Supernamirnice bez kojih ne možemo ovoga ljeta

supernamirniceljeto3

Ovog tjedna temperaturna ljestvica je premašila 30 stupnjeva i vjerojatno vam više ni klima baš ne pomaže. Na svim vijestima nam poručuju kako bismo trebali unositi što više vode u organizam, a što je s hranom ili da se bolje izrazimo, superhranom?

Riječ koju mnogi koriste kao marketinški trik i često zaboravljaju njeno pravo značenje. Misli se na namirnice bogate nutritivnim vrijednostima, koje su ujedno i izvor antioksidansa te esencijalnih sastojaka potrebnima našem tijelu, pogotovo za vrijeme sparnih ljetnih dana. I ne, ne govorimo o nekim skupim namirnicama kod kojih biste trebali moliti rođake iz Njemačke da vam šalju poštom… Ove su dostupne svakodnevno kod nas, a i uvelike će poboljšati vaše zdravlje.

Zeleno povrće

Kelj, salata, brokula i špinat samo su neke zvijezde ove kategorije. Puni proteina, vlakana, kalcija, vitamin i minerala. Savršena baza ili dodatak svakom jelu. Dolaze u svim oblicima, a klince možete lako zavarati miksajući ih u blenderu! Odlični su i za juhe. Možete ih čak jesti kao snack i kelj je savršen za to. Samo ga narežite i bacite u pećnicu na 175 stupnjeva, oko 20 minuta! Također, ne smijemo zaboraviti na posebnost avokada. O njemu smo već pisali ovdje, zavirite ponovno ako ste propustili i saznajte kako napraviti ukusne recepte, ali i masku za tijelo i lice.

supernamirniceljeto5

Ljuto i začinjeno

Đumbir i češnjak inače jedemo u jako malim količinama iako nam rade veliku uslugu u poboljšavanju okusa svakom jelu. Tako će na primjer češnjak pomoći našoj prehladi, a đumbir ublažiti bolove u trbuhu. Ljute papričice će pročistiti sinuse i dati nam puno vitamina C, a odlične su i kao umak. Također, dodavajući ovakve ljute začine, manje su šanse da pretjeramo i stavimo ih previše, kao što je obično slučaj sa soli ili paprom.

supernamirniceljeto7

Sjemenke

Bundevine sjemenke se u medicinske svrhe koriste već jako dugo. Nije ni čudo jer u sebi sadržavaju magnezij, kalcij, kalij, vitamin K, željezo i cink. Bogate su omega 3 masnim kiselinama koje reguliraju vaš krvni tlak i pomažu vašem srcu. Također, ublažavaju simptome menopause, smanjuju kolesterol i sprječavaju pojavu raka. Da, dobro vidite! Istraživanje njemačkih znanstvenika zaključilo je da žene koje su prošle kroz menopauzu i svakodnevno jele sjemenke bundeve imaju 23% manji rizik od nastanka raka dojke.

U zadnje vrijeme su jako popularne chia sjemenke. U davna vremena tvrdilo se kako jedna žlica tih sjemenki može ratnike držati sitim skoro 24 sata, ali naravno, ne pokušavajte to kod kuće! Kao i bundevine sjemenke, bogate su omega 3 masnim kiselinama, proteinima i vlaknima. Posebne su i zato što apsorbiraju vodu te se pretvaraju u gel koji se miješa s hranom i pritom ne mijenjaju okus. Zato su odličan izbor za mršavljenje. Savršene su i u osvježavajućim ljetnim smoothijima!

supernamirniceljeto6

Slatko

Naravno, svako voće zaslužuje biti u centru pažnje, ali mi smo se ovoga puta odlučili za kivi. Ova malena čudesa idealna su za snack i lako prenosivi. Puni su vitamina C (čak više od naranče!) i neodoljivo podsjećaju na neki odmor u toplim tropskim krajevima. Također će vaše tijelo opskrbiti dozom kalija, vlakana te vitamina A i E.

I na kraju naše liste smjestila se tamna čokolada. Neki znanstvenici čak preporučuju konzumirati nekoliko kockica svaki dan! Možda ovo zvuči iznenađujuće, ali pričekajte da iznesemo svoju obranu. Govorimo o tamnoj čokoladi, koja u sebi nema nikakvih dodanih aditiva. Ova vrsta čokolade zapravo pomaže vašem raspoloženju, a i srcu! Što je tamnija, to bolje. Bogata je bakrom, magnezijem, kalcijem, kalijem i željezom. Smanjuje razinu štetnog (LDL) kolesterola jer kakao iz čokolade sadržava zdrave masti. Kako to da vam poboljšava raspoloženje? Sadrži serotonin, koji djeluje protiv depresije, i endorfin, koji daje osjećaj zadovoljstva. Smatra se i afrodizijakom, pa nije ni čudo što se poklanja na dan zaljubljenih.

supernamirniceljeto1

Stoga što čekate? Mi smo svoju čokoladu već otvorili!

Tekst: Bruna Tomšić
Foto: Creative Commons, Shutterstock

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori