Znate li da ove stvari utječu na neuravnotežen rad hormona?

tekst prva

Hormoni su jedan od onih faktora zbog kojih se žene mogu osjećati sretno i zaljubljeno, depresivno i tužno, optimistično i zadovoljno… Najčešći ženski razlog za brzu promjenu raspoloženja navodi se rečenica ”Pucaju me hormoni”. Što zapravo utječe na njihov rad i funkciju te je li uistinu uvijek PMS krivac za naše ponašanje i raspoloženje? Donosimo pregled neočekivanih stvari koje koristimo i aktivnosti koje svakodnevno radimo, a zbog kojih naši hormoni tu i tamo polude.

Loš san
Neprospavana noć ili nemirno spavanje uvelike utječu na rad hormona. Radi se o tome da je noć prirodni stimulans za sekreciju hormona melatonina koji ima funkciju snižavanja razine kortizola (hormona stresa), umiruje tijelo i priprema ga za mirovanje. Nedovoljna količina melatonina dovest će vas do osjećaja pospanosti, iscrpljenosti, slabosti i umora.

spavanje tekst

Laptop, računalo, mobitel
Posljedica gledanja u ekran i zračenja digitalnih uređaja je niska razina hormona melatonina zbog čega dolazi do poremećaja sna. Pokušajte izbjegavati korištenje mobilnih uređaja i gledanja u ekran neposredno prije sna jer u suprotnom, idući dan nećete biti voljni ni za što. Digitalna detoksikacija s vremena na vrijeme nije loša ideja.

tekst laptop

Druženje s prijateljima
Provođenje vremena s vašim najbližima i druženje s prijateljima pomaže u rješavanju stresa tj. snižavanju razine hormona kortizola. Nakon napornog dana popijte piće s najboljom prijateljicom ili se prepustite gledanju filma u kinu kako bi se nakratko odmaknuli od stvarnosti i uživali u bezbrižnom druženju.

Vježbanje
Istraživanja pokazuju kako određeni intenzitet tjelesne aktivnosti uzrokuje biokemijske reakcije u organizmu kojima se luče hormoni. Poznato je kako su hormonalni sustavi aktivni tijekom tjelovježbe i kretanja. Dovoljno lučenje hormona ujedno znači i stabilizacija njihove ravnoteže. Ipak, potrebno je pripaziti da ne pretjerate u treninzima odnosno da se ne naprežete previše, no s druge strane nije dobro ni da ne radite apsolutno ništa. I šetnja u trajanju od 15 minuta bolja je nego izbjegavati bilo kakvu vježbu.

tekst vježbanje

Prečesto pranje ruku
Često pranje skida zaštitni sloj površinskih masnoća na vašim rukama i dlanovima što dovodi do hrapavosti i crvenila te koža lako puca zbog čega se oslobađa put bakterijama i njihovom razmnožavanju. Spojem bakterija i neuravnoteženih hormona dolazi do nastanka akni.

Šminka, šampon, proizvodi za kožu
Ove su stvari ponekad nepogodne za hormone zbog toga što u većini slučajeva sadrže parabene – konzervanse koji se primjenjuju u kozmetici i farmaceutskim proizvodima. Iako parabeni djeluju na dugotrajniju stabilnost kozmetičkog proizvoda, već se dulje vrijeme raspravlja o tome kako mogu utjecati na ljudsko zdravlje. Međuostalim, u mogućnosti su poremetiti ravnotežu hormona zbog čega dolazi do nagle promjene raspoloženja, poremećaja sna, odsustva i loše koncentracije, glavobolje i neredovite menstruacije.

Foto: Shutterstock, Free People, Toast, Massimo Dutti

0

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori