Kako se nositi s manjkom samopouzdanja i zaustaviti ‘self-doubt’

Neki od ‘najsamouvjerenijih’ ljudi oko nas barem potvrdit će da su se barem jednom u životu susreli s manjkom samopouzdanja. S tom osobinom se ne rađamo, ona se kroz život gradi i potrebno ju je vježbati. Napisane su brojne knjige o samopomoći, no one nakon čitanja ne mogu u trenu promijeniti realnost ako na njoj sami ne poradite. Više je mogućih teorija o tome zašto ga netko ima napretek dok drugi pate od kroničnog manjka.

Socijalni status, fizički izgled ili pak karakterne osobine samo su neki od najčešćih uzroka zbog kojih samopouzdanje može biti narušeno. Kako se nositi sam sa sobom i svijetom oko sebe koji nas često ne štedi? Postoji par trikova koje svakodnevno možete prakticirati da biste živjeli bolje i ispunjenije, doznajte ih u nastavku.

Nisko samopouzdanje i ‘self-doubt’

Na engleskom jeziku manjak samopouzdanja naziva se self-doubt. U doslovnom prijevodu moglo bi se reći da osobe koje pate od pomanjkanja pretjerano sumnjaju u sebe. Stoga je prvi korak koji će podići samopouzdanje biti povratak vjere u same sebe. Prihvatite nove izazove ili si postavite neke manje ciljeve koji će vas nakon što ih ispunite napuniti dobrom vibrom i osjećajem zadovoljstva. Iako je važno realno sagledati situaciju u kojoj se nalazite, još je važnije da se ne kritizirate previše odnosno da naučite prihvatiti konstruktivnu kritiku okoline. U tome će vam pomoći dobar humor i ležerniji pristup pa iskoristite priliku da stvari okrenete na šalu i nasmijete se čak i na vlastiti račun ako je potrebno.

Tko je glavni krivac?

Dobro je poznato da samopouzdanje treba marljivo graditi, a još više da smo za manjak istoga često skloni tražiti krivca. Potisnuti osjećaji iz djetinjstva, strahovi ili pak stavovi i uvjerenja koji se razlikuju od onih iz okoline mogu biti temelji nesamopouzdanja. Također, neuspjeh na nekom životnom polju može poljuljati vjeru u sebe i nadu u bolju budućnost. Kako se nositi sa svime time i izgraditi samopouzdanje bez obzira na sve? Prije svega upoznajte se i prihvatite u cijelosti kao i sve ono što vam se ne sviđa i što ne možete promijeniti iz prošlosti. Dajte se vremena da se prilagodite okolnostima, razgovarajte s bližnjima, vodite dnevnik, a svaku negativnu misao zamijenite onom pozitivnom.

Asertivnost i samodisciplina

Asertivna komunikacija jedan je od najboljih načina da krenete vježbati samopouzdanje u interakciji s drugima. Krenite s onim najbližima pred kojima imate samouvjereniji pristup, a postepeno uključujte i ljude iz radne sredine, škole ili pak potpune strance. Kroz razgovor s ljudima različitih stavova, kultura i karakternih osobina učimo se zauzimati za sebe, poštivati svoje, ali i tuđe. Zasigurno ste se našli u situaciji gdje ste trebali odbiti neki zahtjev ili se pristojno ispričati, ali vam nešto nije dalo snage da kažete ‘ne’? Narušenu sliku o sebi popravite kroz samodisciplinu, samopouzdanje će doći prirodno.

 

Foto: Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori