jer čak i najmanji pomaci u rezultatima koje ste si zadali sami najbolji su motivator da nastavite dalje.

Kreće se od dvije stvari – onoga što klijent želi i onoga što trener dijagnostikom vidi da klijent treba i može. Informacija od klijenta je pokretač, a tim GYMLABA dalje preuzima stvar u svoje ruke i utvrđuje kojim putem se do tog cilja može doći – korekcijom, rehabilitacijom, prehranom, treningom itd.

Prvo kreće dijagnostika, pa korekcija i tek zatim trening

Kako bi se utvrdilo početno stanje organizma, provodi se analiza sastava i građe tijela putem InBody vage koja će očitati kompletnu situaciju, a trener će rezultate analizirati zajedno s klijentom. Zatim se osobu koja dolazi prvi puta najčešće posjeda na bicikl iz razloga što je većina bicikl u životu vozila i taj pokret nije im stran. Profesionalni bicikl će, u kombinaciji s aplikacijom na koju se spaja, dati povratnu informaciju o pokretu lijeve i desne noge u trenutku u kojem se događa. I tako je odmah vidljivo na kojem aspektu pokreta treba raditi.

Unutar prvih šest do deset treninga sa svakim se klijentom radi na korekciji postojećeg stanja na način da se uči pravilan pokret (pravilan hod, sjed, pedaliranje, čučanj, ustajanje…) i ispravlja motorički obrazac. I koliko god to zvuči jednostavno, na svom sam primjeru uz Matejevo vodstvo odmah vidjela koliko griješim u nekim osnovnim, svakodnevnim pokretima. Na to utječe sjedilački lifestyle i puno radno vrijeme ispred kompjutera koji dodatno iskrivljuju tijelo, a danas je zaista imperativ raditi na sebi kako bi se to ispravilo. Čak i ako se postavi kao jedini cilj u teretani.

Razgovor s trenerom je važan

Sve će se te informacije detaljno utvrditi na samom početku prvog treninga. Opis radnog mjesta, način života, eventualne ozljede ili bolna mjesta, što će se onda u kombinaciji s ciljevima te smjernicama klijenta iskombinirati i pretvoriti u personalizirane upute o nastavku treniranja. Ovisno o zadanim ciljevima neće ni svaki klijent proći ista testiranja u svrhu dijagnostike, već će se testiranja prilagoditi onome što se u konačnici želi postići.

Dijagnostika se nastavlja s procjenom analize tjelesnog držanja i kvalitete osnovnih pokreta koja se provodi u suradnji s fizioterapeutom. Testiranja se po potrebi i rafiniraju uz pomoć fotografije, tehnologije i aplikacija koje mogu dati konkretnije odgovore te se u svrhu postizanja savršenih rezultata, kao što je to slučaj sa sportašima, provode na klijentima. Aplikacije će dati odgovore na potencijalne mane i iskrivljenja koja se moraju korigirati.

A jednom kada se dijagnosticiralo stanje tijela u mirovanju, onda se testira pokret. Rezultati ovog testiranja mogu potencijalno biti posve drugačiji te zbog toga treba napraviti sve navedeno kako bi se trening u konačnici kreirao prema individualcu.

Kako se ponašaju leđa pri dizanju ruku, koji su kutevi ruku, kakva je aktivacija zdjelice, koljena i trupa pri čučnju i slično, dat će odgovore na pitanja o trenutnom stanju tijela i što treba korigirati kako bi se pravilno vježbalo. Zašto je to važno? Zato što u teretane često odlazimo prema vlastitom nahođenju, odrađujemo treninge koje mislimo da trebamo da bi postigli svoj cilj, istovremeno možda radeći više štete nego koristi i otvaramo put k potencijalnoj ozbiljnoj ozljedi.

Svi koraci pod stručnim nadzorom trenera

Nakon pokreta u stajanju, prelazi se na pokret u hodu. Na traci (ako je osoba prije toga u životu hodala po traci) ili na podu definiraju se nedostaci kako bi se kasnije moglo kreirati vježbe koje će ispravljati sve što radimo krivo.

Jednu od najvažnijih uloga u cijeloj priči ima disanje. Tako da se pri prvom treningu određuje i koji su obrasci disanja te se korigiraju kako bi u konačnici rezultat bilo pravilno disanje pri izvođenju svih vježbi unutar svog programa.

Nakon detektiranih krivih pokreta i načina disanja kreće se u dubinu i počinje rad na njihovom ispravljanju. Ako je pak inicijalnim testiranjem utvrđeno da nema potrebe za korekcijama, što na mom primjeru nije bio slučaj, onda osoba odmah kreće u trening prema planu. U protivnom se prvi dio dolazaka, šest do deset treninga, radi na korekciji uz stručni nadzor trenera.

Treninzi se kreiraju prema individualnom programu s osobnim trenerom, u manjim ili većim grupama. Svaki dio dvorane sa spravama prilagođen je određenoj vrsti treninga i ovisno o uputama trenera neće svaki polaznik prolaziti sve etape i sve sprave. Baš su zato sve sprave multifunkcionalne, a na nekima se može odraditi i cijeli trening, samo prilagođavanjem opcija koje sprava nudi.

GYMLAB je opremljen vrhunskom tehnologijom i spravama koje se, poput i treninga, prilagođavaju osobi. Nakon odrađene korekcije, kreira se trening s ciljem ispunjavanja onoga što si je klijent zacrtao da želi. Sprave se prilagođavaju težinski i funkcionalno, vrlo precizno, pa na njima mogu trenirati i početnici i profesionalci. Uz nadzor svakog pokreta od strane Mateja, kao relativni početnik, i sama sam se u to uvjerila.

Teretana u kojoj se osjećate kao kod kuće

Iza svakog treninga stoji ozbiljno analitički osobni pristup. Dok svaka etapa, koju je trener prema mogućnostima, sposobnostima i ciljevima klijenta postavio, nije zadovoljena i savršeno izvedena, ne prelazi se na novi korak. Tu je također važna komunikacija između klijenta i trenera zbog čega sam na početku i spomenula da ćete se u ovoj teretani osjećati ugodno i prirodno.

Svaki se novi klijent predstavlja trenerima i polaznicima kako bi se stvorila prijateljska veza i kako bi odlazak u teretanu što prije prestao biti zadatak i postao druženje uz koje se postižu rezultati. A to je ono što u konačnici svi želimo, zar ne? Osjećati se ugodno te pritom raditi nešto dobro za svoje tijelo i svoj um.

Ako smo vas na vlastitom primjeru uvjerili da bi ova teretana bila dobar izbor, za sve informacije o treninzima i cijenama posjetite službenu GYMLAB stranicu.

Foto: Sanja Jagatić

Komentari

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori