Sve što morate znati ako planirate vježbati na otvorenom tijekom zime

Zima ne samo zbog svog sivila i melankolije već i zbog niskih temperatura može djelovati demotivirajuće. Pogotovo kada je u pitanju tjelovježba. Hladne temperature mogu obeshrabriti čak i najposvećenije zaljubljenike u fitness. No, oni mudriji neće dozvoliti da im nepovoljni vremenski uvjeti unište sve ono na čemu su vrijedno radili tijekom prethodnih mjeseci već će pronaći načina da i tijekom zimskih mjeseci predano vježbaju i tako održavaju svoju tjelesnu formu. Mnogi zaboravljaju da je upravo zimi još važnija tjelovježba s obzirom na tešku zimsku hranu koju konzumiramo i koja sadrži mnogo više kalorija nego ona koju unosimo tijekom ljetnih dana. Također, poznato je da tjelovježba osnažuje imunitet što je savršen način za borbu s bolestima koje su uobičajene zimi.

U svakom slučaju, ne dopustite da hladnije vrijeme uništi sav napredak koji ste ostvarili tijekom vremena. Usvojite sigurne načine vježbanja zimi i prepustite se omiljenoj tjelovježbi bez zadrške. U nastavku donosimo korisne savjete uz koje ćete moći bezbrižno vježbati čak i na otvorenom.

Slojevito se odjenite

Nošenje slojeva će vas zagrijati. Također će vam omogućiti da uklonite jedan ili dva sloja ako se počnete znojiti. A  uvijek možete vratiti poneki sloj natrag ako vam postane previše hladno.

Preporučljivo je da nosite tanki sloj sintetičkog materijala koji je najbliži vašoj koži, što će pomoći da se znoj odmakne od tijela, održavajući temperaturu. Drugi sloj treba biti topao (poput vune) za izolaciju. Imajte na umu da ako ste mršavi, dodajte još jedan izolacijski sloj. Na vrhu treba imati vodootporni sloj koji može disati. Također je dobra ideja imati sloj otporan na vjetar, ako je vjetrovit dan.

Zaštitite glavu, uši, ruke i stopala

Vaši ekstremiteti su mnogo osjetljiviji na smrzotine. To je zbog činjenice da je protok krvi koncentriran u središnjem dijelu tijela, ostavljajući izloženu glavu, uši, ruke i noge. Iz tog razloga morate se posebno pobrinuti da zaštitite te dijelove tijela.

Nosite kapicu kako biste zaštitili glavu. Možete nositi traku za glavu koja pokriva uši kako biste zaista osigurali da ostanu tople. Kada je riječ o odabiru rukavica, svakako ćete htjeti odabrati one koje su vodootporne. Na kraju, ali svakako ne manje važno, poželjet ćete nositi dobar par čarapa koje su izolirajuće, a opet prozračne, tako da se vaša stopala ne znoje.

Nosite kacigu prilikom skijanja i snowboardinga

Ako se bavite zimskim sportovima, kao što su skijanje i snowboarding, preporučujemo da zaštitite svoju glavu kacigom, bez obzira koliko ste iskusni. Početnici imaju tendenciju da puno padaju, a napredni skijaši i snowboarderi se spuštaju niz planinu velikom brzinom. Bez obzira koliko ste dobri, igrajte na sigurnom i nosite kacigu.

Izbjegavajte tjelovježbe koje uključuju zaustavljanje i ponovnu aktivnost

Vježbe poput sprinta mogu uzrokovati da se više puta znojite i ohladite. To može smanjiti temperaturu jezgre i omogućiti postavljanje hipotermije. Najbolja opcija je izvesti vježbu koja će održavati temperaturu i za to je idealno trčanje.

Ne zaboravite balzam za usne, kremu za sunčanje i sunčane naočale

Kada razmišljamo o zimskom vremenu, hladnijim temperaturama i snijegu, krema za sunčanje je posljednja stvar na pameti. Ipak, nije rijetkost da vam koža izgori tijekom zimskih aktivnosti. Kad vam je koža hladna, teže je primijetiti ako izgorite. Vaše usne također se više oštete na vjetrovitom vremenu i izložene su većem riziku od oštećenja. Nanesite kremu za sunčanje i balzam za usne sa zaštitnim faktorom prije zimskog vježbanja i nećete imati razloga za brigu.

Sunčane naočale ili naočale za snijeg, dok su skijanje ili snowboarding, izuzetno su važne za zaštitu vaših očiju. Sunce na bijelom snijegu lako može štetno utjecati na vaše oči. To se naziva snježna sljepoća i nije zabavno. Zaštitite svoje oči ove zime.

Hidrirajte se

Hladno vrijeme također otežava uočavanje kada ste dehidrirani. Kombinacija disanja, znojenja i hladnog zraka tijekom vježbanja na otvorenom može izazvati iznenadujuće brzo dehidriranje. Najbolje je piti vodu ili sportsko piće prije nego što izađete van i povremeno nastavite piti tijekom vježbanja, čak i ako ne osjećate žeđ.

Podijelite svoju rutu i vrijeme u koje se trebate vratiti

Ovo je možda jedno od najvažnijih pravila kada planirate raditi izvan ove zime. Ako idete na pješačenje, skijanje ili bilo koju drugu srodnu aktivnost, apsolutno je važno da nekoga obavijestite o tome kamo idete i u koje ćete se vrijeme vratiti. Snježni i zimski uvjeti mogu biti izrazito nepredvidljivi i mijenjati se. Preporučujemo da ostanete kod kuće ako je loše vrijeme u prognozi, ali ako inzistirate na tome da barem slijedite ovo pravilo.

Foto: Unsplash, Pexels

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori