Ako vježbate, nemojte raditi ove pogreške

tekst6

Ne postoji ništa bolje nego kada u moderan način života uvrstimo i vježbanje. Osim dobrog izgleda, vježbanje će poboljšati raspoloženje, potaknuti energiju i pospješiti cjelokupnu zdravstvenu sliku. Mogućnosti koje se nude doista su raznovrsne, od teretane, vježbanja na otvorenom, grupnih tečajeva pa sve do vježbanja kod kuće. Svatko tko želi može pronaći ono što mu najviše odgovara i uvrstiti u svoj životni raspored.

Kada se jednom odlučimo za vježbanje važno je imati na umu nekoliko stvari. Prije svega na spomen vježbanja ne smijemo biti mrzovoljni i odraditi trening jedva čekajući da završi jer na taj način sami sebi širimo negativnu energiju i oni koji krenu vježbati s takvim stavom u većini slučajeva izdrže maksimalno tjedan dana. Druga ključna stvar je pravilno izvođenje vježbi. Ako ste početnik i nemate iskustva obvezno se obratite stručnoj osobi da vas upozna s pravilnim izvođenjem. Nepravilno izvođenje vježbi može dovesti do povreda i može biti razlog zašto ne dolazi do rezultata ili mršavljenja.

tekst2

Donosimo vam nekoliko savjeta kako bi vaše vježbanje bilo ugodno, uspješno i bez pogrešaka.

ODJEĆA

Odjeća za teretanu mora biti udobna i ne smije vam predstavljati nikakva ograničenja. Preuska, prekratka majica ili hlače koje vam padaju nisu nešto što vam treba. U trgovinama sportske opreme nabavite kvalitetne tenisice koje su namijenjene vrsti vježbanja za koju ste se odlučili i ukoliko ste pripadnica ljepšeg spola ne zaboravite na sportski grudnjak koji je tu da spriječi sitne ozljede dojki prilikom, primjerice, aerobnih aktivnosti.

tekst3

ZAGRIJAVANJE

Zagrijavanje nije neuobičajeno preskočiti, ali to je jedna od najvećih pogrešaka koju možete učiniti. Mišići su prije zagrijavanja kruti i nisu spremni za vježbanje i ako odmah krenemo s jakim intenzitetom riskiramo mnoge ozljede. Pravilnim zagrijavanjem ubrzati ćemo puls i cirkulaciju i rezultat je smanjena mogućnost ozljede, bolji trening, a samim time i rezultat.

HIDRATACIJA

Manju dehidraciju svjesno zapravo i ne osjetimo, ali zato naše tijelo da. Manja dehidracija rezultira puno slabijom fizičkom i psihičkom sposobnošću što narušava kvalitetu treninga. Iz tog razloga na trening uvijek treba uzeti negaziranu vodu i tijekom vježbanja popiti oko litru vode, naravno ovisno o dužini treninga.

tekst4

HRANA

Vježbati odmah nakon jela nije najbolji odabir, ali nije dobro vježbati niti na prazan želudac. Tijelu treba energija koju unosimo hranom i neće moći odraditi kvalitetan trening ukoliko je ‘gladno’ i osjeća mišićnu slabost. Zadnji obrok prije treninga neka bude najmanje 90 minuta prije kako bi tijelo stiglo razgraditi ono što ste pojeli. Isto tako prvi obrok nakon treninga neka vam bude za 60-90 minuta jer na taj način će u tijelu biti uspostavljena ravnoteža i ne trebate strahovati da ćete se udebljati ili da će rezultati izostati.

DRUŽENJE

U teretanu ili na bilo kakav oblik vježbanja ne odlazi se radi druženja. Lagani razgovor u svlačionici je prihvatljiv, ali s trenutkom kada počinje trening vaše misli trebaju biti fokusirane samo na vježbanje i pravilno izvođenje vježbi. Bilo kakva dekoncentracija može dovesti do ozljede, a i bonton nalaže da nije pristojno voditi glasne, privatne i dugotrajne razgovore na takvim mjestima.

tekst5

PRECJENJIVANJE

Podizanje prevelike težine, nagli pokreti, forsiranje treninga bez odmora česte su pogreške koje mnogi čine misleći da će na taj način rezultati biti bolji i brži, ne znajući da jedino što postižu je kontraefekt. Trebate osluškivati svoje tijelo i posavjetovati se sa stručnom osobom kako bi uloženo vrijeme u trening imalo smisla i rezultata.

M.S.

Foto: everysecondcounts.co.uk

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori