U postizanju idealne forme pripazite na ove greške

mrsavljenje1

Kilogrami ne idu dolje, a mislite da radite baš sve kako treba? Ako je tako, niste sami, samo se morate upitati slijedite li zastarjele savjete kako se u nedostatku rezultata ne bi obeshrabrili i sami sebi smanjili motivaciju. Provjerite činjenice i počnite mršavjeti na pravi način.

Greška #1: Ograničavate se na mini obroke

Ovo ste čuli milijun puta: mali, česti obroci pomažu vam da smršavite jer pokreću metabolizam i kontroliraju apetit. No podijelite li plan o 1200 kalorija dnevno na šest obroka, počet će vam kruliti u želucu, što bi moglo dovesti do kratkog spoja. Za osjećaj sitosti potrebni su vam proteini, vlakna i ugljikohidrati u svakom obroku, a to je teško postići sa samo 200 kalorija. U većini slučajeva na kraju se prejedamo prakticirajući male obroke – žličica bademova maslaca lako se pretvori u tri žličice. Osim toga, budući da vas čeka više odluka o hrani, vaša je snaga volje u stalnim problemima.

Zato isplanirajte tri poštena obroka dnevno. Veća je vjerojatnost da ćete se držati prehrambenog plana koji je jednostavan – planiranje šest zdravih obroka je naporno. I kada već planirate, kaloričnije obroke pojedite ranije, nemojte ih čuvati za navečer.

dijeta

Greška #2: Jedete uvijek iste namirnice

Ovaj je savjet naglo postao popularan kada je jedna studija iz 2011. godine pokazala da žene koje jedu tjesteninu sa sirom svaki dan u tjednu unose stotinjak kalorija manje svaki dan nego inače. Međutim, novija studija otkrila je da osobe koje su na dijeti i koje strogo broje kalorije pa se ograniče na dvije vrste nezdrave hrane ne mršave brže od onih koji jedu što god požele.

Ne ograničavajte se. Eksperimentiranje s različitim voćem i povrćem, možda vas to potakne da ih jedete češće. Varirajte i proteine – mnogi od nas rijetko jedu izvrsne namirnice, poput ribe i mahunarki.

pmspovrce

Greška #3: Svakodnevno vaganje

Redovito provjeravanje stanja na vagi nekoć se povezivalo s boljim pregledom mršavljenja, no moguće je i pretjerati. Žene u pravilu imaju manje koristi od svakodnevnog vaganja nego muškarci jer hormonske promjene utječu na zadržavanje vode, pa je teško precizno očitati stanje. A čim mišići počnu zamjenjivati masno tkivo, brojka na vagi neće se odmah smanjivati što bi nekima moglo biti demotivirajuće.

Zato stanite na vagu otprilike jednom tjedno – što je dovoljno da ostanete na dobrom putu.

vježbanje

Greška #4: Skidanje kilograma vježbanjem

Jedite manje, krećite se više – to je osnovni savjet. No te dvije strategije nisu jednako učinkovite. Za oko 80 posto gubitka težine zaslužan je način prehrane, a za 20 posto vježba. Sagorijevanje kalorija vježbanjem nije dovoljno da bi se poništile loše prehrambene odluke – jedući ‘junk food’ zasigurno nećete zdravo mršavjeti bez obzira na to koliko vježbali. Prosječna osoba trebala bi hodati 56 km kako bi sagorjela 3500 kalorija, koliko je potrebno da bi se izgubilo pola kilograma.

Budite aktivni i uvedite reda u prehranu. Osobe koje prakticiraju oboje gube više kilograma od onih koje su se odlučile za jedno ili za drugo, pokazalo je istraživanje. Vježbanjem stvaramo bolju sliku o sebi i svojem tijelu, a to nam pomaže da se pridržavamo dijete i plana vježbanja.

A 5 savjeta kako jesti manje, provjerite na stranici Sretna.hr.

Foto: Shutterstock, Nike, Under Armour

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori